Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Någon annan som har problem med nätverket på PS4 just nu?
Min nedladdning ligger på 6 Mbps och uppladdning likaså, kan inte ens buffra en video på youtube, har normala hastigheter på datorn och telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

Fick innan i dag när jag skulle in på PSN store att det var under servis dock inte nu men det kanske har något med det att göra.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Fick innan i dag när jag skulle in på PSN store att det var under servis dock inte nu men det kanske har något med det att göra.

Okej! Då kanske det är något med deras servrar som strular då

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Okej! Då kanske det är något med deras servrar som strular då

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det är väl som vanligt då vill säga

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Ett tips till dom som vill byta batteri i ps4 kontrollen,köp ett batteri till ps3 lär öka speltiden till mellan 12-14 tim. Själv behöver jag ej bry mig då jag har 3 st handkontroller

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjorten66:

Ett tips till dom som vill byta batteri i ps4 kontrollen,köp ett batteri till ps3 lär öka speltiden till mellan 12-14 tim. Själv behöver jag ej bry mig då jag har 3 st handkontroller

Öh va? Du vet att PS3 batteri's kapacitet är 600mAh (De ännu äldre PS3 kontroller är 300mAh) och PS4 är 1000 mAh, det du säger är helt omöjligt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Januari-REAn är igång med en hel del schyssta priser!

https://store.playstation.com/#!/sv-se/januarirea/cid=STORE-M...

Permalänk
Testpilot
Skrivet av anon5930:

Men de blir spelbara så fort man betalar för PSN+ igen?

Jag hade hoppats på något bra PSN+ erbjudande i de olika butikernas julkalendrar men varit dåligt med sånt.

Ja precis, blir du prenumerant igen kommer du åt alla tidigare "gratis"-spel. Spel man köpt via rabatter man fått genom psn+ är dock fria att spela hur och när man vill, precis som vanligt köpta spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Två konsoler. Hur hantera konton?

Min ena son har ps4 med psn plus. Nu har min andra son fått en egen konsol men jag vet inte hur jag ska registrera den. Ska den ha ett eget psn-konto? Om de ska spela onlinespel mot varandra måste väl båda ha plus? Och på det gamla konsolen har vi vissa spel som är köpta online. Kan vi komma åt dem på den nya konsolen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hunden:

Ja precis, blir du prenumerant igen kommer du åt alla tidigare "gratis"-spel. Spel man köpt via rabatter man fått genom psn+ är dock fria att spela hur och när man vill, precis som vanligt köpta spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Ah, men då är det som jag förstått det med då.

Permalänk

@MugiMugi: det är på 1800 mAh

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk

Spelen vägrar att starta

Tja

har problem med att starta spelen på Ps4, de vägrar starta bara själva startbilden kommer sedan fryser det.
Gäller både nedladdat som bla Star wars och Fifa 16 på skiva...

Några tips och idéer?

Går att surfa osv på det så inget fel på uppkoppling osv

Må bäst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av applejuice:

Tja

har problem med att starta spelen på Ps4, de vägrar starta bara själva startbilden kommer sedan fryser det.
Gäller både nedladdat som bla Star wars och Fifa 16 på skiva...

Några tips och idéer?

Går att surfa osv på det så inget fel på uppkoppling osv

Må bäst!

Tästa med en Ombyggnation av data basen http://www.gadgethelpline.com/rebuild-sony-ps4-database/ och se

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

PSN Problem

Hej!

Jag köpte ett PS4 idag på mellandagsrean, sen när jag kom hem så skapade jag ett PSN konto

Nu till problemet:

Jag måste få ett mail så jag kan verifiera min mail, ett så kallat "Bekräftelse Mail". Detta behövs för att spela (iallafall Need for Speed), surfa, kolla film etc. Detta har inte kommit fram än och jag har väntat sedan 15:00

jag har provat att skicka mailet igen säker 10 gånger och nu vet jag inte vad jag ska göra.....

Jag vill snart börja spela och se vad den går för..

Vad hade ni gjort?

Visa signatur

I7 13700KF - RTX 3070 - ASUS VG27A - Corsair K70 RGB - Logitech G502
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veerz:

Hej!

Jag köpte ett PS4 idag på mellandagsrean, sen när jag kom hem så skapade jag ett PSN konto

Nu till problemet:

Jag måste få ett mail så jag kan verifiera min mail, ett så kallat "Bekräftelse Mail". Detta behövs för att spela (iallafall Need for Speed), surfa, kolla film etc. Detta har inte kommit fram än och jag har väntat sedan 15:00

jag har provat att skicka mailet igen säker 10 gånger och nu vet jag inte vad jag ska göra.....

Jag vill snart börja spela och se vad den går för..

Vad hade ni gjort?

Jag hade kollat mappen för spam/skräppost.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Veerz:

Hej!

Jag köpte ett PS4 idag på mellandagsrean, sen när jag kom hem så skapade jag ett PSN konto

Nu till problemet:

Jag måste få ett mail så jag kan verifiera min mail, ett så kallat "Bekräftelse Mail". Detta behövs för att spela (iallafall Need for Speed), surfa, kolla film etc. Detta har inte kommit fram än och jag har väntat sedan 15:00

jag har provat att skicka mailet igen säker 10 gånger och nu vet jag inte vad jag ska göra.....

Jag vill snart börja spela och se vad den går för..

Vad hade ni gjort?

Sony har något problem med nya konton tycker jag mig ha läst. Du måste troligen vänta på att felet blir löst. Ska ha varit så i någon dag nu.

EDIT: http://kotaku.com/playstation-network-is-having-trouble-creat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Jag hade kollat mappen för spam/skräppost.

Det har jag gjort, inget där inte.

Visa signatur

I7 13700KF - RTX 3070 - ASUS VG27A - Corsair K70 RGB - Logitech G502
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veerz:

Det har jag gjort, inget där inte.

Du kan ju ringa supporten (mail tar dagar), och fråga om dom kan ordna det manuellt på något sätt. Funkar inte det så är det bara att vänta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veerz:

Hej!

Jag köpte ett PS4 idag på mellandagsrean, sen när jag kom hem så skapade jag ett PSN konto

Nu till problemet:

Jag måste få ett mail så jag kan verifiera min mail, ett så kallat "Bekräftelse Mail". Detta behövs för att spela (iallafall Need for Speed), surfa, kolla film etc. Detta har inte kommit fram än och jag har väntat sedan 15:00

jag har provat att skicka mailet igen säker 10 gånger och nu vet jag inte vad jag ska göra.....

Jag vill snart börja spela och se vad den går för..

Vad hade ni gjort?

Jag registrerade ett i förrgår kväll. Fick verifikationsmailet igår. Alltså tog nästan ett dygn..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Veerz:

Hej!

Jag köpte ett PS4 idag på mellandagsrean, sen när jag kom hem så skapade jag ett PSN konto

Nu till problemet:

Jag måste få ett mail så jag kan verifiera min mail, ett så kallat "Bekräftelse Mail". Detta behövs för att spela (iallafall Need for Speed), surfa, kolla film etc. Detta har inte kommit fram än och jag har väntat sedan 15:00

jag har provat att skicka mailet igen säker 10 gånger och nu vet jag inte vad jag ska göra.....

Jag vill snart börja spela och se vad den går för..

Vad hade ni gjort?

Skrivet av Norea:

Jag registrerade ett i förrgår kväll. Fick verifikationsmailet igår. Alltså tog nästan ett dygn..

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här med grabbens PS4. Var tvungen att verifiera det gamla kontot som vi använt på PS3'an.

Begärde mailet igår vid 20-tiden. Hade kommit i natt vid 05-tiden. Hamnade ej i skräpposten på gmailen.

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk

Tack provat det, men nu verkar Star Wars problemet blivit större än så... avinstallerat det nu och försöker ladda ner igen, funkar ej.... vetetusan som hänt, gnäller på ingen uppkoppling, men fifa mm funakr fint @Mega-Dark:

Permalänk
Medlem
Skrivet av applejuice:

Tack provat det, men nu verkar Star Wars problemet blivit större än så... avinstallerat det nu och försöker ladda ner igen, funkar ej.... vetetusan som hänt, gnäller på ingen uppkoppling, men fifa mm funakr fint @Mega-Dark:

I så fall, om du har garanti kvar så skulle jag kontaktat supporten och få den inlämnad och kollad kanske, I alla fall kontakta dom.
Har det varit så direkt frön början eller har det blivit så på vägen?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Tydligen skall Sony/psn blockat massa ip adresser pga hackig osv, får väl vänta tills vågen är över o de släpper på ip adresserna igen...funkar fint o köra hotspot via telefon.

Skrivet av Mega-Dark:

I så fall, om du har garanti kvar så skulle jag kontaktat supporten och få den inlämnad och kollad kanske, I alla fall kontakta dom.
Har det varit så direkt frön början eller har det blivit så på vägen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hittade ingen annan lämplig tråd, så jag tar det här.

Finns det något bra, mer arkadliknade spel (typ Burnout-serien) till PS4?

Jag köpte DriveClub till sonen, men märkte snabbt på honom att det var lite för "realistiskt" för hans del. Jag har för mig att något av Need for Speed spelen är något liknande, men har inte spelat så många av de. Är månne Need for Speed Rivals något att ha? Får gärna vara lite "Open World"-känsla som i Burnout Paradise.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergling:

Hittade ingen annan lämplig tråd, så jag tar det här.

Finns det något bra, mer arkadliknade spel (typ Burnout-serien) till PS4?

Jag köpte DriveClub till sonen, men märkte snabbt på honom att det var lite för "realistiskt" för hans del. Jag har för mig att något av Need for Speed spelen är något liknande, men har inte spelat så många av de. Är månne Need for Speed Rivals något att ha? Får gärna vara lite "Open World"-känsla som i Burnout Paradise.

Need For Speed, om det är som Burnout tycker jag inte men vist det är mycket mer arkad än DriveClub, och liknar mer Burnout med öppen värld och sådant, kan dock bara tala för det senaste Need For Speed (2015).
The Crew Wild Run Edition kanske är något att kolla in för er

Ingen öppen värld direkt men Rocket League., mer arkad än så går nog inte att få

Tips kolla Januari rean (och prisjakt) som pågår just nu på PSN store, alla tre är med till bra priser.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Inaktiv

Digital Foundry har tittat närmare på Playstation 4 hacket: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-playsta...

Permalänk
Medlem

Så hur länge tänker playstation network vara offline? Eller är det bara jag som har problem? Vill spela Need for speed som jag köpte idag

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Så hur länge tänker playstation network vara offline? Eller är det bara jag som har problem? Vill spela Need for speed som jag köpte idag

Tror det ligger nere för alla. http://downdetector.com/status/playstation-network

Jag gissar på ännu en överbelasningsattack så det lär nog fortsätta hela kvällen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Tror det ligger nere för alla. http://downdetector.com/status/playstation-network

Jag gissar på ännu en överbelasningsattack så det lär nog fortsätta hela kvällen

Skickades från m.sweclockers.com

*suck * den här världen behöver fler som Judge Dredd

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa Amplitude HD som släpptes idag, men märkte att det inte finns på svenska PS store utan bara amerikanska. Någon som vet när det bör dyka upp?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Någon annan som har haft problem med att köpa saker från Store efter nyår? Jag fick ett mail om att mitt PS+ inte kunde förnyas då de inte lyckats dra pengar från mitt kort. Nu kan jag inte köpa något. Har provat att ta bort kortet helt och skriva in det igen och även med att använda Paypal. Får bara ett medelande som säger att det är något fel med "mitt kort" - även om jag använder Paypal. Sjukt störande, nu kommer jag inte något av mina ca 10 PS+ spel

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A