Steam går ej att komma in på?

Permalänk
Medlem

Steam går ej att komma in på?

Försöker nu komma in på steam men får hela tiden

An error occurred while processing your request.

Reference #97.f19b5ecc.1451051753.28d8d22d

antar det har med julen och alla reor där att göra men vafan nog borde det väl funka tycker man ?

Permalänk
Medlem

Steambutiken nere - https://steamstat.us/

Permalänk
Medlem

Går det inte att starta i offline läge då? går det är det garanterat rean som är anledningen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

Testade och drog igång Steam, funkade fint att logga in. Dock verkar butiken vara nere ja. Helt svart.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

patetiskt kunde dom inte fatta att under julen att det blir rätt hårt tryck.. jaja inget å göra får väl testa handla sen då.

Permalänk
Avstängd

Nu funkar butiken i steam igen:-))
god jul:))

Vafan nu dök butiken helt plötsligt för mig med?

Hm startar man om steam några gånger så verkar butiken hoppa igång för mig iafall:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk

Funkar fortfarande inte här.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

patetiskt kunde dom inte fatta att under julen att det blir rätt hårt tryck.. jaja inget å göra får väl testa handla sen då.

Är du ny steam-användare eller?
Det är väldigt vanligt att steams tjänster går ner, oavsett om det är "ovanligt högt antal användare inne" eller ej.
Butiken, Community eller Marknaden brukar gå ner titt som tätt..

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Det verkar som om SkidNP attackerar steams servrar.
http://www.techworm.net/2015/12/skidnp-fulfill-their-promise-...

Permalänk
Skrivet av Thunde:

Det verkar som om SkidNP attackerar steams servrar.
http://www.techworm.net/2015/12/skidnp-fulfill-their-promise-...

De verkar ju ha lyckats rejält, enda dagen jag kunde använda rean

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

De verkar ju ha lyckats rejält, enda dagen jag kunde använda rean

Jag kommer bli sne om det fortsätter till den 4:e sista dagen på rean och 50% på 2 spel man skulle köpa :/

Permalänk
Medlem

Vadfan... Varför gör folk ens så här, förstår inte det roliga i det...?

Visst de får uppmärksamhet men vafan...

Permalänk
Medlem

Tycker ju att steam borde fortsätta Rean om dom blir hackade så att sidan går ner.

Sen förstår jag inte hacker grupper heller som gör detta men gissar på att dom känner sig jävligt tuffa när dom gör detta.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk

Nu kommer jag in i butiken igen och den svarar till och med hyffsat fort I en hel minut

Skrivet av RealPower:

Vadfan... Varför gör folk ens så här, förstår inte det roliga i det...?

Visst de får uppmärksamhet men vafan...

Officiella förklaringen är att de gör det för att hjälpa Steam inse att de måste ha ett skydd mot sådana attacker.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk

Kan detta förklara varför min Steamklient är på ryska, polska, spanska, tyska, danska om vartannat beroende på vad jag klickar på i butiken? Ibland verkar det som jag har någon annans konto då där ligger varor i varukorgen och önskelistan som jag aldrig har klickat på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MclarenII:

Kan detta förklara varför min Steamklient är på ryska, polska, spanska, tyska, danska om vartannat beroende på vad jag klickar på i butiken? Ibland verkar det som jag har någon annans konto då där ligger varor i varukorgen och önskelistan som jag aldrig har klickat på.

Samma här, wtf?? xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealPower:

Samma här, wtf?? xD

Samma här va hela friden

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av MclarenII:

Kan detta förklara varför min Steamklient är på ryska, polska, spanska, tyska, danska om vartannat beroende på vad jag klickar på i butiken? Ibland verkar det som jag har någon annans konto då där ligger varor i varukorgen och önskelistan som jag aldrig har klickat på.

https://steamcommunity.com/discussions/forum/1/45860425443128...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Frågan är ju varför Valve inte stänger ner skiten på en gång? Helt makalöst.

Permalänk
Medlem

bara jag som kommer in på andras konton? skitskumt. Och eftersom att jag kommer in på andras hela tiden så kan jag inte ta bort mina kort uppgifter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

bara jag som kommer in på andras konton? skitskumt. Och eftersom att jag kommer in på andras hela tiden så kan jag inte ta bort mina kort uppgifter

Spärrade kortet för köp över internet/utlandet, känns lugnare nu.

Permalänk
Medlem

Känns inte så roligt att veta att en massa främmande personer har sett min köphistorik, e-postadress o.sv. o.s.v o.s.v... Hoppas att Valve tar ansvar nu och löser det här på studs och ger oss en förklaring.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Inaktiv

http://kotaku.com/steam-goes-nuts-offers-access-to-other-peop...

Även jag började märka av problemet men först efter att ha sett den där märkte jag att jag kommer åt andras konton. Till och med sådanna som har extra verifiering genom Steam Mobile Autenticator. Förtroendet för plattformen är rätt lågt för min del, Steam måste åtgärda detta ASAP. Stäng ner hela plattformen medans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeCors:

Spärrade kortet för köp över internet/utlandet, känns lugnare nu.

Juste har det också känner mig lugnare nu! Men det är riktigt läskig att någon har varit inne på min steam där jag har allt i spelväg
Hoppas att någon amerikan stämmer skiten ur dom nu!

Permalänk
Medlem

Problemet har pågått i ca en timme så, inte vidare jätte länge, och ser ut som Steam har något jobbigt stort Cache server problem då det ser ut som vi får någon annan persons sidor lite helt random.

Huruvida det faktiskt går att köpa något o.s.v eller ändra inställningar är faktiskt svårt att säga.

Jag skulle dock hålla ett öga på era kort/annat betalmedel som är kopplat till Steam de närmaste dagarna, tyvärr går det ju inte att ta bort kopplade kort då.... man inte kommer åt sina egna sidor men men.

För min del så värsta fall blir jag av med upp till 1000 då jag inte har mycket på det kontot men ändå.

Det som är mer chockartat av det hela är att det nu gått EN timme och Steam har inte gjort ett skit.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeCors:

Spärrade kortet för köp över internet/utlandet, känns lugnare nu.

Själv blev jag tvungen att spärra kortet helt...

Permalänk
Inaktiv

Woo. Försökte byta visningsbild för ett par timmar sedan, men kunde inte. Såg att folk skrivit en massa om det problemet sedan den 19:e, men verkar ha varit mer utspritt problem då. Kunde byta nu iaf.

Kom inte ens till inloggsningsrutan på min ena dator.

Permalänk
Avstängd

Får hoppas på att det räcker med att göra kortet inaktivt, och att Volvo löser det fort som attan.

Visa signatur

i7 6700K - Sapphire R9 390X - Corsair 16GB - BenQ 2420Z 1080P 144Hz | iPhone 6S+ | Philips Fidelio X2 med ModMic 4.0

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför folk ska koppla kort till Steam, självklart finns den här risken varenda minut som Steam är uppe, varför inte ta det säkra kortet o bara skriva in din kortkod varje gång du ska köpa något, varför vara så lat?

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate