Steam går ej att komma in på?

Permalänk
Inaktiv

Skönt att folk börjar tweeta dem om att de är "worthless pieces of shit", de gör det säkert inte alls för att få uppmärksamhet.

Permalänk
Medlem

Spärrade också kortet för säkerhets skull. Hoppas dom löser det här snart och att det inte ställt till det allt för mycket för folk.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vinolik:

Jag förstår inte varför folk ska koppla kort till Steam, självklart finns den här risken varenda minut som Steam är uppe, varför inte ta det säkra kortet o bara skriva in din kortkod varje gång du ska köpa något, varför vara så lat?

Där är anledningen. Jag tänker som du.

Permalänk
Medlem

Gillar att det trillar in mail också om att folk försöker komma in och ändra saker på kontot... De som har samma lösen till sin mail borde ju kanske ändra det, själv har jag olika.

Undrar om detta hör samman med de hackergrupper som skulle plocka psn och xboxlive nu under julen?

Permalänk
Medlem

Det här är varför man inte har inventorys på cs som är värda flera tusen.

Jag kom också in på någon annans konto :S

Tagit bort bild då annans mejladress syntes klart och tydligt /moderator
Permalänk
Medlem

Detta blir dyrt för Valve

Permalänk
Medlem

Tyvärr tillhör man den lata skaran som har kopplat(sparat) kortets info. Var lika bra att föra över alla pengar på all-kontot till sparkontot.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

Skönt att jag inte har sparat kort uppgifterna

Är inne i mitt egna konto och tänker inte logga ut förrns detta löst sig.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Har 0,01€ och mobile authenticator på steam så förhoppningsvis så blir jag inget mål för framtida attacker..

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Inaktiv

Något värt att tänka på är att Steam inte döljer Paypal-addressen utan dessa är fullt synlig. Hur vet jag det? Jo från några av de konton min klient kommit åt där denna info är fullt synlig. Se över era Paypal-konton med.

Och spärra betalkort för internethandel och handel utomlands (om möjligt).

Hoppas vi får någon info från Valve snart nog angående detta.

Skrivet av Boozfob:

Har 0,01€ och mobile authenticator på steam så förhoppningsvis så blir jag inget mål för framtida attacker..

Min klient har kommit åt sådanna konton med, det har inte skyddat de som använt detta nu. :/ Likaså Steam Guard.

Permalänk
Medlem

Jag förstår att Steam blir hackade eller liknande.
Men att man faktiskt kommer in på andra människors konton helt slump mässigt är ganska så otroligt

Permalänk
Medlem

Stäng ner servrarna då förfan!!! Folks Paypal läcker ju ut!!

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av RealPower:

Stäng ner servrarna då förfan!!! Folks Paypal läcker ju ut!!

Det finns ingen "off"-knapp för Steam. Steam är för stort för att kunna stängas ned.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gix:

Det finns ingen "off"-knapp för Steam. Steam är för stort för att kunna stängas ned.

Självklart går det att göra, Valve bör (normalt) ha kontroll på sin plattform. Det är ju inte Bittorrent vi snackar om direkt.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Jag förstår att Steam blir hackade eller liknande.
Men att man faktiskt kommer in på andra människors konton helt slump mässigt är ganska så otroligt

Detta har nog inget med ett hack att göra, vad som ser ut att ha hänt är att deras Varnish server har varit felkonfigurerad och cachar sidor som INTE ska cachas i huvud taget.

Så om något så är det en ENORMT fet tabbe av Valve själva, något jag anser är allvarligare än ett hack.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Detta har nog inget med ett hack att göra, vad som ser ut att ha hänt är att deras Varnish server har varit felkonfigurerad och cachar sidor som INTE ska cachas i huvud taget.

Så om något så är det en ENORMT fet tabbe av Valve själva, något jag anser är allvarligare än ett hack.

Tror snarare att en "hacker" grupp eller vad man nu vill kalla det skiter jag i, men jag tror de har sabbat något på steam som orsakar detta

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Hittade detta quote på PC Gamer UK, verkar sannolikt:

It's a problem with their caching-server (varnish), caching pages that should not be cached (such as Account-Details, Cart, etc.). It invalidates after some time and is re-cached when the next user visits the page with their profile. You are not actually logged in (as in, you take over the session of the user), you just see pages rendered for others than yourself. This is why different parts of steam appear as different users.

Which page you see is probably dependent on the edge node (first server you connect to) closest to you, hence why different users see different profiles.

My guess to how this could've happened is that an untested configuration got activated when steam went down earlier, e.g. due to an auto-conf service (puppet, chef) pulling an untested config or some of their live servers being replaced by staging / development servers. It's also possible that they were under heavy load and the engineer on duty reconfigured all their edge nodes to cache more aggressively.

Let's hope they fix this fast, because this is a major data leak. I can see private E-Mail and account names. Let's hope their cache server is not delivering internal pages.

Credit to: /u/mrallon

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Vi vet att en grupp bland annat började DDOS:a Valves servrar för någon timme sedan...

Sen så verkar Valves Cache-servrar spara sånt den inte ska. Därför ser man andra människors info.
Det är illa nog, men det verkar i alla fall inte som man har kontroll över andra människors konton.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Det var ju PSN och XBOX Live som skulle sänkas på juldagen. De kanske roade sig med att leka med Steam istället?
Hur som helst, vare sig det är hackers eller fuckup av STEAM- en gigantisk skandal att andras personliga uppgifter legat öppna.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av anon5930:

Självklart går det att göra, Valve bör (normalt) ha kontroll på sin plattform. Det är ju inte Bittorrent vi snackar om direkt.

Jovisst, självklart. Dock så är det inte bara att stänga av en server i detta fall. Har ingen insyn i hur Valves infrastruktur ser ut men det är väldigt mycket beroenden att ta hänsyn till för att kunna ta ned allt snyggt, och det tar tid. Som service provider så drar man sig in i det sista med att ta beslutet stänga ned tjänster.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gix:

Jovisst, självklart. Dock så är det inte bara att stänga av en server i detta fall. Har ingen insyn i hur Valves infrastruktur ser ut men det är väldigt mycket beroenden att ta hänsyn till för att kunna ta ned allt snyggt, och det tar tid. Som service provider så drar man sig in i det sista med att ta beslutet stänga ned tjänster.

Detta är dock riktigt illa och Valve bör ha stängt ner så fort de insåg vad som är synligt. Nu verkar de känsligare delarna av tjänsten vara oåtkomliga och resten fungerar men det tog lite väl lång tid. Samtidigt har Valve inte meddelat oss användare/kunder något ännu.

Permalänk

@LucaBoo: PSN har haft problem dom också, till exempel med att verifiera nya konton, komma åt hemsida osv. Verkar inte vara lika grovt som det är just nu på Steam dock. Läste på twitter att man inte ska unlinka sina paypal konton via steam utan att man ska göra det på Paypals hemsida.

Permalänk
Medlem

>>> Officiellt uttalande från en Valve-moderator

http://steamcommunity.com/discussions/forum/0/458604254431478...

Valve är medvetna om problemet och jobbar på en fix just nu. Steam Store är nu nere helt

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Det här är vad som händer http://www.techworm.net/2015/12/interview-with-the-skidnp-the...

http://www.techworm.net/2015/12/skidnp-fulfill-their-promise-...

Läste även på Gamereactor att Origin ska ha problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk

Kanske till att lämna Steam då då... Nej men tycker synd om dom som har sina kort uppgifter osv sparade har inte det själv men är ändån ett stort fuck up från Valves sida. Må Gaben rädda oss

Visa signatur

Burken: Intel Core i7 4790K, EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+, Gigabyte Z97 HD3 (Rev 2.0), EVGA SuperNOVA 750G2, Samsung 830 Pro Series 128GB, Samsung 850 EVO 500GB, 2TB WD Black, Fractal Design Define R5 Titanium, Noctua NH-U9S.
Mina redskap: BenQ 24-tums XL2411T, Dell U2412M, Razer Mamba Tournament Edition, Razer BlackWidow Chroma,
Luren: iPhone 5S 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Denna är bästa chansen att kolla status på det, använder den själv.
Har man tur kan man lyckas få igenom köp genom att hålla koll på när den är uppe, innan man trycker på "knappar". På så sätt kan man handla, trots att det är instabilt.

Om det dock håller på att hackas så bör man nog undvika det helt tills det är löst...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Försöker nu komma in på steam men får hela tiden

An error occurred while processing your request.

Reference #97.f19b5ecc.1451051753.28d8d22d

antar det har med julen och alla reor där att göra men vafan nog borde det väl funka tycker man ?

Var väldigt segt, trassligt och instabilt redan igår kväll.
Att kolla på spel i butiken var ogörbart, ibland funkade inte länkar och ibland hamnade man på nån helt annan sida än man klickat länk för.
Ladda hem spel eller att spela funkade utan problem dock.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA Z97-UD5H Black Edition, CPU: Intel i7 4790K, Kylare: Noctua U14S, RAM: 32GB Crucial Ballistix Sport XT 1866, GPU: Powercolor Radeon HD 7870 PCS+,
SSD: 256GB Crucial MX-100, HDD: 3TB WD Red, 2TB WD Red, PSU: Be Quiet Straight Power E-9 500W, Chassi: Cooler Master Silencio 652S

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Paddanx:

Denna är bästa chansen att kolla status på det, använder den själv.
Har man tur kan man lyckas få igenom köp genom att hålla koll på när den är uppe, innan man trycker på "knappar". På så sätt kan man handla, trots att det är instabilt.

Om det dock håller på att hackas så bör man nog undvika det helt tills det är löst...

Paddanx Du bör inte köpa saker eller ens försöka komma in på Steam Store fören mer info kommer ut.

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10

Permalänk
Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW