Z3 som behöver installera MMS-inställningar varje gång?

Permalänk

Z3 som behöver installera MMS-inställningar varje gång?

Har en Z3 som jag behöver installera MMS inställningarna på nästan varje gång (efter nedsläckt skärm, eller iaf om det gått några timmar), vilket är irriterande.

Jag kör ultra stamina-läget för att inte behöva ladda batteriet efter halva dagen, och jag tror att det är denna funktion som slårut MMS-funktionen. Att jag troligen inte behöver ladda hem inställningarna varje gång utan antingen lyckas ändra något i inställningarna eller hitta någon snabbknapp för kicka igång mms igen.

Men, ni kanske har stenkoll på vad som är enklast att göra, utan att offra batteritid.

Permalänk

Testa att uppdragera telefonen, hade liknande problem med min Z3 förut.

Visa signatur

Vi jämför och listar Billiga Mobilabonnemang - > www.billigamobilabonnemang.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassefrasse:

Har en Z3 som jag behöver installera MMS inställningarna på nästan varje gång (efter nedsläckt skärm, eller iaf om det gått några timmar), vilket är irriterande.

Jag kör ultra stamina-läget för att inte behöva ladda batteriet efter halva dagen, och jag tror att det är denna funktion som slårut MMS-funktionen. Att jag troligen inte behöver ladda hem inställningarna varje gång utan antingen lyckas ändra något i inställningarna eller hitta någon snabbknapp för kicka igång mms igen.

Men, ni kanske har stenkoll på vad som är enklast att göra, utan att offra batteritid.

Får du upp att du har ett mms att hämta?

Permalänk
Skrivet av Zoobo:

Får du upp att du har ett mms att hämta?

Japp. Och trycker jag så gör den ett försök men säger sen att den inte kunde, så får jag ladda hem inställningar och försöka igen och då går det såvida mmset inte har väntat förlänge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassefrasse:

Japp. Och trycker jag så gör den ett försök men säger sen att den inte kunde, så får jag ladda hem inställningar och försöka igen och då går det såvida mmset inte har väntat förlänge.

Funkar det om du långtrycker på medlande sen hämta?

Permalänk
Skrivet av Zoobo:

Funkar det om du långtrycker på medlande sen hämta?

Nej som sagt så gör den ett försök och efter en stund så säger den att den misslyckades.

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt för offtopic, men vad gör du med din mobil som kräver att du använder ultra-stamina för att inte behöva ladda efter halva dagen? Stänger inte det läget av ALL data och begränsar mobilen till typ telefon, SMS, klocka o. dyl? Lika bra att gå tillbaka till en "dumphone" vid det laget och bara behöva ladda en gång i veckan

Som referens har jag själv en Z3 som kanske har kvar 60% laddning vid 22-tiden efter en typisk arbetsdag.

Visa signatur

Intel Core i5 8600k @ 4.7 GHz - Gigabyte Aorus GTX 1080 TI - Asus PRIME Z370-A
- Corsair Vengeance LP 16 GB - EVGA Supernova G2 850W - NZXT H500i

Permalänk

Vad jag har läst så är det endel som haft otur med kort batteritid på sina Z3 och jag är väl en av dom.

Jag upptäckte att den inte aktiverade något riktigt sparläge såvida jag inte valde ultra. Kanske var någon firmware bugg som är fixad nu men jag klurade länge på varför den aldrig kickade igång någon besparing trots den stod på on i vanliga läget. ultra läget däremot blev det skillnad. och då bryter den data.

Fast sms, klocka fungerar. Och surfa kan jag också, det är bara när den släcker skärmen som allt klipps.

Vi använder våra mobiler rätt mycket på jobbet både att ringa kunder samt så surfar vi för se arbetsordrar. Men kollegans Z3 håller sig bättre. Tänkte bita ihop tills vi får nästa mobil.