Jag funderar på Tre skärmar och undrar om Asus VG248QE skulle passa fint

Permalänk

Jag funderar på Tre skärmar och undrar om Asus VG248QE skulle passa fint

Hej!

Jag funderar på att köpa 3 skärmar nu och undrar om Asus VG248QE är ett bra val eller om det finns nått bättre.
Jag kommer använda dessa skärmar för spel. (CsGo och WoW)

Mitt andra val skulle vara BenQ XL2430T men jag är inte ett så stort fan just Benq då. Men jag har läst mycket om båda och jag finner Asus lite bättre för mig då. Fast jag undrar om jag kan ha missat nått.

Tack för era svar

Permalänk
Medlem

@Nickee123: kör på asus. jag vet inte varför, men gör det.

Permalänk
Medlem

varför ska du har 3 skärmar till detta om man få fråga? Ska du har dem i Eyefinity/Surround? och vad har du för nuvarande grafikkort?

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk

@Bernd_P1: Asså har 2 GTX 970 och Ja det är just för Eyefinity jag vill ha dom

Permalänk
Medlem

@Nickee123: lite värdelös då. 2x 970 har fortfarande bara 3.5 GB Vram. så beroende på spelet kan du råka ut för att Vram tar slut. sen vinnar man inte så mycket i just dessa två spel med mer FOV. blir bara utsträckt en massa. vanligtvis har man 3 skärma till saker som sim racing eller så. och om du endå vill har mer FOV så skulle jag någ rekommendera istället 1x 21:9 skärm. gärna i 3440x1440.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk

@Bernd_P1: Ok tack för ditt svar ska ta och kolla på några skärmar då

Permalänk
Medlem

Jag kör också två st 970 och det är inte ofta vram blir ett problem. Flyter på rätt bra i de flesta spela.

Wow är underbart i surround.

http://www.wsgf.org/dr/counter-strike-global-offensive/en

CS verkar lite sisådär med stöd. I regel behöver rätt många spel lite fixande.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"