PS3-kontroller har slutat fungera

Permalänk

PS3-kontroller har slutat fungera

Min ena orginalkontroller synkar/ansluter inte längre. Sätter jag i miniUSB-kabeln ser jag att det blinkar i alla fyra dioder samtidigt för att efter någon minut slockna. Trycker jag på PS-knappen synkas/ansluter den inte. Har testat med tre olika USB-kablar ich på två PS3-konsoler. Har också försökt resetta den på baksidan med ett clip. Finns det något mer att göra?

Permalänk
Medlem

Dött batteri? Även om den visar att den laddar behöver det inte vara så. Hade en för ett bra tag sedan som jag tror hade liknande problem och bateri byte hjälpte i alla fall. Om du har en till original kontroll som fungerar så testa bara att byta batterierna mellan dom

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Tack. Beställda nytt via ebay

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag hade precis samma med mina och det löstes med hjälp av batteribyte. Tråkigt att behöva göra det på 4 stycken däremot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielsan123:

Tack. Beställda nytt via ebay

Skickades från m.sweclockers.com

Hur går det hjälpte det?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mega-Dark:

Hur går det hjälpte det?

Beställdes det från eBay har det väl knappast kommit fram än

Hade samma problem med ett par av mina, båda gånger var det bara att skicka tillbaks och få nytt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

@Mega-Dark: Skickas från Kina så det lär dröja en stund till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Beställdes det från eBay har det väl knappast kommit fram än

Hade samma problem med ett par av mina, båda gånger var det bara att skicka tillbaks och få nytt.

Skrivet av danielsan123:

@Mega-Dark: Skickas från Kina så det lär dröja en stund till.

Okej, har skälv aldrig köpt något från eBay så...

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Väcker den här gamla tråden. Hur gick det? Fick ni bukt på era batteribyten? Var det svårt/lätt? Hur höll ersättningarna?`=)

Visa signatur

--//Don't Panic\\--