Philips Fidelio X2 för spel?

Permalänk
Medlem

Philips Fidelio X2 för spel?

Kikat runt efter ett par nya hörlurar efter att mina PC360 gett upp. Såg att "Fidelio X2" var sänkta till 1590:- och efter att ha läst runt lite verkar det vara ett par väldigt prisvärda hörlurar.

Nu till min fråga, jag är helt vilsen på ljudfronten så bare with me. Hur skulle dessa mäta sig med mina gamla PC360 i spel som CS 1.6/CSGO? Jag tänker främst på förmågan att lokalisera ljud såsom fotsteg/skott/explosioner. Är ett "gaming"-headset nödvändigtvis bättre på sånt här?

Hörlurarna kommer i första hand att användas till att lyssna på musik - men om det visar sig vara (betydligt) sämre på att lokalisera ljud i spel så är det tyvärr inget alternativ då jag vill använda samma hörlurar till allt jag gör vid datorn.

EDIT: Endast ute efter öppna lurar.

Permalänk
Medlem

Jag har haft både X2 och Hd598, och jag föredrar helt klart sennheiser. Spelar inte direkt, men både komfort och ljud är bättre.

Permalänk
Medlem

Sennhejser pc 350 se säljs på dustin för 999 tror jag

Permalänk
Medlem

I den prisklassen hade jag kollat in Beyerdynamics 770 pro med. Grymt sköna och bra ljud!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Jag har haft både X2 och Hd598, och jag föredrar helt klart sennheiser. Spelar inte direkt, men både komfort och ljud är bättre.

Tack för input!

Skrivet av Mmomento:

Sennhejser pc 350 se säljs på dustin för 999 tror jag

Endast ute efter öppna lurar eftersom jag måste höra ifall det sker några katastrofer i bakgruden här hemma, tack för tipset ändå!

Skrivet av Kajlie:

I den prisklassen hade jag kollat in Beyerdynamics 770 pro med. Grymt sköna och bra ljud!

Verkar också vara stängda, tyvärr.

Permalänk
Medlem

Äger ett par Philips Fidelio X2 och tycker dom presterar bra till både spel och musik.
Elgiganten har öppet köp så man kan prova grejorna hemma, bara att handla och testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ytt:

Verkar också vara stängda, tyvärr.

Jag själv har Beyerdynamic DT990 Pro och de är öppna till skillnad från 770. Har 250 ohm versionen men är nog inte så stor skillnad. Spelar en del cs och de är bra på att lokalisera fiender. Rekommenderas!
Har en modmic på och det funkar bra. Är spiralkabel på hörlurarna så har lindat den runt mikrofonens kabel.

Fidelio X2 ska ju vara bra, säkert bättre än mina, men inte testat dem ordentligt.

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4.4Ghz | Palit GTX 1060 3GB | Asus Maximus IV Extreme P67 | Corsair Vengeance 16Gb | Corsair AX 850W 80+ Gold