Installera Pirateplayers - Hjälp mig

Permalänk
Medlem

Installera Pirateplayers - Hjälp mig

Tänkte installera pirateplayer. Och jag antar att det är (Mac OS X) som jag ska ladda ner ifrån. Klickade på:
---------------------------------------------------
(Installera: Pirateplayers diskavbild (dmg).

"Uppdatering (2013-09-08): För att nedladdning från SvT ska fungera krävs en uppdaterad kompilering av Ffmpeg. Teddy har förtjänstfullt nog ordnat en patch. Ladda ner osx-ffmpeg_fix.zip och följ instruktionerna i Readme.rtf.

Stort tack till Teddy för kompilering och paketering av OS X-versionen! "
----------------------------------------------------

Men då fick jag upp

Har en Imac som jag köpte för bara någon veckan sedan. Och jag antar att jag inte behöver ha en uppdatering från (2013-09-08)

Men är det någon som vet vad jag gör för fel, eller vad felet är så är jag mycket tacksam för svaret
http://pirateplay.se/pirateplayer/get.html

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att Pirateplayer stöds längre?

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snövit:

Jag tror inte att Pirateplayer stöds längre?

På PC fungerar programmet fortfarande även om det är väldigt många tjänster som det inte går att ladda ner ifrån.

Permalänk
Medlem

Oavsett om det fungerar eller inte så är problemet hur som helst att du öppnat dmg-filen i webbläsaren, som försöker tolka den som text. Högerklicka på länken (eller vad man nu gör på en mac ) och välj att spara filen istället.

Permalänk
Medlem

Har inte Svt och Tv4 gjort speciella spärrar så man inte kan ladda ner?
Har för mig de gjorde nåt sånt för några år sen för stoppa piratkopieringen effektivt men går ju spela in bildskärmen med CamStudio program mfl. som är enkla att använda. http://camstudio.org/

Visa signatur

CPU: Amd Ryzen 2600x 4Ghz. Kylare: Noctua DH-15. RAM: 16GB 3200mhz. GPU: Palit GTX 1060 6GB MB: Asus Rog Strix X470-F Gaming Chassi: Obsidian 550D. Lagring: Samsung ssd840/850 Pro 256GB/500GB ~24TB HDD. PSU: Cooler Master V850 Gold 850Watt.

Permalänk

Jag har hört att svtplay-dl går att installera via homebrew. Jag tänker dock inte utveckla det resonemanget mer på grund av §7.

Citat:

§7 Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/852449-faq-regel-7-pira...

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk

Detta måste ju dock vara PRIVATkopiering! Hur i hela friden kan SVT spärra det då vi ännu måste betala för det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HellDildo:

Hur i hela friden kan SVT spärra det då vi ännu måste betala för det?

Det gör de inte, det går utmärkt att ladda ner program från svtplay. SVT har vad jag vet aldrig ens försökt att spärra det.

Permalänk

@perost:

Det här får du gärna utveckla lite mera. För ett par år sedan var det enkelt: det gick enkelt att hitta en länk till videofilen i källkoden till hemsidan, som det sedan bara var att ladda ner. Nuförtiden så verkar man få små videosegment åt gången allt eftersom man tittar på materialet, addressen till källorna är minst sagt svårgissade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strangeattractor:

Det här får du gärna utveckla lite mera. För ett par år sedan var det enkelt: det gick enkelt att hitta en länk till videofilen i källkoden till hemsidan, som det sedan bara var att ladda ner. Nuförtiden så verkar man få små videosegment åt gången allt eftersom man tittar på materialet, addressen till källorna är minst sagt svårgissade.

Jo, det är ju lite mer komplicerat nu för tiden, eftersom de har stöd för många fler plattformar nu. Men man kan t.ex. ladda ner en json-fil genom att lägga till "?output=json" i addressen, ladda ner m3u8-filen som länkas i den, och sen ladda ner videon i valfri kvalitet med t.ex. ffmpeg genom att använda en av länkarna i m3u8-filen. Eller så kan man använda t.ex. PiratePlayer som gör allt sånt åt en.

Permalänk
Medlem

Jag brukar använda webappen och sedan köra kommandot som man kan få ut, du måste installera ffmpeg då. Det går att göra till mac.

http://pirateplay.se/app.html

Permalänk
Medlem

2013-09-08: Det är nog senast den "appen" fick en update tyvärr

PC versionen rullar galant fortfarande:

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med §3.3 (korspostning)*

Trots tidigare tillsägelser fortsätter du att korsposta vilket tyvärr tvingar mig att låsa dina trådar.

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...