Tid på beställnings vara?

Permalänk
Medlem

Tid på beställnings vara?

Hej!

Hade tänkt att köpa ett par roderpedaler nu i mellandagarna. Hade siktat in mig på saitek combat pedals eller pro pedals. Men någon annan köpte innan mig och båda finns inte i lager. Hur länge tror ni det tar att få in någon av dom?

//Foxmaner

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det är något folk vet exakt. Men jag har beställt saker som var beställningsvaror på Inet förut, och dem kom ganska snabbt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Foxmaner:

Men någon annan köpte innan mig och båda finns inte i lager.

Köp den ena, som finns i lager då.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Köp den ena, som finns i lager då.

Står ju klart och tydligt att ingen av dom är inne på lagret

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av onYYx:

Står ju klart och tydligt att ingen av dom är inne på lagret

Nej, det står att båda inte finns i lager, vilket på svenska betyder att en av dem gör det.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Nej, det står att båda inte finns i lager, vilket på svenska betyder att en av dem gör det.

????

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Nej, det står att båda inte finns i lager, vilket på svenska betyder att en av dem gör det.

Var sjutton har du lärt dig svenska? Att båda inte finns i lager behöver inte alls betyda att en av dem finns i lager.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Nej, det står att båda inte finns i lager, vilket på svenska betyder att en av dem gör det.

Kanske var dålig Sverige utav mig men förstår inte hur du kan få det till att en av dom finns i lager

Permalänk
Medlem

Pratade med dom och dom visste ingenting. La en beställning och får se hur lång tid det tar

Permalänk
Medlem

Det är bara butiken som kan veta när de förväntas få in från sin leverantör.

Alternativet för att få mer exakta besked är att be butiken ringa sin leverantör för att se när nästa sändning kan skickas.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Var sjutton har du lärt dig svenska? Att båda inte finns i lager behöver inte alls betyda att en av dem finns i lager.

Nja... Han försökte ju vara rolig från början, och i sak får man väl ge honom en poäng. TS skulle ha skrivit att ingen av dem fanns i lager, eftersom det klart anger att just ingen av dem finns i lager. Båda, innebär att man klumpar ihop dem till en enhet, som inte finns i lager, vilket betyder att den ena mycket väl kan vara i lager. Jag förstår hur han tänkte, och jag är rätt säker på att ni gjorde det med, så det är lite märkligt att låta ett (dåligt) skämt blåsas upp så här mycket.

Och hur lång tid det tar innan de finns i lager är det ju ingen mer än Inet som vet, maila kundtjänst.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Nja... Han försökte ju vara rolig från början, och i sak får man väl ge honom en poäng. TS skulle ha skrivit att ingen av dem fanns i lager, eftersom det klart anger att just ingen av dem finns i lager. Båda, innebär att man klumpar ihop dem till en enhet, som inte finns i lager, vilket betyder att den ena mycket väl kan vara i lager. Jag förstår hur han tänkte, och jag är rätt säker på att ni gjorde det med, så det är lite märkligt att låta ett (dåligt) skämt blåsas upp så här mycket.

Och hur lång tid det tar innan de finns i lager är det ju ingen mer än Inet som vet, maila kundtjänst.
B!

Var det ett skämt så var det ett dåligt sådant. Visst kan "båda finns inte i lager" betyda att en av dem finns i lager, men nu framgick det tydligt av sammanhanget att ingen av dem fanns i lager.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Alternativet för att få mer exakta besked är att be butiken ringa sin leverantör för att se när nästa sändning kan skickas.

Väntat på att dom ska ringa ett samtal i en vecka nu.... Hur svårt ska det vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Väntat på att dom ska ringa ett samtal i en vecka nu.... Hur svårt ska det vara?

Det är tre arbetsdagar. Är du så otålig kunde du varit ute innan alla storhelger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Det är tre arbetsdagar. Är du så otålig kunde du varit ute innan alla storhelger.

Skulle inte haft problem om dom bara kunde sagt hur länge det kan ta innan man får ett besked. Den första jag pratade med lät det som att dom skulle ringa samma dag. Sen nästa dag så pratade jag med en annan som meddelade att det kunde ta veckor att få ett besked....
För att ett litet samtal kan väll inte ta allt för länge eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Skulle inte haft problem om dom bara kunde sagt hur länge det kan ta innan man får ett besked. Den första jag pratade med lät det som att dom skulle ringa samma dag. Sen nästa dag så pratade jag med en annan som meddelade att det kunde ta veckor att få ett besked....
För att ett litet samtal kan väll inte ta allt för länge eller?

Det kanske tar veckor för att distributören inte kan få leveranser?

Sen kanske ett "litet samtal" inte är så enkelt i bråda klämdagar.
Men är du väldigt missnöjd över detta så finns det andra att vända sig till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Det kanske tar veckor för att distributören inte kan få leveranser?

Sen kanske ett "litet samtal" inte är så enkelt i bråda klämdagar.
Men är du väldigt missnöjd över detta så finns det andra att vända sig till.

Inte missnöjd. Men när man blev tillsagd att ett besked skulle komma dagen efter och nästa dag så skulle det ta några veckor. Inte så rolig överraskning:-(