SIM-kortet fungerar inte i iPhone 6

Permalänk

SIM-kortet fungerar inte i iPhone 6

Stoppade i mitt SIM-kort till en iPhone 6 de som händer är att det står Comviq men den får ingen täckning och efter några sekunder så försvinner det då står det bara Ingen service men kortet fungerar i min andra telefon. Jag har testat med ett Telenor då de funkade och telefonen är olåst. Jag har testat nollställa alla inställningar och nätverksinställningar, återställt hela telefonen och sökt efter nät manuellt.

Permalänk
Medlem

Du får nog bara vänta lite. Flytta runt mobilen lite och starta om ibland. Till slut kopplar den upp sig.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyrusRNetWork:

Stoppade i mitt SIM-kort till en iPhone 6 de som händer är att det står Comviq men den får ingen täckning och efter några sekunder så försvinner det då står det bara Ingen service men kortet fungerar i min andra telefon. Jag har testat med ett Telenor då de funkade och telefonen är olåst. Jag har testat nollställa alla inställningar och nätverksinställningar, återställt hela telefonen och sökt efter nät manuellt.

Be om ett nytt SIM-kort, kan hända att ditt gamla är utslitet. Är garanterat inte telefonen det är fel på eftersom du sagt att annat SIM-kort fungerade i den.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid_83:

Be om ett nytt SIM-kort, kan hända att ditt gamla är utslitet. Är garanterat inte telefonen det är fel på eftersom du sagt att annat SIM-kort fungerade i den.

Har fått ett nytt

Permalänk
Medlem

Fungerar det då?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av CyrusRNetWork:

Har fått ett nytt

Skrivet av infigo:

Fungerar det då?

Kan ju vara så att det är det nya han prövar..

OP: Låst enhet?

Permalänk
Skrivet av infigo:

Fungerar det då?

Nej

Skrivet av tcntad:

Kan ju vara så att det är det nya han prövar..

OP: Låst enhet?

Telefonen verkar inte vara låst eftersom de hittar operatören men ingen täckning. Testade nyss att mata in morsans SIM-kort och på iPhonen står det Comviq men den får ingen täckningen men skillnaden är att hennes kort får ingen "Ingen service" som jag får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyrusRNetWork:

Nej

Telefonen verkar inte vara låst eftersom de hittar operatören men ingen täckning. Testade nyss att mata in morsans SIM-kort och på iPhonen står det Comviq men den får ingen täckningen men skillnaden är att hennes kort får ingen "Ingen service" som jag får.

Vart var telefonen köpt någonstans? Har du testat den med någon annan operatör än Telenor och Comviq? Alltså Telia eller 3? För att verifiera om den är låst eller inte

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Telefonen hittar nog operatören oavsett om den är låst eller inte.

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk
Medlem

Telefonen är fortfarande låst är vad som är.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av DwarF:

Telefonen hittar nog operatören oavsett om den är låst eller inte.

Nej. Är den låst så hittar den bara den operatören som den är låst till

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig