Ett paket eller två paket?

Permalänk

Ett paket eller två paket?

Hejsan,

Jag har beställt en skärm från Inet som har kommit fram till mitt postombud.

Jag fick ett sms att det hade kommit fram och en tillhörande kod för att hämta ut det.
Men bara några sekunder efter det första fick jag ett till likadant fast med en annan kod.

Nu fick jag precis en påminnelse eftersom jag inte hämtat ut paketet än, även nu två sms med olika koder (fast samma som i de två första meddelandena förstås).

Vad tror ni det är som händer? Har de skickat två skärmar?
Vad gör jag om så är fallet när jag kommer dit? Ska jag inte ta ut något alls utan låta Inet ta hand om det med posten?

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av NybbTronio:

Hejsan,

Jag har beställt en skärm från Inet som har kommit fram till mitt postombud.

Jag fick ett sms att det hade kommit fram och en tillhörande kod för att hämta ut det.
Men bara några sekunder efter det första fick jag ett till likadant fast med en annan kod.

Nu fick jag precis en påminnelse eftersom jag inte hämtat ut paketet än, även nu två sms med olika koder (fast samma som i de två första meddelandena förstås).

Vad tror ni det är som händer? Har de skickat två skärmar?
Vad gör jag om så är fallet när jag kommer dit? Ska jag inte ta ut något alls utan låta Inet ta hand om det med posten?

Hämtar ut 1 frågar de i kassan och säger att du ska ringa Inet och säga att de skickat 1 för mycket och helt enkelt posta tillbaka den.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

JAG hade hämtat ut båda. Visar det sig att de har just skickat fel, får de skicka ut en fraktlapp för att hämta hem den som är "fel". Det är billigare med fraktlapp än automatisk retur, åtminstone för oss. Riktigt varför kan jag inte svara på, antagligen för att Posten gamar, och automatiska icke uthämtade returer inte ingår i avtalet när man förhandlar med posten...
Nackdelen är att man riskerar att få bära ena paketet fram och tillbaka.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Klart det skall vara två paket, ett med skärmen och ett med pingvinstången...

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk

Jaha, nu ska jag snart åka och hämta. Hur ska jag höra?

Permalänk

Nä juste, jag beställde ju från beta-hemsidan och då skulle man få något extra som tack. Så @PeCe kan ha rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av NybbTronio:

Jaha, nu ska jag snart åka och hämta. Hur ska jag höra?

Ta ut båda...sälj ena.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Ta ut båda...sälj ena.

Haha det sa far min också

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av bärplockaren:

Ta ut båda...sälj ena.

Låter ju inte så smart då han kommer bli återbetalningsskyldig och han kan knappast sälja vidare det för fullpris.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

@NybbTronio Så vad blev det i det andra paketet?

Permalänk
Skrivet av TheBasicOne:

@NybbTronio Så vad blev det i det andra paketet?

Så snabb är jag inte återkommer

Permalänk
Skrivet av NybbTronio:

Så snabb är jag inte återkommer

Aha haha sorry!
Inlägget över ditt "nu åker jag snart och hämtar det" var lagt vid 12 tiden så råkade läsa tiden på det!
Gör gärna det blev rätt nyfiken!

Permalänk

@PeCe Du är KUNG!
Ett separat paket med pingvinstänger var presenten!
Då så gott folk då kan vi återgå till nyårsförberedelserna

(@TheBasicOne)

Permalänk
Skrivet av NybbTronio:

@PeCe Du är KUNG!
Ett separat paket med pingvinstänger var presenten!
Då så gott folk då kan vi återgå till nyårsförberedelserna
http://i.imgur.com/LOxue4v.jpg

(@TheBasicOne)

De va som f*n, jaja grattis då!
Gott nytt år! :3