EA-supporten vägrar låta mig ta över min sons barnkonto så jag kan spela online

Permalänk
Medlem

EA-supporten vägrar låta mig ta över min sons barnkonto så jag kan spela online

Hej

Jag köpte 2 Starwars battlefront till pojkarna, installerar och skapar konto.
Men jag var dum nog att skapa ena kontot på pojken. och så var det spelet förstört, det går inte spela online.
ringer supporten och ber att jag får ta over kontot så jag kan spela iallafall, (älskade BF2 o gillar Starwars)
Men det går inte för sig , de vägrar detta , och säger att de inte tänker göra nåt då de tror att jag skall låta pojken spela. ungefär som att jag skall langa sprit.
Då frågade jag om det går att sälja spelet, fick inget svar på de , utan att det finns offlineläge i spelet.... och att det står åldersgräns på förpackningen.
Jag trodde det var en rekomendation.

Jag undrar om någon har något tips på om det går att få det att fungera, eller vart man kan vända sig, eller om jag skall acceptera att jag klantat mig o gett bort 500

Gott nytt år

Visa signatur

E8400, Gigabyte GA-X38-DS5,
Leadteck 260 , 6gb minne.... blablabla

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Sexpack:

Hej

Jag köpte 2 Starwars battlefront till pojkarna, installerar och skapar konto.
Men jag var dum nog att skapa ena kontot på pojken. och så var det spelet förstört, det går inte spela online.
ringer supporten och ber att jag får ta over kontot så jag kan spela iallafall, (älskade BF2 o gillar Starwars)
Men det går inte för sig , de vägrar detta , och säger att de inte tänker göra nåt då de tror att jag skall låta pojken spela. ungefär som att jag skall langa sprit.
Då frågade jag om det går att sälja spelet, fick inget svar på de , utan att det finns offlineläge i spelet.... och att det står åldersgräns på förpackningen.
Jag trodde det var en rekomendation.

Jag undrar om någon har något tips på om det går att få det att fungera, eller vart man kan vända sig, eller om jag skall acceptera att jag klantat mig o gett bort 500

Gott nytt år

Fula dig o ändra bara födelsedatum på kontot.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sexpack:

Hej

Jag köpte 2 Starwars battlefront till pojkarna, installerar och skapar konto.
Men jag var dum nog att skapa ena kontot på pojken. och så var det spelet förstört, det går inte spela online.
ringer supporten och ber att jag får ta over kontot så jag kan spela iallafall, (älskade BF2 o gillar Starwars)
Men det går inte för sig , de vägrar detta , och säger att de inte tänker göra nåt då de tror att jag skall låta pojken spela. ungefär som att jag skall langa sprit.
Då frågade jag om det går att sälja spelet, fick inget svar på de , utan att det finns offlineläge i spelet.... och att det står åldersgräns på förpackningen.
Jag trodde det var en rekomendation.

Jag undrar om någon har något tips på om det går att få det att fungera, eller vart man kan vända sig, eller om jag skall acceptera att jag klantat mig o gett bort 500

Gott nytt år

Finns det ingen "Garanti" har jag för mig att de gör reklam för 24/7 på origin sidan. Där har jag för mig att det står
"Är du inte nöjd får du pengarna tillbaka". Skicka tillbaka spelet bara och köp ett nytt sen

Permalänk
Medlem

Då du är målsman så borde du ju kunna ta över konto utan större problem. Du borde höra med konsumentombudsmannen först dock - de kan nog hjälpa dig mer korrekt.

Permalänk
Avstängd

Det är väl bara att ändra åldern i kontoinställningarna eller missar jag något?

Visa signatur

Mod som stängde av mig för att jag skojjade till det, blir just nu knullad av en negerdasse. Må din fjolliga själ ruttna i ett evigt hav av väteperoxid!

Permalänk
Medlem

Vänta nu lite här, dom tillåter alltså inte att man får spela Online pga åldersgräns, i ett spel som i princip bara är gjort för Multiplayer? Sen när brydde sig någon om åldersgräns för ett sådant spel? Sen är det inte som att langa sprit eftersom det inte är någon lag på om man får spela eller ej pga ålder, det är helt upp till föräldrarna om barnet får spela. Så ja det är en rekommendation, dock är det inte konstigt om man inte får spela om kontot är registrerat med en ålder lägre än vad gränsen säger, då ägaren uppenbarligen är ett barn. Vad som är totalt efterblivet där är ju att man fortfarande uppenbarligen kan köpa spelet när man inte har åldern inne. Lite som om min bror på 12 bast skulle få köpa ett 16-års spel på Gamestop, men att dom sedan skulle bestämma över om han får spela Online eller ej. Kan du så försök ångra köp, och köp sedan spelet på nytt på ett konto registrerad med din ålder.

Permalänk
Inaktiv

Det är inga problem att ändra födelsedatum i profilen, jag testade precis

Permalänk

Det du nämner heter Great Game Garanti. Du måste agera inom 24 timmar från att du första gången startat spelet eller senast inom 7 dagar från köpet.

Greatgame länk

På länken hittar du hur du gör.
Do it now, så slipper du bry dig om mer.

Visa signatur

Antec P280 + Scythe Slipstream PWM 120mm | MSI Z370 Tomahawk | 8700K @stock + TR Silver Arrow | Corsair LPX 16GB @3600MHz | Seasonic Prime 850W Titanium | MSI RTX2080TI Gaming Trio | Crucial MX500 1TB M.2 | Asus Xonar Essence STX | LiteOn 12xBD | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Logitech G703 | Corsair K70 RGB | SennHeiser GSP 600

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kalleable:

Det du nämner heter Great Game Garanti. Du måste agera inom 24 timmar från att du första gången startat spelet eller senast inom 7 dagar från köpet.

Greatgame länk

På länken hittar du hur du gör.
Do it now, så slipper du bry dig om mer.

Tack. Det var det jag syftade på!

Permalänk
Medlem

Hade jag varit som dig hade jag kontakta supporten igen och hoppats på att få någon bättre person att prata med. EA supporten kan vara skit ibland men får man rätt person bakom tangentbordet så går det rätt smidigt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren

Jag har försökt hitta var man ställer in ålder, men hittar inte det , konstigt, borde inte jag se pojkens konto från mitt , vi använder ju samma epost.

Kanske ska be frugan ringa,

Visa signatur

E8400, Gigabyte GA-X38-DS5,
Leadteck 260 , 6gb minne.... blablabla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sexpack:

Tack för svaren

Jag har försökt hitta var man ställer in ålder, men hittar inte det , konstigt, borde inte jag se pojkens konto från mitt , vi använder ju samma epost.

Kanske ska be frugan ringa,

Hur har du registrerat 2 olika konton med samma epost?

Permalänk
Medlem

pojkens konto blev nån sorts barnkonto

Visa signatur

E8400, Gigabyte GA-X38-DS5,
Leadteck 260 , 6gb minne.... blablabla

Permalänk
Medlem

ja men ändra åldern då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sexpack:

Tack för svaren

Jag har försökt hitta var man ställer in ålder, men hittar inte det , konstigt, borde inte jag se pojkens konto från mitt , vi använder ju samma epost.

Kanske ska be frugan ringa,

origin > konto och sekretess och redigera kanske funkar? Du kan ju även ringa EA och helt enkelt säga att ni bara klickat in något random födelsedata eftersom ni inte tyckte det skulle spela någon roll. Nu är ju grabben din i själva verket 18 år

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.