Webhallen, byte av defekt vara?
Lämnade in min Shield Tablet K1 genom RMA innan jul. Vilket ligger och tuggar hos dom "exceptionella diagnostiska experterna". Dom körde någon 10 timmars lolcat klipp på youtube sist jag kolla utan problem eftersom problemet ligger någon annanstans.
Mitt problem är att jag köpte en (ny) "defekt" K1 som har wifi chip som ghostar. Vid omstart/av+påslag så dör wifit och kommer enbart tillbaka om man gör det samma, allt från 1-20 gånger kan det vara. Eftersom jag börjat jobba med linux for tegra så är det ganska viktigt och ha wifit igång vad jag än gör. Nu är ju problemet är webhallen står för RMA vilket är ganska tråkigt då det är första gången.
Kasta bort 1990:- på en defekt platta känns lite snopet men det känns nästan lika bra att fråga någon på macdonalds om hjälp. Pengar lär jag nog aldrig få tillbaka men en ny enhet i utbyte mot den gamla (för att dom sålde mig en defekt enhet) hade varit något.
Om jag blir tvungen att betala för att dom "inte hittade något" kommer jag bryta tabben i tur och antagligen skapa lite kaos i butiken vilket dom helst nog inte vill. Men detta är svensk reklamationsrätt vi snackar om och dessvärre är det inte jag som kommer råka illa ut. Att sedan bojkotta dom efter 12 år känns också sådär men vad gör man... Ska det vara rätt så ska det vara rätt!
Hur skulle ni göra? Som det ser ut nu så kommer den nog ligga där i veckor/månader. Tills dess har X1 kommit ut.
1990:- kommer nog bli lite dyrare än så för dom att behöva betala ifall man måste ryka ut privat för att "åtgärda" problemet själv. Och som jag vet väl så är det inget en svensk vill vara med om.