Smartwatch, vad ska jag köpa?

Permalänk
Medlem

Smartwatch, vad ska jag köpa?

Sambon vill ha en smartwatch som hon kan ha på sig när hon tränar, hon har telefon liggande i väskan 5-10 meter ifrån henne under träningen och ifall någon ringer vill hon att det ska durra i klockan samt vara en nummerpresentatör. Det är egentligen allt som krävs. Den ska väl vara vattensäker också.

Ska paras ihop med en iPhone 5 eller senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Sambon vill ha en smartwatch som hon kan ha på sig när hon tränar, hon har telefon liggande i väskan 5-10 meter ifrån henne under träningen och ifall någon ringer vill hon att det ska durra i klockan samt vara en nummerpresentatör. Det är egentligen allt som krävs. Den ska väl vara vattensäker också.

Ska paras ihop med en iPhone 5 eller senare.

Spontant tänker jag första gen pebble (om utseende inte spelar ngåon roll). Annars finns lite alternativ som Fitbit och sånt

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Medlem

Pebble gör exakt det du vill samt att dom har över en veckas batteritid vilket är bra.
http://www.prisjakt.nu/tillverkare.php?t=1812&c=1808

Permalänk
Skrivet av SueCia:

Sambon vill ha en smartwatch som hon kan ha på sig när hon tränar, hon har telefon liggande i väskan 5-10 meter ifrån henne under träningen och ifall någon ringer vill hon att det ska durra i klockan samt vara en nummerpresentatör. Det är egentligen allt som krävs. Den ska väl vara vattensäker också.

Ska paras ihop med en iPhone 5 eller senare.

Nummerpresentatör i dess egentliga syfte?
Då blir det väl svårt med apple produkter öht eller är det löst nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maverickgoose:

Nummerpresentatör i dess egentliga syfte?
Då blir det väl svårt med apple produkter öht eller är det löst nu?

Till o med Android Wear funkar med iOS nu.. TIll viss del iaf..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Skrivet av Nevil:

Till o med Android Wear funkar med iOS nu.. TIll viss del iaf..

Så att man kommer förbi apple "spärren" med nummerpresentatör?
Vore smutt.

Permalänk

Jag har en Pebble (första gen) den är riktigt bra, dock en av de "dummare" smartklockorna, men den gör sitt jobb bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av maverickgoose:

Nummerpresentatör i dess egentliga syfte?
Då blir det väl svårt med apple produkter öht eller är det löst nu?

Alltså dess egentliga syfte är att hon ska se ifall jag ringer när hon tränar, hon kör gruppträning så hon kan inte ha telefon nära. Ringer jag så lär jag ut på jour o hon lär komma hem.

Permalänk
Medlem

Minns att min första generation Pebble uppfyllde dem kraven. När någon ringde vibrerade klockan (och telefonen) och det stod på klockan vem det var som ringde (hade jag denne som kontakt stod det kontakt namnet, annars numret) och jag kunde även svara eller lägga på ifrån klockan.

Min Pebble brukade tappa anslutingen dagligen och var då tvungen att gå igenom parningsproceduren om och om igen vilket blev irriterande och tillslut sket jag i det och använde bara klockan som en klocka. Därför måste jag rekommendera Apple Watch istället. Dyrare, men fungerar väldigt mycket bättre och mer konsistent med en iPhone.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Problemet med Apple Watch är ju dock att du inte har ens en dag batteritid, vilket är värdelöst imo

Permalänk
Medlem
Skrivet av maverickgoose:

Så att man kommer förbi apple "spärren" med nummerpresentatör?
Vore smutt.

Ja, frågan är HUR bra de funkar. Kan inte mycket om Apple men vore intressant att veta för att ge råd åt andra iPhone användare. Är knappast officiellt stöd utan mer hacks och 3:e parts stöd antar jag.

Edit. Verkar vara officiellt stöd men bara delvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehallq:

Spontant tänker jag första gen pebble (om utseende inte spelar ngåon roll). Annars finns lite alternativ som Fitbit och sånt

Tycker min pebble har totalt värdelös räckvidd. Har en Steel men kanske är min mobil det är fel på? Dock klarar den blåtandsheadsetet långt mycket längre bort. Kan inte ens gå ut i köket när telefonen ligger kvar vid datorn (bor i en liten etta på 55 kvadrat).
Sony m4 aqua dualsim.

Och den hanterar även ex svar på SMS totalt kass.
Kommer det ett SMS på simkort nr 1 så svarar den från simkort 1 kommer det ett SMS på simkort 2 svarar den på simkort 1 detta gör att jag inte kan använda den till att svara på SMS eftersom jag gärna svarar med det nummret de nått mig på... Har påpekat detta till pebble men de har inte gjort något.
Men annars är jag ganska nöjd.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb