Tangentbord, ersättare till Logitech K740. Undviker gärna Logitech

Permalänk
Medlem

Tangentbord, ersättare till Logitech K740. Undviker gärna Logitech

Tjena!

Dags för ett nytt tangentbord, och denna gång inte nåt Logitech!

Är inne på mitt andra K740 som jag ska försöka skicka tillbaka och byta mot nåt annat. Mitt första k740 dog helt plötsligt, ringde Dustin, dom skickade ett nytt, hämtade det som posten, kopplade in de och märkte att mellanslagstangenten är stum på vänstra delen. Tänkte för att jag skulle försöka fixa de, men känner att skulle jag försöka och paja de, så kanske jag inte kan byta det mot ett annat tangentbord.

Så, vilket tycker ni att jag ska köpa? Jag spelar ingenting, så nåt värstinggamingtangentbord behövs inte. Men däremot pluggar jag, och därför använder jag olika ordprogram, så jag måste ha ett som är behagligt att skriva med.

Min budget då? Runt 6-700 kr kanske. Min initiala tanke var att byta k740 mot ett Steelseries Apex gaming, men har ni andra förslag så bring them on.

§3.1
Permalänk
Moderator
Forumledare

*rubrik uppdaterad*

Tänk på att en bra beskrivande rubrik oftast ger fler svar.

Vad föredrar du för tangentbord? Mekaniska eller ej?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Jag har knappt nån erfarenhet av mekaniska tangentbord, så jag vet inte hur dem är att skriva långa texter med.

De krav jag egentligen har är att den ska vara trådat ansluten och skön att skriva på.

Permalänk
Medlem

Hej jag använder gamla mekaniska tangentbord, dom är bäst for mig. Jag köpte ett nytt tangentbord hos Kjell & com., men tangenterne är mycket lätt att trycka ner, for lätt tyckar jag.
Jag tycker heller inte om Logitech dom har en mycket dårlig support.
Det är bäst om du ka testa tangentbordet i butikken.