Permalänk

Sony Z5

Precis köpt en ny telefon nu, och jag känner bara när jag gör "lätta" saker som första gången installation, och andra diverse inställningar så blir redan mobilen varm och jag blir orolig då jag har sett dessa få telefoner som har exploderat i handen tack vare värmen typ...

Borde jag oroa mig eller är varm telefon "normalt"?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av totte1015:

Precis köpt en ny telefon nu, och jag känner bara när jag gör "lätta" saker som första gången installation, och andra diverse inställningar så blir redan mobilen varm och jag blir orolig då jag har sett dessa få telefoner som har exploderat i handen tack vare värmen typ...

Borde jag oroa mig eller är varm telefon "normalt"?

Xperia Z5 blir extremt varm på en punkt på baksidan då telefonen är dålig på att leda iväg värmen.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Det är normalt, speciellt då du har Snapdragon 810. Den stänger av sig innan den exploderar så du kan vara lugn.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Haha, bra okej, tack för svaren, då behöver jag inte vara orolig iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Det är normalt, speciellt då du har Snapdragon 810. Den stänger av sig innan den exploderar så du kan vara lugn.

Inte för att jag vill skrämmas men då förutsätter ju det att just nödavstängningen fungerar som den ska. Att våga lita på att elektronik sköter sig till 100% är önskvärt men inget man alltid kan räkna blint på... tyvärr!

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Inte för att jag vill skrämmas men då förutsätter ju det att just nödavstängningen fungerar som den ska. Att våga lita på att elektronik sköter sig till 100% är önskvärt men inget man alltid kan räkna blint på... tyvärr!

Det finns mycket man inte kan lite på här i världen. Någon stans får man dra en gräns liksom.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Min Z5 Compact blir inte obehagligt varm i alla fall.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Det finns mycket man inte kan lite på här i världen. Någon stans får man dra en gräns liksom.

Exakt min poäng! Alla mobiler kan redan drabbas av överhettning vid exempelvis laddning om något går tokigt, onödigt att då behöva oroas för ytterligare överhettning när den bara hålls i handen också.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk

Jo, värmen har man känt av på denna mobil.