Tävla om valfri Komplett-PC!

Kommer detta ens att fungera?

Permalänk
Medlem

Kommer detta ens att fungera?

Tjena. Kan jag koppla mina 2x acoustics 7000LR som har vanlig högtalarkabel-anslutning till min HS-10w subwoofer . Typ till XLR portarna? Vad för kabel behöver jag för detta?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@ggalaxyy: Kan nog funka, lite naivt så tänker jag mig att om du har en förstärkt signal till subwoofern och man kollar det förenklade "kretsschemat" på baksidan så ska det inte vara problem. För subwoofern i sig är inte en förstärkare eller?

Permalänk
Medlem

Kort svar: inte direkt, nej..

Långt:
Din sub är aktiv därav XLR & TRS kontakter, högtalarna är passiva därav banan kontakt och det finns en anledning att det inte finns kabel adaptrar mellan dessa (ej att förväxla med TS högtalarkablar till speakON)
Du kan dock koppla:
Signal källa > sub input (XLR/TRS) > sub output (xlr) > slutsteg input (xlr/trs) > slutsteg output (banan) > passiva högtalare.

*edit* kräver att du har ett slutsteg eller annan form av signal förstärkare.

@Motherofgod att skicka en förstärkt signal in i ett slutsteg är inget att rekomendera, såvida man inte ska bryggkopplar stegen men då hamnar vi OT.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zachry:

Kort svar: inte direkt, nej..

Långt:
Din sub är aktiv därav XLR & TRS kontakter, högtalarna är passiva därav banan kontakt och det finns en anledning att det inte finns kabel adaptrar mellan dessa (ej att förväxla med TS högtalarkablar till speakON)
Du kan dock koppla:
Signal källa > sub input (XLR/TRS) > sub output (xlr) > slutsteg input (xlr/trs) > slutsteg output (banan) > passiva högtalare.

*edit* kräver att du har ett slutsteg eller annan form av signal förstärkare.

@Motherofgod att skicka en förstärkt signal in i ett slutsteg är inget att rekomendera, såvida man inte ska bryggkopplar stegen men då hamnar vi OT.

Grymt, tack för rättelsen!

Permalänk

[/quote]

Jag kanske inte hänger med här, men varför skulle man i det fallet vilja ha en förstärkt signal in?

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjorn_m_eriksson:

[/quote]

Jag kanske inte hänger med här, men varför skulle man i det fallet vilja ha en förstärkt signal in?

Tänkte om det inte fanns någon förstärkardel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjorn_m_eriksson:

[/quote]

Ah nä signalen ska inte vara förstärkt vid bryggkoppling. morgontrött och vet inte vad jag tänkte där

Permalänk
Skrivet av Motherofgod:

Tänkte om det inte fanns någon förstärkardel.

Jag missade lite i min quote här såg jag

Skrivet av zachry:

Ah nä signalen ska inte vara förstärkt vid bryggkoppling. morgontrött och vet inte vad jag tänkte där

Då är jag med!

Visa signatur

.:bjorn