Vad betyder den här ikonen?

Permalänk
Medlem

Vad betyder den här ikonen?

Har inte använt så mycket Lollipop enheter. Mest de gamla versionerna. Fick en ny LG H340N med 5.0.1. Vad betyder ikonen som ser ut som ett N? Hittar ingen info om det. Drar jag ner det så finns inga körda appar i bakgrunden.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Det är symbolen för NFC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Har inte använt så mycket Lollipop enheter. Mest de gamla versionerna. Fick en ny LG H340N med 5.0.1. Vad betyder ikonen som ser ut som ett N? Hittar ingen info om det.

http://i.imgur.com/uddLXt8.jpg

Det är ju ikonen för Nespresso?

Nejdå, det är ikonen för "NFC", vilket tillåter din enhet att dela innehåll till andra närliggande enheter.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tack. NFC har jag hört tidigare men ikonen kände jag inte igen.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Om du inte vet vad det är så använder du det knappast, stäng av det och spara batteri

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Precis vad jag sökte svar på Tack

Permalänk

NFC står för “Near Field Communication - nära fält kommunikation,överförande,förbindelse.

Precis som Bluetooth och WiFi, och alla slags andra trådlösa signaler, NFC fungerar enligt principen om att skicka information via radiovågor.
Near Field Communication är en annan standard för trådlösa dataövergångar, vilket innebär att det finns specifikationer vilka enheter har att följa för att kommunicera med varandra på rätt sätt.
Den teknik som används i NFC bygger på äldre RFID (Radiofrekvensidentifiering) idéer, som använder elektromagnetisk induktion för att överföra information.
Hoppas att det förklarade lite för dig vad det är och har för funktion.