Returnera vara jag är missnöjd med?

Permalänk
Medlem

Returnera vara jag är missnöjd med?

Hej! Inhandlade idag mig ett par hyperx cloud II på webhallen, tog hem lurarna och allt är bra med dem, FÖRUTOM LJUDET! Är så förvånad, bara läst bra recensioner om detta headset och dess ljud, men det är sjukt diskant (vilket jag också läst enstaka kommentarar om) och går inte att spela vissa spel med helt enkelt, det går inte heller att konfigurera detta själv via USB-ljudkortet man får med, då det inte finns någon programvara till den.

Har jag rätt att returnera detta headset och begära att få pengar tillbaka eller byta till en annan vara? Endast förpackningen är bruten, skyddsplast på kåpor osv sitter kvar, allt ditlagt fint och propert.

Permalänk
Medlem

Om dem är snälla kanske. Eftersom du köpt i butik så hävs ångerrätt m.m.
Är det något fel på produkten så blir det garantiärende.

Visa signatur

Intel 6600k
Asus Z170 Pro Gaming
EVGA 1070.
NZXT H440 NE
Samsung 850 EVO 500gb x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Interpx:

Om dem är snälla kanske. Eftersom du köpt i butik så hävs ångerrätt m.m.

Står följande på deras hemsida: Webhallen lämnar alltid 14 dagar öppet köp på varor som inhandlats i någon av våra butiker. Observera att produkten inte får vara använd, utan behöver returneras med obruten förpackning mot uppvisande av kvitto.

Vid kontantbetalningar där köpets värde överstiger 1000 kr behöver vi av säkerhetsskäl göra en banköverföring av överstigande belopp. Max 1000 kr återbetalas kontant.

Jag har ju dock använt produkten några timmar... Aja, får sticka över med det imorgon på lunchen och se hur de går.

Permalänk
Medlem

Du han alltid fråga här @webhallen.
Men smidigast är givetvis att du knallar till butik och förklarar hur de ligger till.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av madballz:

Hej! Inhandlade idag mig ett par hyperx cloud II på webhallen, tog hem lurarna och allt är bra med dem, FÖRUTOM LJUDET! Är så förvånad, bara läst bra recensioner om detta headset och dess ljud, men det är sjukt diskant (vilket jag också läst enstaka kommentarar om) och går inte att spela vissa spel med helt enkelt, det går inte heller att konfigurera detta själv via USB-ljudkortet man får med, då det inte finns någon programvara till den.

Du ska ju inte använda det medföljande USB-ljudkortet. Använd moderkortets integrerade ljudkrets.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av madballz:

Står följande på deras hemsida: Webhallen lämnar alltid 14 dagar öppet köp på varor som inhandlats i någon av våra butiker. Observera att produkten inte får vara använd, utan behöver returneras med obruten förpackning mot uppvisande av kvitto.

Vid kontantbetalningar där köpets värde överstiger 1000 kr behöver vi av säkerhetsskäl göra en banköverföring av överstigande belopp. Max 1000 kr återbetalas kontant.

Jag har ju dock använt produkten några timmar... Aja, får sticka över med det imorgon på lunchen och se hur de går.

Vi får hoppas att du har tur. Jag tror inte du kommer få lämna tillbaka. Men du ska få ett tips inför framtiden; kläm å känn i butik och köp på internet för då har du ångerrätten som är väldigt bra att ha vid dessa tillfällen!
Jag bråkade med CDON i höstas om mitt coilwhinande ASUS 390. Kom på att jag kan ju använda ångerrätten och då blev kortet deras problem.

Visa signatur

Intel 6600k
Asus Z170 Pro Gaming
EVGA 1070.
NZXT H440 NE
Samsung 850 EVO 500gb x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Du ska ju inte använda det medföljande USB-ljudkortet. Använd moderkortets integrerade ljudkrets.

Kabeln räcker inte så långt... samt att då kan du inte använda mikrofonen, man får tydligen inte med en sådan förlängningssladd i HyperX Cloud II versionen, utan bara i den första versionen.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av madballz:

Kabeln räcker inte så långt... samt att då kan du inte använda mikrofonen, man får tydligen inte med en sådan förlängningssladd i HyperX Cloud II versionen, utan bara i den första versionen.

Oj, sämst. Men bra att veta, så kan jag avråda folk från att köpa Cloud II.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers