Ny mobiltelefon. Beslutsångest!

Permalänk
Avstängd

Ny mobiltelefon. Beslutsångest!

Imorgon är det dags att teckna ett nytt abonnemang med en ny telefon.

Men vilken ska jag välja? Det står mellan edge plus och xperia z5 premium.

Någon här som har något av dessa två telefoner? Kan ni nämna fördelar & nackdelar?

Vad ska man välja?

Permalänk
Medlem

skärmen är ju helt klart edge plus fina sida iaf z5 premium.. nja finns inte mycket native appar eller någont som tar nytta av 4k skärmen + att den suger mera ström.. min personliga erfarenhet skulle jag gått på samsungen

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MonkeN:

skärmen är ju helt klart edge plus fina sida iaf z5 premium.. nja finns inte mycket native appar eller någont som tar nytta av 4k skärmen + att den suger mera ström.. min personliga erfarenhet skulle jag gått på samsungen

Hur är det med samsung galaxy s7?

Kanske värt att vänta på den?

Permalänk
Medlem

Kör på Z5, den har inte lika mycket bloatware som edgen.

Visa signatur

Silver

Permalänk
Medlem

Galaxy s6/edge

Permalänk
Avstängd
Skrivet av soder123:

Kör på Z5, den har inte lika mycket bloatware som edgen.

har den bättre batteri?

Permalänk
Medlem

Har en vanlig s6. Bytte från en z3 och kan inte säga att jag är missnöjd med något. Klarar en och en halv dag innan laddning vid normalt användande. Tycker även att touchwiz har blivit bättre än vad det har varit, föredrar det framför Sonys UI. Om jag hade s6e+ och en z5 premium att välja mellan skulle jag ta samsungen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700K - 16GB - 1080ti FE

Permalänk
Medlem

Nexus 6p?

Samsung är kända för sin bloatware, Sony brukar inte vara jätte långt efter dom heller.

Permalänk
Avstängd

Hur ser det ut med galaxy s7? kanske värt vänta på den? när släpps den?

Permalänk

Jag har edge plus 64 GB.
Skulle välja den alla dar i veckan före xperia z5 premium.
Den är bättre på allt samt mycket snyggare.