Permalänk
Medlem

Jobb över internet

Hej,
finns det något arbete som sker via internet? Där man inte behöver komma i kontakt med människor.

MVH

Permalänk
Medlem

Du får nog definiera ej-kontakt-med-människor.

Det finns massor med arbeten som man kan genomföra t.ex. hemifrån, dock innefattar de ändå i regel kontakt med människor i någon form. Är det inte kunder/klienter etc så är det medarbetare och/eller chefer.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Livsnjutare 😎

"Klicka-massor-utav-banners-och-få-pengar" -tiden är förbi

... och när den fanns, var det knappt på riktigt till att börja med.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Skulle tro det finns konsult firmor som låter anställda jobba hemifrån som t.ex utvecklare av olika slag, fast då krävs det ju att man har kontakt med dom man jobbar med. Dock tror jag inte heller man kan börja direkt som det, utan behöver arbeta sig upp tills man är kvalificerad och "pålitlig" att kunna ha ett sådant jobb.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Som Vikham säger, underkonsult ger en fina möjligheter att arbeta hemifrån. Gör själv det som QA Engineer (mot kunder utomlands). Dock kräver det så klart ändå "kontakt med människor" (främst genom skype då).

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Inaktiv

Väldigt många arbetsuppgifter går idag göra utan att i princip prata med människor mer än i mail. Problemet är att de flesta av dessa uppgifter är lite krävande så det är fel utgångspunkt att leta arbete efter.

Får jag vända på frågan varför du ej vill ha kontakt med människor? Liksom om vi tar IT-jobb så finns det många såna som ej behöver se någon människa på, man har dock ett väldigt stort ansvar och det många gånger hade varit enklare om man hade kunnat träffat ens kunder mer.
*edit*
Förtydligande man kan få en vag beställningar vad som ska göras för det är underförstått, man får gräva i timmar i flera ton med dokument. Att istället träffa kunden och andra aktörer fysisk skull vara så mycket lättare även för folk som vill ha så lite kontakt som möjligt.

Permalänk
Medlem

https://www.freelancer.com kan vara en idé.

Visa signatur

Sakura gaming: Ryzen 5 5600X, 16GB 3600MHz CL16, RTX 3080, X570 Aorus Elite, 1TB MP600, NH-D15 Chromax, H510, Varmilo VA88M Sakura
Arbetshäst: Macbook Pro 14" M2 Max
Golden oldies: ThinkPad 600, ThinkPad T400, ThinkPad T400s x2, iMac 27" 2010 & 2017, Mac Pro 2010, Mac mini 2011 & 2021, Mac Pro 2012, Macbook Air 13" 2013, Macbook Pro Retina 15" 2013, 2017 & 2019

Permalänk
Medlem

Nåt jobb gällande att klistra annonser?

Jag har ingen erfarenhet eller utbildning, så det skulle vara nåt i den stilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

Nåt jobb gällande att klistra annonser?

Jag har ingen erfarenhet eller utbildning, så det skulle vara nåt i den stilen.

Närmaste jag kan hitta är väll att arbete i en NOC då. Däremot kräver det fortfarande lite kontakt med folk (chefen, skriva tickets). Lite smått oseriöst men om du vill lära dig poker kan du ju ta och bli internet "pokerproffs"

Klistra in annonser konkurerar du med ryssar, indier, kinser och sydamerika. Där dom kan jobba för 1 dollar i timmen och vara väldigt nöjda.

Off topic: Asperger?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Närmaste jag kan hitta är väll att arbete i en NOC då. Däremot kräver det fortfarande lite kontakt med folk (chefen, skriva tickets).

Oj, detta kan jag verkligen inte hålla med om. Vilket seriöst företag skulle ta in någon utan varken utbildning eller erfarenhet för att sitta i deras NOC. Dessutom är det precis som du säger fortfarande kontakt med människor.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murvel:

Oj, detta kan jag verkligen inte hålla med om. Vilket seriöst företag skulle ta in någon utan varken utbildning eller erfarenhet för att sitta i deras NOC. Dessutom är det precis som du säger fortfarande kontakt med människor.

Hm, kanske hade fel. Hade för mig jag såg några annonser för NOC som inte verkade kräva mycket erfarenhet, men har för mig dom kanske krävde god linux kunskap...

Permalänk
Inaktiv

Mitt råd till TS om du på något sätt har kommit utanför arbetsmarknaden och vill komma in är att bättre beskriva dina problem. Du skrev att du ej hade någon utbildning, det är ju inget hinder att då ta en. Men beroende på om du är 18 eller 50år så är du i en helt annan situation.

Att slippa kontakt med människor så är det väldigt svårt och man måste göra det i de flesta arbeten, men orsaken till varför man vill slippa kontakt ger att olika jobb är mer lämpliga.
Tycker man t.ex. inte om att lyssna på människor och man vill köra sitt eget race, ja då är det politiker på riksdagsnivå som man borde fundera på. Vill man inte träffa för mycket folk, så finns det gott om arbetsplatser där man är ett litet gäng på 3-5 personer och knappt pratar med någon annan.

Ett problem med många jobb idag är dock att arbetsgivaren ställer högra krav och man därför bör sikta brett..

Permalänk
Medlem

Bra arbeten där man jobbar hemifrån får man först efter man har visat vad man går för då detta är en form av förmån. Arbetsgivaren behöver veta att du kan leverera och är pålitlig och det är alltid en period i början då du behöver vara på plats.

Ända skillnaden jag kan se är om du startar eget.

Att sedan hitta ett jobb där du jobbar hemifrån men inte kommer i kontakt med människor är omöjligt. Utöver detta så har du inte något utbildning eller erfarenheter så är mitt tips att vinna på lotto, där har du störts chans att uppnå detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Tycker man t.ex. inte om att lyssna på människor och man vill köra sitt eget race, ja då är det politiker på riksdagsnivå som man borde fundera på.

Jag gissar att detta var ett skämtsamt sidospår, men jag vill ändå litet försynt poängtera att detta nog är det sämsta val man kan göra om man vill undvika att lyssna på människor och istället köra sitt eget race. Riksdagsledamot är ju inget jobb, utan ett förtroendeuppdrag som man blir vald till - och för att ha någon chans att bli vald behöver du rimligen ha en stabil väljarbas (inom eller utanför partiet) som tycker om dig. Riksdagsledamöter är ju heller inte direkt kända för sitt breda handlingsutrymme - därav att man brukar tala om "partipiskan". Du gör som partilinjen föreskriver, eller så får du hitta en annan sysselsättning när mandatperioden tar slut. En intressant inblick i riksdagsledamöternas arbetsförhållanden finns för övrigt i Anne-Marie Pålssons "Knapptryckarkompaniet" (2011). Det är heller inget specifikt svenskt fenomen - vissa länder har till och med officiella funktionärer som benämns just "whip", närmast motsvarande de svenska gruppledarna.

Skrivet av Tino:

Att sedan hitta ett jobb där du jobbar hemifrån men inte kommer i kontakt med människor är omöjligt.

Tja, helt omöjligt är det väl inte. Vissa typer av översättarjobb torde väl passa bra in på beskrivningen, till exempel. Det kräver ju dock rätt kvalifikationer. En fördel är däremot att kvalifikationerna inte nödvändigtvis behöver vara formella, varför trådskaparens brist på utbildning här skulle vara ett mindre problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genomresa:

Tja, helt omöjligt är det väl inte. Vissa typer av översättarjobb torde väl passa bra in på beskrivningen, till exempel. Det kräver ju dock rätt kvalifikationer. En fördel är däremot att kvalifikationerna inte nödvändigtvis behöver vara formella, varför trådskaparens brist på utbildning här skulle vara ett mindre problem.

Du behöver fortfarande ha kontakt med dina kollegor som skall granska ditt arbete, eventuell beställare/kund/team ledare som du diskuterar arbetet med samt din chef och HR. Detta är något du finner i samtliga arbeten.

Permalänk
Medlem

Om du vill till 100% absolut aldrig prata med en annan människa så satsa på adsense/affilate.

Spamma upp stulna youtube klipp å hoppas att något får många views, skapa simpla webbsidor och sökmotorsoptimera dessa för att få adsense eller försök få folk att köpa produkter via affiliate länkar.

Här är det dock drygt för man kan jobba extremt många timmar/veckor/månader utan att se en enda krona. Men om något väl lyckas så ramlar pengarna in sedan utan att du behöver lägga ner någon mer tid på det som redan ligger uppe.

Visa signatur

BOOOM

Permalänk
Skäggig legend

Hör inte till men... why?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Finns en amerikansk tv serie om någon snubbe som bott i skogen typ 18-20 år
Det är ju inte direkt ett jobb utan mer en livsstil.. är ju rätt udda, sedan är ju frågan hur överlever man på vintern. Är nog inget för dom allra flesta

Permalänk

Jag jobbar hemifrån på deltid medans jag pluggar, men jag har jobbat för den organisation i flera år och byggt upp den avdelningen som jag jobbar på ^^ Dvs jag har stort förtroende från ledningen att sköta mitt arbete. Men det innebär en hel del kontakt med andra människor via ex skype for business, mail eller via gamla hederliga telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Finns en amerikansk tv serie om någon snubbe som bott i skogen typ 18-20 år
Det är ju inte direkt ett jobb utan mer en livsstil.. är ju rätt udda, sedan är ju frågan hur överlever man på vintern. Är nog inget för dom allra flesta

Välbyggt hus /skydd samt brasa. Människor har överlevt i skogen i ett par tusen år..

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.