Två av mina kompisar kan inte gå med i samma Age of Empires 3 lobby

Permalänk
Medlem

Två av mina kompisar kan inte gå med i samma Age of Empires 3 lobby

Jag och två av mina kompisar köpte nyligen Age of Empires 3, men vi har ett problem. Förut när vi körde en crackad version kunde vi köra LAN med hjälp av GameRanger osv, funkade bra. Men nu när vi kör det riktiga och med senaste uppdateringen så kan inte de andra två gå med i samma lobby.

Jag kan invita Kompis 1 men när Kompis 2 ska gå med så står det Failed to Connect. Om jag invitar Kompis 2 först och sen Kompis 1 så får Kompis 1 samma problem. Det är ok för mig, jag kan alltid gå med hur vi än vänder och vrider på det. Det är något mellan de två.

Båda har öppnat och stängt UPnP, båda har öppnat precis alla TCP- och UDP-portar och båda har testat vara hosts och inte hosts, ingenting har hjälpt. De har inga anti-virus och har båda stängt av brandväggarna. Vi har testat allt möjligt man kan tänka sig. Det funkar inte att köra via ES Online lobbies eller via GameRanger. Vad vi än använder får vi samma problem, Kompis 1 och 2 kan aldrig befinna sig i samma lobby vad vi än gör.

Några lösningar?

Permalänk
Avstängd

Helt hundra på att ni har exakt samma version av spelet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Helt hundra på att ni har exakt samma version av spelet?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, vi köpte ju spelet så vi har aktiverat det via Steam. Vi har 100% samma version.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cranzle:

Ja, vi köpte ju spelet så vi har aktiverat det via Steam. Vi har 100% samma version.

Bara för att det är från Steam är det inte samma version. Det måste vara exakt samma versionsnummer av spelet.

1. Start the Game
2. Go to "Help and Tools"
3. Click "About"

Se även till att ni startar via samma expansionspaket om ni kör med det.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Bara för att det är från Steam är det inte samma version. Det måste vara exakt samma versionsnummer av spelet.

1. Start the Game
2. Go to "Help and Tools"
3. Click "About"

Se även till att ni startar via samma expansionspaket om ni kör med det.

Vi har testat både expansion och utan (ja, vi kör på samma) och vi har kollat vår version. Alla kör på 1.14 i standard och 1.03 i Asian Dynasties, det är jättegamla patcher nu. Dessutom installerade vi spelet samtidigt så jag ser inte varför vi skulle få olika till att börja med.

Vi har testat allt sånt, det måste vara något med nätverk att göra eftersom just de två inte kan gå med i samma lobby.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cranzle:

Vi har testat både expansion och utan (ja, vi kör på samma) och vi har kollat vår version. Alla kör på 1.14 i standard och 1.03 i Asian Dynasties, det är jättegamla patcher nu. Dessutom installerade vi spelet samtidigt så jag ser inte varför vi skulle få olika till att börja med.

Vi har testat allt sånt, det måste vara något med nätverk att göra eftersom just de två inte kan gå med i samma lobby.

Prova att simulera ett LAN via Hamachi?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Prova att simulera ett LAN via Hamachi?

Vi lyckades få GameRanger att funka efter båda stängde av Windows Defender, men ES Online funkar tyvärr fortfarande inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cranzle:

Jag och två av mina kompisar köpte nyligen Age of Empires 3, men vi har ett problem. Förut när vi körde en crackad version kunde vi köra LAN med hjälp av GameRanger osv, funkade bra. Men nu när vi kör det riktiga och med senaste uppdateringen så kan inte de andra två gå med i samma lobby.

Jag kan invita Kompis 1 men när Kompis 2 ska gå med så står det Failed to Connect. Om jag invitar Kompis 2 först och sen Kompis 1 så får Kompis 1 samma problem. Det är ok för mig, jag kan alltid gå med hur vi än vänder och vrider på det. Det är något mellan de två.

Båda har öppnat och stängt UPnP, båda har öppnat precis alla TCP- och UDP-portar och båda har testat vara hosts och inte hosts, ingenting har hjälpt. De har inga anti-virus och har båda stängt av brandväggarna. Vi har testat allt möjligt man kan tänka sig. Det funkar inte att köra via ES Online lobbies eller via GameRanger. Vad vi än använder får vi samma problem, Kompis 1 och 2 kan aldrig befinna sig i samma lobby vad vi än gör.

Några lösningar?

Svarar lite sent här, men har stött på samma problem.
Man måste öppna portar i routern port 80 i UDP och TCP samt intervallet 2300-2310 i UDP och TCP.

Fungerar klockrent för mig nu, men har kompisar som sitter bakom telias Thomson och Technicolor som inte får det att fungera, även läst på nätet att andra inte lyckas få det fungera även om de öppnar portarna på Telias skit.

Permalänk
Medlem

@ubq8reJBwn2B:

Jo, de testade att öppna de portarna (och många många fler) men det vill bara inte funka. Telia är verkligen knas, båda kompisarna får ju random lagspikes och sånt flera gånger om dan. Glad att jag aldrig haft Telia, det verkar vara en mardröm (om man har icke-fiber linor etc).