Permalänk

Bra gaming stol för tunga?

Alla mina stolar dör efter cirka ett år (Ikea och sån skit) Nu letar jag efter en ny bra med kvalitet för personer som väger över 120 kg, ( jag är inte fet, bara lång)

Har kollat på dessa Dxracer men håller dom för tunga personer? Har kollat lite på Kinnarps också.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

kolla på dxracer iron och king serien. dom pallar 130 och till 150 kg

från maxfps om king serien:
DXRacers King-serie innehåller rymliga stolar med hög komfort. Denna serie är skapad med tankarna på funktionalitet och storlek. De multifunktionella armstöden och den låsbara tilt-mekansimen tillåter dig att anpassa stolen efter dina specifika behov. Den rekommenderade maxlängden är 200 cm och de har en lastkapacitet på 150 kg.

men kolla på hemsidan för kinnarps borde ju stå där vad dom pallar med.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Jag har en RH logic 4 och har vid tillfällen vägt 140kg, är 187cm~ lång. Har alltid kunnat ligga fullt bakåtlutad, stolen är hel och fin även fast den varit i drift över tio år.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Äger ingen gamingstol själv. Men här är en recension som fokuserar en hel del på tyngre personer.
DXRacer King
https://www.youtube.com/watch?v=aZ5X-5zfb10

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Medlem

Needforseat har en XL modell, som är planerad för 190-210cm långa samt kan hantera 170kg tungt last. Men den kostar nästan 500€ också, lol.

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem

Kolla på stolar från RH, Malmstolen, Kinnarps.
Sitter själv på en fullutrustad Malmstolen 4000 sedan par år tillbaka, sjukt nöjd. Har en vän som tänkt köpa en då han sitter så pass bra i min, nu vet jag inte hur lång du är men han är iaf 197cm.

Permalänk
Skrivet av Mögel:

Kolla på stolar från RH, Malmstolen, Kinnarps.
Sitter själv på en fullutrustad Malmstolen 4000 sedan par år tillbaka, sjukt nöjd. Har en vän som tänkt köpa en då han sitter så pass bra i min, nu vet jag inte hur lång du är men han är iaf 197cm.

Jo har hört om Malmstolen 4000, jag är 198 cm, ska läsa lite mer om den nu.

Satan i gatan vad dyr lol

Lutar nog mot en DXRacer KING just nu, kan man provsitta den någonstans?

tack för alla tips

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Rekordmedlem

Mercado gör stolar för de som väger upp till 275 kilo

http://mercado.se

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

lol, nu ska vi inte överdriva

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Dxracer wide?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av blue eyed devil:

lol, nu ska vi inte överdriva

"Upp till"
De gör lite klenare och smidigare modeller också som klarar 100 kilo mindre som maxlast men de är kraftigare byggda än de "normala" stolarna man hittar.
Även KAB gör lite kraftigare stolar

https://www.ergoff.se/bevakning/284-kab-seating-executive-kon...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Jag har en RH logic 4 och har vid tillfällen vägt 140kg, är 187cm~ lång. Har alltid kunnat ligga fullt bakåtlutad, stolen är hel och fin även fast den varit i drift över tio år.

Rekkomenderar denna starkt! Väger 110Kg 183cm (så jag är väl fet....) Min har hållit i många år och börjar först nu börja behövas bytas ut (utan att något är trasigt). Dock så kostar den en rejäl slant (tror jag pyntade 7papp, hade råd då men nu är plånboken tom).

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Holt shit. 275 Kg var inte illa nej.

Permalänk
Medlem

Mercado har ju bara guld på deras hemsida som nästan fungerar. Gillar framför allt den här bilden. Man vill ju gärna vet mer om Patrik. Vart bor han? Vem är han? Vad brukar han?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Svantesson666:

Mercado har ju bara guld på deras hemsida som nästan fungerar. Gillar framför allt den här bilden. Man vill ju gärna vet mer om Patrik. Vart bor han? Vem är han? Vad brukar han?

http://mercado.se/sites/files/sidebar_twin_stol.jpg

Stolen, skräpmat och att titta på sport snarare än utöva det ? Jag tror du associerar lite väl fritt till ordet brukar...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Alla mina stolar dör efter cirka ett år (Ikea och sån skit) Nu letar jag efter en ny bra med kvalitet för personer som väger över 120 kg, ( jag är inte fet, bara lång)

Har kollat på dessa Dxracer men håller dom för tunga personer? Har kollat lite på Kinnarps också.

Lol krävs nästan bild på detta då du lär ha fysik som en grekisk gud. Har svårt att se hur du kan väga 120kg annars...

Farsan som är 194cm och smal så när som på en lite kagge. Han väger runt 75-80kg. Jag själv är 190cm, 95kg á 20% bf och känner mig bra tjock nu under vinterhalvåret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Stolen, skräpmat och att titta på sport snarare än utöva det ? Jag tror du associerar lite väl fritt till ordet brukar...

Jo men med en sådan bildtext så...

Permalänk
Skrivet av DOGE:

Lol krävs nästan bild på detta då du lär ha fysik som en grekisk gud. Har svårt att se hur du kan väga 120kg annars...

Farsan som är 194cm och smal så när som på en lite kagge. Han väger runt 75-80kg. Jag själv är 190cm, 95kg á 20% bf och känner mig bra tjock nu under vinterhalvåret.

Jag har Styrketräna sedan jag var 12 och nu är jag runt 30.

Jag tror min smärtgräns får runt 5000 för en stol, över det känns väldigt overkill.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Avstängd

Vad äre för fel på Markus? http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100/

Fungerar utmärkt som kontorsstol, den klarar ju lätt dina 120 också, även om den bara "är testad för upp till 110"

Permalänk
Medlem

@blue eyed devil:

samma sak gällde för mig när jag skulle välja stol

Skulle starkt rekommendera DXracer classic

https://www.youtube.com/watch?v=7ooR2f0Fxng

Klarar upp mot 180kg

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av cider123:

Vad äre för fel på Markus? http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100/

Fungerar utmärkt som kontorsstol, den klarar ju lätt dina 120 också.

Nej den lär inte klara av nån som väger 120 kilo särskilt bra, klädseln är dålig, dynans stoppning är dålig, plåtchassit under dynan spricker lätt och detta händer när folk som väger 50 kilo mindre sitter i den och den går inte att justera mer än i sitthöjd

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Nej den lär inte klara av nån som väger 120 kilo särskilt bra, klädseln är dålig, dynans stoppning är dålig, plåtchassit under dynan spricker lätt och detta händer när folk som väger 50 kilo mindre sitter i den och den går inte att justera mer än i sitthöjd

Det var ju konstigt då jag använt stolen (haft 2 stycken) i säkert 10 år utan några som helst problem, och jag väger då minst 120kg. Aldrig varit några problem alls, visst klädseln blir sleten efter en 5 års användning men kan tänka mig att om man väljer tyg istället för låtsas-skinnet så är det ett icke problem. Låter som skrönor eller att det varit fel i produktionen vid en kort period som skapar detta problemet med plåten, men vad vet jag... För ~1500kr är det enligt mig ett vettigt köp, klart den inte är lika bra som en stol för 14 papp.

Kan nog hålla med om att dxracer verkar göra vettiga produkter för ett hyffsat pris, men om man sitter och väljer mellan t ex en netonnet kopia av dxracer eller markus hade jag nog kört på det sistnämnda ^^

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Varför tycker du inte den är värd en rekommendation? Prislappen?
Sant att en ny med högrygg, armstöd och nackstöd går lös på 10-14k (beroende på vart man kollar). Dock helt klart värt det imo.
Men har sett begagnade i fint skick för 1-4k.

Kollar lite på denna sida atm, http://www.bafab.se/begagnat/kontorsstolar/ bra priser

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av cider123:

Vad äre för fel på Markus? http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100/

Fungerar utmärkt som kontorsstol, den klarar ju lätt dina 120 också, även om den bara "är testad för upp till 110"

Pumpen dör alltid efter ca 14-15 månader på alla Ikea stolar , eller hete det pumpen? Den som justerar höjdled. Sitter just nu på en Ikea vilgot, men ska nog köpa något med kvalitet som håller ett tag lite trött på att byta så ofta.

Någon som har erfarenhet av http://www.dpj.se/utforsaljning/1232-kontorsstol-ergo-basic-s... Brizley Relax Synkron

Halva priset just nu...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Varför tycker du inte den är värd en rekommendation? Prislappen?
Sant att en ny med högrygg, armstöd och nackstöd går lös på 10-14k (beroende på vart man kollar). Dock helt klart värt det imo.
Men har sett begagnade i fint skick för 1-4k.

Skrev nog lite knasigt. Jag rekommenderar den starkt.

Permalänk
Skrivet av Bärrich:

@blue eyed devil:

samma sak gällde för mig när jag skulle välja stol

Skulle starkt rekommendera DXracer classic

https://www.youtube.com/watch?v=7ooR2f0Fxng

Klarar upp mot 180kg

på maxfps står det "DXRacers Classic-serie erbjuder exklusiva kontorsstolar med hög komfort och ett stilrent formspråk. Den stora inbyggda nackkudden och den breda konstruktionen ger ett kraftfullt och mäktigt intryck. Den rekommenderade maxlängden är 180 cm och de har en lastkapacitet på 110 kg."

Konstruktionen ser inte ut att klara 180 kg i alla fall, blir nog en king hellre än denna.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

@blue eyed devil:

Tror att dom har skrivit fel, fick mail svar av dom då jag frågade då sa dom 400lbs vilket är 180kg?

står även på google om man googlar det lite snabbt att den klarar 400lbs samt att den
även passar bra till personer som är upp mot 180cm samt 200cm.

Kan även vara så att jag har en annan modell utav den om det nu finns är 100% på kartongen så stod det 400lbs.

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk

Blev denna https://www.netonnet.se/art/dator/gaming-speltillbehor/gaming... alla längre personer på utube verkar älska den

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Det var ju konstigt då jag använt stolen (haft 2 stycken) i säkert 10 år utan några som helst problem, och jag väger då minst 120kg. Aldrig varit några problem alls, visst klädseln blir sleten efter en 5 års användning men kan tänka mig att om man väljer tyg istället för låtsas-skinnet så är det ett icke problem. Låter som skrönor eller att det varit fel i produktionen vid en kort period som skapar detta problemet med plåten, men vad vet jag... För ~1500kr är det enligt mig ett vettigt köp, klart den inte är lika bra som en stol för 14 papp.

Kan nog hålla med om att dxracer verkar göra vettiga produkter för ett hyffsat pris, men om man sitter och väljer mellan t ex en netonnet kopia av dxracer eller markus hade jag nog kört på det sistnämnda ^^

Hur mycket timmar snackar vi på 10år? För jag har sett folk som väger kring 70kg sitta sönder t.ex Markus på 1-2 år.
Men det är med ett snitt på 8h om dagen i stolen.

Skrivet av blue eyed devil:

Kollar lite på denna sida atm, http://www.bafab.se/begagnat/kontorsstolar/ bra priser

Begagnat är ofta bra, går att få nästan nya saker för mycket lägre pris.

Skrivet av iXam:

Skrev nog lite knasigt. Jag rekommenderar den starkt.

Ah, tog bort mitt inlägg nu då. Du kan kanske ändra kommentaren jag citerar nu

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av Bärrich:

@blue eyed devil:

Tror att dom har skrivit fel, fick mail svar av dom då jag frågade då sa dom 400lbs vilket är 180kg?

står även på google om man googlar det lite snabbt att den klarar 400lbs samt att den
även passar bra till personer som är upp mot 180cm samt 200cm.

Kan även vara så att jag har en annan modell utav den om det nu finns är 100% på kartongen så stod det 400lbs.

Verkar ju lite skumt för dxracer king som är för tunga personer ska klara runt 150 kg

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none