Köpa mobil via nätet - Elgiganten, collect at store

Permalänk
Medlem

Köpa mobil via nätet - Elgiganten, collect at store

Jo, undrar hur det går till att köpa hos Elgiganten via nätet med deras Collect at store. Om jag köper mobiltelefon med abonnemang, är det bara att ge ett ordernummer och sen hämta den i butik? Om det är så enkelt, så undrar jag om jag kan be någon annan (min bror) att hämta den åt mig? Vad behöver han göra då? Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheName:

Jo, undrar hur det går till att köpa hos Elgiganten via nätet med deras Collect at store. Om jag köper mobiltelefon med abonnemang, är det bara att ge ett ordernummer och sen hämta den i butik? Om det är så enkelt, så undrar jag om jag kan be någon annan (min bror) att hämta den åt mig? Vad behöver han göra då? Tack!

Jadu, vore det inte mycket bättre att fråga Elgiganten direkt om detta snarare än Sweclockers?

Permalänk
Medlem

Har jobbat ett tag på Elgiganten...

Om du bara beställer en telefon utan abonnemang är det bara att gå in till kassan, säga att du har en collect och uppge ditt namn så får du betala och sedan blir du skickad till varuutlämningen med ett kvitto.

Med abonnemang vet jag ärligt inte. Om du konfiguerar det via hemsidan så lär du ändå få skriva på några papper eller så. Smidigast är annars bara att gå in till en telesäljare och säga att du vill ha den specifika telefonen med det specifika abonnemanget så ger säljaren dig lite olika förslag så kan du bara välja. Det är även schysstare mot den lokala butiken då det ger dem en högre marginal och säljaren får provision från det. Samt att det lär bli smidigare, men det är bara vad jag tror. Har varit både i kassa och stått på golvet och har inte varit med om att någon ordnat abonnemang via collect systemet!

Permalänk

Funkar utmärkt att skicka din bror så länge han har med sig bådas ID handlingar.
Funkade bra för mig