Föra över film till surfplattan, hur?!

Permalänk

Föra över film till surfplattan, hur?!

Hej!
Jag ska åka bilresa imorgon i 6 timmar tur och retur.
Vill ha lite filmer på surfplattan så jag inte blir uttråkad.
Problemet:

När jag stoppar in sladden mellan datorn och surfplattan och ska föra över en film tar det 55 min (beräknad) men det tar betydligt längre tid och har fan inte tid och vänta 55 min för att få över en film när jag ska skicka över 3-5 st.

Jag har provat med "portal" - Simple WiFi file transfers men det går inte heller, för går alldeles för segt och den vill bara spara filerna på "huvudminnet" och det är fullt, jag vill ha mina filer på sd kortet men man kan inte välja sånt någonstans..

Jag har provat dropbox, men det går inte spola bak/fram filmerna genom dropbox offline mode och måste kunna ha den funktionen!..

Jag har provat Airdruid som jag tidigare har använt, men nu har dom visst uppdaterat sin app och hela funktionen så det är lika segt och dåligt som "Portal".

Nu vänder jag mig till er och förhoppningsvis kanske någon har nåt tips, eller kanske vet varför det ska ta 55 min att föra över en film?
Gör jag det till min mobil så går det på 10-15 min.. Men denna surfplatta har alltid varit ett stort jävla problem!!

Lösning?? Snabbt svar uppskattas :>

Permalänk
Medlem

Lägg filmerna på ett usb-minne istället.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Moderator
Forumledare

Vad är det för platta?
Jag hade testat att ta ur minneskortet och föra över filmerna genom en usbadapter om du har en sådan. Annars kanske man kan sätta i kortet i en annan enhet och testa därigenom.
Mycket beror ju även på vad det är för sorts minneskort då de billigaste ofta är väääldigt långsamma

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av f@boy:

Lägg filmerna på ett usb-minne istället.

Och vad ska jag göra sen då ? Min padda har inget usb uttag?

Skrivet av NordhNet:

Vad är det för platta?
Jag hade testat att ta ur minneskortet och föra över filmerna genom en usbadapter om du har en sådan. Annars kanske man kan sätta i kortet i en annan enhet och testa därigenom.
Mycket beror ju även på vad det är för sorts minneskort då de billigaste ofta är väääldigt långsamma

Det är en LG-V500, vad det är för minneskort kan jag inte säga för jag kommer inte ihåg vart ifrån det är eller vad det hette.
Mycket möjligt att det är segt, eftersom att jag oftast köper billigast möjliga, hehe...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

Och vad ska jag göra sen då ? Min padda har inget usb uttag?

Det är en LG-V500, vad det är för minneskort kan jag inte säga för jag kommer inte ihåg vart ifrån det är eller vad det hette.
Mycket möjligt att det är segt, eftersom att jag oftast köper billigast möjliga, hehe...

Sätt igång kopiering, vakna med filmerna på plattan imorgon. Done

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

Och vad ska jag göra sen då ? Min padda har inget usb uttag?

Hur laddar du den då ? Enligt manualen har den usb 2.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av fredrikkarlsson:

Och vad ska jag göra sen då ? Min padda har inget usb uttag?

Den har stöd för OTG, via en OTG-adapter kan du ansluta ett USB-minne till plattan.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Hur laddar du den då ? Enligt manualen har den usb 2.

Ja, asså som en iphone gör det
http://www.jakyung.se/wp-content/uploads/2014/06/iphone-ipod-...
Det är ju inte så att jag bara kan stoppa in usb stickan i min surfplatta.

Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Den har stöd för OTG, via en OTG-adapter kan du ansluta ett USB-minne till plattan.

Jah, på så sätt kan det ju funka absolut. Men inte direkt att jag har nån sån liggandes hemma och har inte nära till någon butik!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

Ja, asså som en iphone gör det
http://www.jakyung.se/wp-content/uploads/2014/06/iphone-ipod-...
Det är ju inte så att jag bara kan stoppa in usb stickan i min surfplatta.

Jah, på så sätt kan det ju funka absolut. Men inte direkt att jag har nån sån liggandes hemma och har inte nära till någon butik!

Nä du kan inte ansluta en usb a kontakt men din platta har hursomhelst usb, du kan som sagt använda usb otg, lanet eller flytta ett minneskort, det kan kanske gå att ansluta plattan via usbkabel som ett minne till datorn, ev kan du behöva installera drivers i datorn och ställa om läge på plattans kontakt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.