Razer lanserar smarta klockan Nabu Watch

Permalänk
Melding Plague

Razer lanserar smarta klockan Nabu Watch

Smarta klockor och andra bärbara tillbehör är hett på CES 2016. Amerikanska Razer sticker dock ut genom en annorlunda lösning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ursäkta, men den var hiskeligt ful.

EDIT: säger jag och har en Pebble

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående. Jag har visserligen inte gillat någon smart watch än så länge, men
detta tar nog ändå priset när det gäller utseende. Vidrig klocka som jag inte förstår hur de ska lyckas
kränga ens till razer-fanboys.

Permalänk
Medlem

mjaaaä.
Ska man måsta ha finska skoggshuggararmar för att kunna bära dom här smarta "klockorna" ...

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem

Gillar man g-shock-design så funkar den... Jag tycker att den ser helt ok ut!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk

Personligen var den helt i min smak, tyckte faktiskt att det var riktigt snygg.
Men allt passar ju inte alla, även denna klocka.

Visa signatur

MSI GS60 Ghost Pro. I love laptops!

Permalänk
Medlem

Jag är relativt säker på att jag har en liknande TNMNT-klocka hemma, som jag fick i efter jag klipt ut och skickat in X antal koder från Kellogs Frosties paket. Detta var någon gång tidigt mellan 1996-2003 *host*.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ska det vara en klocka så ska det vara helt mekanisk, dvs inge batteri, och den behöver vara snygg.
Som programmerare tycker jag det dock är mest störande att ha klocka på sig, man har ju en mobil ändå.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Finns inga snyggare klockor än G-shock. Sitter en sån här på min arm för tillfället:

Nu är jag förvisso emot smarta klockor i sig och hela konceptet då jag anser att dom är överflödiga och enbart en fluga. Men skulle jag nån gång få för mig att köpa så föredrar jag det här utseendet istället framför alla andra tråkiga designer och modeller som finns. Vet att Casio håller på att utveckla någon form av mer sportinriktad modell istället för en renodlad smartklocka vilket faller mig betydligt mer i smaken. Renodlade träningsprogram/appar, puls och hjärtmätare likt de som finns i pulsmätare från ex Polar, Garmin osv. De skulle vara något jag skulle kunna tänka mig, så länge fokus ligger på riktiga träningsfunktioner snarare än de s.k smarta delarna.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Nog rätt smart att köra ett alternativ av smartklocka som håller lite "g-shock" stuket, även om jag själv råkar tycka såna klockor ser rätt klumpiga och fula ut

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Otroligt ful enligt mig...

Permalänk
Medlem

90 talet ringde och ville ha sin klocka tillbaka.

Permalänk
Medlem

ja speciellt snygg var den då inte, tänkte direkt casio design haha.

Permalänk

Ser ut som nått man får i happy meal

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator: Intel Core i7-4770 - EVGA GeForce GTX 970 - Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB (4GBx4) - Asus B85-Plus - Cooler Master B500 500W - Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0 - Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM - Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

"Mamma, mamma! Jag vill ha flingorna med det rosa lejonet på. Man får en jättefin klocka helt gratis i paketet!"

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

En sån hade ju jag när jag var typ 10 år. Tror man fick den gratis genom att sälja jultidningar. Konstigt att den finns kvar nu nästan 20 år senare. Eller är det någon annan modell tro...?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Den ser helt ok ut, inte världens snyggaste men ok. Men den är nog inget för ett antal infantila Sweclockers nördar av kommentarerna att döma.

Permalänk
Medlem

Äntligen en smart klocka för alla 10-åringar....

Permalänk
Medlem

Det som var bra var ju är att batteriet räcker i upp till en vecka och att klockan är lite "halvsmart" så att även om batteriet dör kan man ändå få en tid. Och priset är ju bra jämfört med mycket annat.

Sedan designen... tja.. "rugged" får man nog säga.

Permalänk
Inaktiv

Brukar tycka Razer är en av de få som gör tillbehör och hårdvara till PC som faktiskt har koll på design (även om de mer eller mindre gjort Apple fast för gamers), men det här var fanimej det värsta jag sett på länge. Men smaken är som baken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Nu är jag förvisso emot smarta klockor i sig och hela konceptet då jag anser att dom är överflödiga och enbart en fluga. Men skulle jag nån gång få för mig att köpa så föredrar jag det här utseendet istället framför alla andra tråkiga designer och modeller som finns. Vet att Casio håller på att utveckla någon form av mer sportinriktad modell istället för en renodlad smartklocka vilket faller mig betydligt mer i smaken. Renodlade träningsprogram/appar, puls och hjärtmätare likt de som finns i pulsmätare från ex Polar, Garmin osv. De skulle vara något jag skulle kunna tänka mig, så länge fokus ligger på riktiga träningsfunktioner snarare än de s.k smarta delarna.

Nu är jag inte ute efter att säga emot dig, men jag valde själv att prova en Pebble Steel innan jag ansåg dem överflödiga, och jag inser idag hur smidigt det faktiskt är att slippa ta upp den där sabla telefonen varenda gång man ska:
- Titta på klockan.
- Få ett SMS.
- Se vem som ringer (där man även kan klicka bort och svara med typ "jag ringer om 5 min".)
- Få en notis av sin kalender.
- Se vilket datum tex "nästa tisdag" är. (Har enkel kalender i klockan).

Det blir lätt mindre stressigt när man står uppe på en stege och jobbar, och kan direkt se SMS:et eller vad som utan att behöva rota i fickorna. Samtidigt så slipper man skada sin telefon genom att riskera tappa den från högre höjden. Eller om du jobbar med något "vått"... den tål vatten. Du kan tom bada med den om du vill, och har samma fördelar där. Eller om du är ute och jobbar, i fullt solljus... lycka till att se mobilens skärm. Men min pebble är fullt synlig, utan problem.

Kort sagt, nytta för mig är att den kompletterar telefonen otroligt bra så man slipper plocka upp den var 10:e min vilket för mig var stressande. Sen att man inte missar ett samtal bara för telefonen ligger på laddning i andra rummet är inte fel heller. Att kunna ha full kontroll och inte riskera missa något man inte vill missa är vad som verkligen gör denna klocka "smart". Klagar inte på 1 veckas batteritid heller...

Min poäng... testa en innan du dömer ut dem. De verkar överflödiga, men använder man de rätt så är de enormt bra hjälpmedel för att underlätta vardagen.

När det gäller träningsdelarna så har jag i så fall hellre en specifik produkt ämnad åt det, då de både brukar vara billigare och ofta bättre anpassade. Dessutom vill man inte ha en genomsvettig rem på sig när man tex ut och äta efter, om du nu inte tänkte skrubba läderremmen efter varje träningspass(?). Träningssaker håller jag alltid skiljt från vardagsprodukter eftersom de har en tendens att "förstöras" på ett eller annat sätt.

När det gäller klockan i artikeln så vete F vad de tänkte. Okej med att ha en "vanlig" klocka med lite extra display, men varför kostar den som en smartklocka med vanlig display då, och ser... för jävlig ut?
Kan vara vettigt koncept dock, ja, men behövs både förfinas och göras bättre. Det kan utan problem göras vettigt med en enkel display för klocka och mindre för SMS/Notis/Telefon(Namn) på vem som ringer, bara priset blir vettigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Nu är jag inte ute efter att säga emot dig, men jag valde själv att prova en Pebble Steel innan jag ansåg dem överflödiga, och jag inser idag hur smidigt det faktiskt är att slippa ta upp den där sabla telefonen varenda gång man ska:
- Titta på klockan.
- Få ett SMS.
- Se vem som ringer (där man även kan klicka bort och svara med typ "jag ringer om 5 min".)
- Få en notis av sin kalender.
- Se vilket datum tex "nästa tisdag" är. (Har enkel kalender i klockan).

Det blir lätt mindre stressigt när man står uppe på en stege och jobbar, och kan direkt se SMS:et eller vad som utan att behöva rota i fickorna. Samtidigt så slipper man skada sin telefon genom att riskera tappa den från högre höjden. Eller om du jobbar med något "vått"... den tål vatten. Du kan tom bada med den om du vill, och har samma fördelar där. Eller om du är ute och jobbar, i fullt solljus... lycka till att se mobilens skärm. Men min pebble är fullt synlig, utan problem.

Kort sagt, nytta för mig är att den kompletterar telefonen otroligt bra så man slipper plocka upp den var 10:e min vilket för mig var stressande. Sen att man inte missar ett samtal bara för telefonen ligger på laddning i andra rummet är inte fel heller. Att kunna ha full kontroll och inte riskera missa något man inte vill missa är vad som verkligen gör denna klocka "smart". Klagar inte på 1 veckas batteritid heller...

Min poäng... testa en innan du dömer ut dem. De verkar överflödiga, men använder man de rätt så är de enormt bra hjälpmedel för att underlätta vardagen.

När det gäller träningsdelarna så har jag i så fall hellre en specifik produkt ämnad åt det, då de både brukar vara billigare och ofta bättre anpassade. Dessutom vill man inte ha en genomsvettig rem på sig när man tex ut och äta efter, om du nu inte tänkte skrubba läderremmen efter varje träningspass(?). Träningssaker håller jag alltid skiljt från vardagsprodukter eftersom de har en tendens att "förstöras" på ett eller annat sätt.

När det gäller klockan i artikeln så vete F vad de tänkte. Okej med att ha en "vanlig" klocka med lite extra display, men varför kostar den som en smartklocka med vanlig display då, och ser... för jävlig ut?
Kan vara vettigt koncept dock, ja, men behövs både förfinas och göras bättre. Det kan utan problem göras vettigt med en enkel display för klocka och mindre för SMS/Notis/Telefon(Namn) på vem som ringer, bara priset blir vettigt.

Självklart tar jag inte illa upp Och ja jag har testat dem, eller rättare sagt 2 st, nämnde inte det i mitt inlägg så inte så konstigt att det kommer upp.
Jag ser det hela som en handikappad telefon helt enkelt, även fast jag är medveten om att den inte är till för att ersätta ens telefon...utan enbart komplettera den. Snarare är mitt problem det att jag har svårt att se nyttan med den då skärmen knappt rymmer någon information alls.
Du får ett mail: plingar till i klockan och kollar, du upptäcker att mailet är enormt och att det är mycket enklare att läsa det på din telefon istället. Samma visa visade sig när jag fick ett sms, notifikation från Facebook, jobbmail whatever. Mitt användarmönster har kanske inte det mest optimala för vad en smart klocka skulle kunna erbjuda mig, så jag faller nog ut ur målgruppen ganska omgående.
Men, självklart är det upp till var och en om det är något man vill ha. Jag har dock sagt ända sedan starten för några år sen att jag tror att det här enbart är fluga och att den kommer få otroligt svårt att etablera sig på marknaden då den inte erbjuder något nytt. Det var väl under förra sommaren som den första indikationen kom att marknaden och konsumenterna själva började tvivla på att det hela någonsin kommer att slå igenom, läste någonstans att det mål som man satt upp är att så kallade Wearables är att sälja runt 400 miljoner per år totalt, vill minnas att jag läste att den riktiga siffran fortfarande låg runt 4-5 miljoner enheter.
Kort och gott tror jag det måste till något revolutionerande för att det hela ska räcka.

Vad gäller träningsdelarna kunde jag inte annat än hålla med dig. Det finns renodlade träningsband, pulsmätare etc etc där ute som är 10 gånger bättre på sin sak, plus att batterierna räcker över ett år eller mer för dom flesta jag haft genom åren.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Gotlänning 🏝

@Toivo83: Wow! En sådan där skulle jag gärna ha ägt när jag älskade Turtles som mest!

Visa signatur

är redaktör på 99.se. Macanvändare sedan barnsben, men använder mestadels IOS nu för tiden. Är också galen i prylar, spel och Star Trek.

Permalänk
Medlem

Höll på att skicka kaffet genom näsan när han presenterade den som en klocka för aktiva människor! Det enda en sådan klocka kommer att visa är antalet faps/minut hos snuskiga tonåringar.

Är det inte bättre btw att vända på vilken skärm som visar klockan och vilken som visar notifikationer?

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |