Steelseries visar upp Rival 700 med utbytbar sensor

Permalänk
Skrivet av puq123:

@Roger W: Dom sa att dom hade fixa det, men gummit slits endå ner rätt så bra

gummi är ju alltid gummi och de slits såklart vid nötning. Men de nya gummit ska hålla mycket bättre.
Jag har kört med min Rival 300 nu dagligen sedan September och jag ser bara "hudavlagringar" men inge slitning på gummit

Visa signatur

// Använder just nu: Sensei RAW Rubberized, Siberia 350, QcK Mass, APEX 300

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SteelseriesDavid:

Det finns inget som säger att du behöver uppgradera sensorn i nuläget.
Den optiska sensorn som kommer med musen är helt utan mouse acc eller smoothing.
Men det kommer finnas en Laser sensor som alternativ att köpa och sen vet man ju inte om de kommer ännu bättre sensorer i framtiden men då är tanken att denna ska kunna uppgraderas iaf.

Skrivet av SteelseriesDavid:

Det är snarare för uppgradering inte att den kan gå sönder som e anledningen till att den kan bytas.

Så det finns inget som säger att man behöver uppgradera sensorn men det kommer att gå att uppgradera sensorn som inte behöver uppgraderas för den nuvarande är jättebra? Har det överhuvudtaget hänt något relevant på sensorsidan de senaste åren? Tycker bara det blir högre och högre siffror som helt saknar verklighetsförankring. Visst är det kul att en ny sensor klarar sjukt hög acceleration men vi har länge varit långt bortom vad som är rimligt för en människa att hantera.

Varför skulle man lägga 1000 kr på en mus och sedan ett par hundralappar till för att byta sensorn från optisk till laser? Är det inte smidigare att ni släpper den i två versioner då, en optisk och en laser?

Varför kan man inte byta knapparna som brukar slitas relativt fort om ni räknar med att man ska hinna behöva uppgradera sensorn och slita ut sladden? Eller är tanken med utbytbar sladd att man ska uppgradera den till en bättre när det kommer?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Så det finns inget som säger att man behöver uppgradera sensorn men det kommer att gå att uppgradera sensorn som inte behöver uppgraderas för den nuvarande är jättebra? Har det överhuvudtaget hänt något relevant på sensorsidan de senaste åren? Tycker bara det blir högre och högre siffror som helt saknar verklighetsförankring. Visst är det kul att en ny sensor klarar sjukt hög acceleration men vi har länge varit långt bortom vad som är rimligt för en människa att hantera.

Varför skulle man lägga 1000 kr på en mus och sedan ett par hundralappar till för att byta sensorn från optisk till laser? Är det inte smidigare att ni släpper den i två versioner då, en optisk och en laser?

Varför kan man inte byta knapparna som brukar slitas relativt fort om ni räknar med att man ska hinna behöva uppgradera sensorn och slita ut sladden? Eller är tanken med utbytbar sladd att man ska uppgradera den till en bättre när det kommer?

Hej!
Det är mer än CPI/DPI som blir bättre, möjligheter till att justera "lift distance" och "bättre tracking på olika mattor". Men den sensorn som skickas med är redan en av dem bästa så se detta mer som en "framtids försäkring" istället för en användbar feature just nu.

Vi funderade på att släppa två versioner, men Optisk är just nu så favoriserat att det inte känns värt att producera några volymer av Laser versioner, troligtvis hade de varit slöseri av material och resurser. Så bättre bara ha de som valfritt tillbehör tyckte vi.

Knapparna kommer ha garanti på 30M klick och om knapparna går sönder eller blir defekta innan dess eller inom 2år så går de på garanti. Vi ville använda oss av just dessa switchar som vi anser är dem bästa och dem är tyvärr inte utbytbara. (de är så jag fått de förklarat iaf, hur utbytbara switchar funkar i praktik är inte min specialitet)

Sladden är i första hand utbytbar för att man ska kunna växla mellan 2m och 1m längd beroende på om man spelar med Stationär dator eller bärbar dator.

Visa signatur

// Använder just nu: Sensei RAW Rubberized, Siberia 350, QcK Mass, APEX 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteelseriesDavid:

Bilden är 9månader gammal och musen 1år gammal när bilden togs och troligtvis en av de tidigare produktionerna som hade de här problemet. Sedan våren 2015 har vi uppdaterat gummimaterialet på alla Rival så detta inte ska ske lika lätt längre.

Sant att bilden är gammal, den musen är kastad. Den "nya" jag har börjar gå samma öde till mötes och tyvärr köpte jag flera stycken samtidigt och den jag har kvar ouppackad är förmodligen av den gamla sorten.
Om ni behöver en betatestare för att testa era nya gummiblandningar i framtiden så ställer jag gärna upp, jag verkar ju ha syra i mitt svett

Permalänk
Skrivet av iXam:

Sant att bilden är gammal, den musen är kastad. Den "nya" jag har börjar gå samma öde till mötes och tyvärr köpte jag flera stycken samtidigt och den jag har kvar ouppackad är förmodligen av den gamla sorten.
Om ni behöver en betatestare för att testa era nya gummiblandningar i framtiden så ställer jag gärna upp, jag verkar ju ha syra i mitt svett

Haha de ska vi absolut överväga, skicka ett PM!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

// Använder just nu: Sensei RAW Rubberized, Siberia 350, QcK Mass, APEX 300

Permalänk
Medlem

@SteelseriesDavid: Svårt o säga om jag håller hårt eller inte eftersom jag jag alltid har hållit möss så som jag gör. Jag köpte min mus bara för några månader sen, men kan ju varit en mus butiken har haft inne på lager innan dom uppgraderade gummit som du säger

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600x, 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz, ASUS Prime B350-PLUS, ASUS RX5700

Permalänk
Skrivet av puq123:

@SteelseriesDavid: Svårt o säga om jag håller hårt eller inte eftersom jag jag alltid har hållit möss så som jag gör. Jag köpte min mus bara för några månader sen, men kan ju varit en mus butiken har haft inne på lager innan dom uppgraderade gummit som du säger

Om de redan har slitit mycket tycker jag de kan vara värt att skicka en bild och förfrågan via steelseries.com supporten om de inte går som garanti. Förstår ju att de inte e kul med sån ny mus.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

// Använder just nu: Sensei RAW Rubberized, Siberia 350, QcK Mass, APEX 300