Samsung rättar läshastighetsproblem i SSD 840 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av iesa:

Känns lite meningslöst att manipulera data på en sprillans ny disk utan någon data, eller?
Däremot vill jag ha denna firmware på min nya disk så jag slipper problemet i framtiden.

Ja jag körde Secure Erase på min före och den tog tid på sig ändå på steg 1-3 så spelar igen roll. Mer Data tar mer tid men igen data tar fortfarande några minuter.

Som sagt ser inte varför du envisas med att göra på ett vis Samsung inte vill. Klart man kan köra verktyget första fas med firmware uppgraderigen, rycka ur SSD efter man stägt av datorn men varför liksom? Fixen lär ju inte fungera då oavset. Följ anvisnigarna eller låt bli helt enkelt! Brikar du den för du inte följer anvisnigarna sumpar du garantin dessutom. Fixen tar mindre tid än vad du lägger ner på att fråga samma sak på olika vis för svaret blir det samma.

Permalänk
Medlem

En fråga angående fix-programmet. Behöver det vara konstant installerat eller kan jag plocka bort det när jag kört fixen en gång utan att behöva installera det igen? Hur är det om jag installerar om Windows?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

En fråga angående fix-programmet. Behöver det vara konstant installerat eller kan jag plocka bort det när jag kört fixen en gång utan att behöva installera det igen? Hur är det om jag installerar om Windows?

Du använder bara programmet för att uppgradera firmwaren. När du är klar behövs det inte mer om du inte ska uppgradera firmwaren på fler diskar.

Permalänk

Sedan jag kört restoration tool så har min dator börjat stänga av sig och frysa, även framedrops i spel... hade inga problem innan.

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Fick läsfel när jag skulle köra benchmark i HD Tune FÖRE uppdateringen, jag gjorde dock ingen felkörning.

Nu efter så ser det ut så här
Jag får även I/O error på vissa filer så det är riktiga fel.

Tänkte reklamera och få den utbytt. Frågan är om man ska försöka clona den eller är det ominstallation som gäller?

https://drive.google.com/file/d/0B4mHMcKlY0YSS09uN25XS0Q2TVk/...

HD Tune Pro: Samsung SSD 840 EVO 250GB Health

ID Current Worst ThresholdData Status
(05) Retired Block Count 97 97 10 91 attention
(09) Power On Hours Count 99 99 0 1892 ok
(0C) Power Cycle Count 98 98 0 1566 ok
(B1) Wear Range Delta 99 99 0 10 ok
(B3) Used Reserved Block Count 97 97 10 91 ok
(B5) Program Fail Count 100 100 10 0 ok
(B6) Erase Fail Count 100 100 10 0 ok
(B7) SATA Downshift Count 97 97 10 91 ok
(BB) Uncorrectable Error Count 98 98 0 10914 ok
(BE) Airflow Temperature 68 55 0 32 ok
(C3) Hardware ECC Recovered 199 199 0 10914 ok
(C7) Interface CRC Error Count 99 99 0 1 attention
(EB) Unsafe Shutdown Count 99 99 0 18 ok
(F1) LifeTime Writes 99 99 0 3504936795 ok

Health Status : ok

Kan även tillägga att filerna som jag får I/O fel på tillhör ett spel som jag inte kört på 9 månader. Det va väl just sällan använd data som det där verktyget skulle "fixa"?

Permalänk
Medlem

Nu bumpar jag kanske en gammal tråd... men jag undrar vart fan man hittar Samsungs Performance Restoration Tool? Jag har även installerat samsung magician 4.6 men ända firmware jag får är EXT0DB6Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av J3ster:

Nu bumpar jag kanske en gammal tråd... men jag undrar vart fan man hittar Samsungs Performance Restoration Tool? Jag har även installerat samsung magician 4.6 men ända firmware jag får är EXT0DB6Q.

bumpar också denna gamla tråd. Men jag hittar verkligen inte heller deras performance restoration tool längre? Jag installerade det på den ena datorn när det släpptes men kom nyligen på att jag inte hade gjort det på min gamla dator. Har dem tagit bort det från hemsidan eller vad är det frågan om? Riktigt dåligt av samsung isåfall att ta bort ett program som fixar deras i detta fallet misslyckade produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GurreX:

bumpar också denna gamla tråd. Men jag hittar verkligen inte heller deras performance restoration tool längre? Jag installerade det på den ena datorn när det släpptes men kom nyligen på att jag inte hade gjort det på min gamla dator. Har dem tagit bort det från hemsidan eller vad är det frågan om? Riktigt dåligt av samsung isåfall att ta bort ett program som fixar deras i detta fallet misslyckade produkt.

Jag googlade på Samsung 840 Evo och kom till denna sida:
http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/minisite...

Klickade på "download files" och där finns denna länk:
http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/minisite...
Inte testat installera det.