Har nu spelat Fallout 4 ca 16 timmar. Mina intryck om spelet och grafiken.

Permalänk
Medlem

Har nu spelat Fallout 4 ca 16 timmar. Mina intryck om spelet och grafiken.

Jag hade inga större förväntningar om spelet efter att ha läst så många klagomål om grafiken och spelet i helhet. Jag ska va helt ärlig och säga att jag tycker grafiken i sin helhet är bättre än Witcher 3 mer verklighetstrogen. Spelet är helt otroligt bra och mycket bättre än witcher 3 som ochså var riktigt bra. Upptäckarglädjen i detta spel slår witcher 3 med ljusår. Detta är min typ av spel helt enkelt jag älskar det.

Jag har hittills upptäckt 6 ställen högst upp i hörnet där spelet startade. Jag håller på att bygga ett enormt hus i sanctuary och jag har ordnat vattenrenare, mat, vakter etc etc. Jag måste bara ut och leta mer material så jag kan fortsätta mitt galna bygge.

Permalänk
Medlem

gött o höra .. Kanske ska ge spelet en chans själv... Jag älskar dock mer skyrim typ av värld.. Dock aldrig gett fallout serien en riktig chans..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Håller med till fullo. Otroligt välgjort spel med många timmar av glädje. Själv har jag hunnit plöja ner cirka 60 timmar i spelet på samma karaktär och har fortfarande ingen aning om hur mycket som finns kvar att göra, men med tanke på hur många quests jag har aktiva antar jag att det är en del.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Låter bra, jag riktigt älskar witcher 3 goty imo.
Har inte spelst fallout 4 men kommer ta tag i det spelet senare när det kommit lite uppdateringar och moddar som förbättrar precis som det var i 3an och new vegas

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

280 timmar timmar senare så känner jag precis likadant som när jag först startade upp spelet: Fantastiskt!

Spelet är proppat med innehåll och fullt av upptäckarglädje, året var jäkligt tunnsått på bra spel överlag, men Fallout 4 vägde upp för det med råge.

Snart blir det omspelning med en annan sorts karaktär, ännu en bra sak med spel där man faktiskt får designa sin egen karaktär istället för att få en färdig.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

280 timmar timmar senare så känner jag precis likadant som när jag först startade upp spelet: Fantastiskt!

Spelet är proppat med innehåll och fullt av upptäckarglädje, året var jäkligt tunnsått på bra spel överlag, men Fallout 4 vägde upp för det med råge.

Snart blir det omspelning med en annan sorts karaktär, ännu en bra sak med spel där man faktiskt får designa sin egen karaktär istället för att få en färdig.

Jag har lirat 87 timmar, precis gjort klar main storyn och den faction jag valde.
Vill gärna lira mer.. men samtidigt känner jag att det inte ger något :/
Har en stor fin bas med 20+ settlers, och bästa armor/vapen.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av ronz:

Jag har lirat 87 timmar, precis gjort klar main storyn och den faction jag valde.
Vill gärna lira mer.. men samtidigt känner jag att det inte ger något :/
Har en stor fin bas med 20+ settlers, och bästa armor/vapen.

Jag hade tuffat på lite sporadiskt med saker som ger EXP; repeat-quests, dräpa diverse ohyra osv.
Att ha en levlad karaktär med många perks underlättar nog en hel del när det är dags för DLC.

Visa signatur

MSI GS60 Ghost Pro. I love laptops!

Permalänk
Medlem

Fallout 4 känns ganska fattigt på yta, vapen, skills och fiender mot föregångarna om ni frågar mig. Mindre rpg också, går typ inte att vara ond :/

Jag är rätt besviken. Vissa bitar i stridssystemet är dock roligare, bättre fps känsla. Det är dock inte vad jag var ute efter.

Efter ett par timmars spelande har jag faktiskt installerat fallout new vegas och fallout 2 för jag vart så sugen på det som saknades (och replay :).

Permalänk

Sjukt bra spel !

Visa signatur

Intel® Core™ i9-9900K
1x Video Card NVIDIA GeForce RTX 3080
RAM 32 GB
Operating System Microsoft Windows 10 (build 15063), 64-bit
Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz

Permalänk
Medlem

Jag har riktigt kul med Fallout 4 också!

20 timmar in gjorde jag första delen i storyn (som inte var tvingande), kul!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kjellapa:

Fallout 4 känns ganska fattigt på yta, vapen, skills och fiender mot föregångarna om ni frågar mig. Mindre rpg också, går typ inte att vara ond :/

Jag är rätt besviken. Vissa bitar i stridssystemet är dock roligare, bättre fps känsla. Det är dock inte vad jag var ute efter.

Efter ett par timmars spelande har jag faktiskt installerat fallout new vegas och fallout 2 för jag vart så sugen på det som saknades (och replay :).

Samma här. För mycket skyrim över det hela.

Permalänk
Medlem

Hejsan kjellapa,

Skrivet av kjellapa:

Fallout 4 känns ganska fattigt på yta, vapen, skills och fiender mot föregångarna om ni frågar mig. Mindre rpg också, går typ inte att vara ond :/

Jag är rätt besviken. Vissa bitar i stridssystemet är dock roligare, bättre fps känsla. Det är dock inte vad jag var ute efter.

Efter ett par timmars spelande har jag faktiskt installerat fallout new vegas och fallout 2 för jag vart så sugen på det som saknades (och replay :).

Lite OT men...

Du vet väl att det finns en mod (eller vad det kan kallas) till F2 som heter Killap's Fallout 2 Restoration Project:
http://falloutmods.wikia.com/wiki/Killap's_Fallout_2_Restorat...

Inte nog med att man fixat en drös buggar, man har även lagt till "high definition" och kompleterat en hel del uppdrag som man plockade bort men lät vara kvar i koden!
Vad sägs om att hitta Suliks syster, eller besöka EPA?

Antar även att du provat spelet med en karaktär som har INT 1....

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan kjellapa,
Lite OT men...

Du vet väl att det finns en mod (eller vad det kan kallas) till F2 som heter Killap's Fallout 2 Restoration Project:
http://falloutmods.wikia.com/wiki/Killap's_Fallout_2_Restorat...

Inte nog med att man fixat en drös buggar, man har även lagt till "high definition" och kompleterat en hel del uppdrag som man plockade bort men lät vara kvar i koden!
Vad sägs om att hitta Suliks syster, eller besöka EPA?

Antar även att du provat spelet med en karaktär som har INT 1....

Nope jag pallar inte köra under 8 i int, men kanske ska testa det. Gjorde det i new vegas och dialogen är rätt speciell

Ska definitivt köra med modden du länkade!

Permalänk
Medlem

Grymt spel, dock så saknar det den otroligt välskrivna konversationerna och valen ifrån new Vegas grymt spel som sagt, men enligt mig var Witcher 3 det allra överlägsnaste RPG spelet från 2015

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)