AMD visar upp nya processorkylaren Wraith

Permalänk
Melding Plague

AMD visar upp nya processorkylaren Wraith

Med större fläkt och kylfläns siktar AMD på dra ner ljudnivån med en omarbetad design för deras referenskylare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

So far so good, men jag skulle vilja se ett liknande test men med temperaturer.

Permalänk

Jag har en känsla av att denna kylaren kommer användas vid ett zenare tillfälle.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Finns det några tester ute eller är detta bara ett s.k announcement?

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk

Svårt att jämföra hur mycket luft som flyttas när det inte finns något ris på bordet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk

Tror inte att dom som kommer använda denna referenskylare tillhör den gruppen som bryr sig om lysande logotyper i datorn

Visa signatur
Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Var ju på tiden att de tog efter Nvidia och faktiskt har bra kylare.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Var ju på tiden att de tog efter Nvidia och faktiskt har bra kylare.

Missade du att det var en CPU-kylare alltså?

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Campaigner:

Var ju på tiden att de tog efter Nvidia och faktiskt har bra kylare.

Hue hue hue...som Titan X referenskylare 110c på VRM'et?

Jag är ialf sjukt impad att AMD visar vägen igen!

Mantle
FreeSync
Game works (Det öppna)
Crimson

Hoppas AMD kommer upp på 48% på marknaden.

Visa signatur

-Filma inte med din mobil vertikalt-

Permalänk
Medlem

Snyggt, kanse detta blir en catch för en vardags användare tar adm före intel.

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag har en känsla av att denna kylaren kommer användas vid ett zenare tillfälle.

Skickades från m.sweclockers.com

I zeen that before!

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk

Det roligaste var bilden lägre ner, inte visste jag att AMD gått över till den "blåa sidan"

Men det var på tiden, i för sig är nuvarande kylare bättre än intels (i för sig inte så svårt när intel har gjort sin sämre). Dock till deras nyaste apu:er så är kylaren inte jätte bra.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett återanvänt nätagg

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Orici:

Ser ut som ett återanvänt nätagg

Tycker inte heller att den var snygg, men det skiter jag i, så länge den är tyst och kyler bra är jag nöjd.
Även AMD:S nuvarande kylare är ganska bra, det är fläkten som är erbarmligt dålig, den är dessutom på 7cm, så man kan inte enkelt byta ut den.
Jag har lyckats gettomoda dit en på 8cm, och det blev en helt annan kyllösning, tyst och fin.
Det man skall tänka på, är att man skall byta till en fläkt som är gjort för att trycka in luft i en kylare, inte i chassi, den skall mao ge ett högre tryck.
Riktigt bra nyheter detta!

edit dragningen av heatpipen såg väldigt märklig ut på bild 3, detta är nog en ganska tidig prototyp, tycker också att fläkten ser ut som en vanlig chassifläkt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Inaktiv

Jag föredrar att ingen kylare medföljer alls då folk har så olika smaker, men vad jag såg av testet så var dock kylaren en sådan som jag skulle kunna acceptera till en AMD-cpu.
Fast när jag tänker AMD så tänker jag framförallt på att bygga en riktig billig maskin och få ut max prestanda per krona.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Ser ut som ett återanvänt nätagg

Avundsjukan har fått ett ansikte.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Designen känns mindre viktig, är väl få som designar sin dator med cpu-referenskylare

Känns som att konsumenten är nöjd sålänge ljudnivån är låg och temperaturen detsamma.

Visa signatur

Intel Core i5 6600K 3,5GHz | Samsung 850 EVO Series 250GB x2 | EVGA GeForce GTX 970 SSC ACX 2.0 SLI | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2666MHz 24GB | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair RM750X 750W - En gammal härk med andra ord.

Permalänk

Jag tycker detta är så fel, stockkylarna får gärna vara lite bättre/tystare men inte fan skall det läggas pengar på dekal/led trimm.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Skrivet av Albinfiskare:

Jag tycker detta är så fel, stockkylarna får gärna vara lite bättre/tystare men inte fan skall det läggas pengar på dekal/led trimm.

Ger inte trimmet fler fps? Då har jag blivit lurad hela livet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Accipiter46:

Svårt att jämföra hur mycket luft som flyttas när det inte finns något ris på bordet.

Precis, vi vet ju alla att det handlar om högst RPM. Ris per minut, alltså.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem

Ser ut som dom har lagt en liten stockkylare i kopiatorn och tryckt på förstora...

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk
Medlem

Kanske det blir billigare att köpa Tray.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Avstängd

Upplyst logotyp, nej tack.

Permalänk
Hjälpsam

Köpte två av denna skönhet under Julen, tuffar vanligtvis med 800 varv i minuten, kommit upp i 1050 som mest, den är verkligen tyst (till en A8 7600 HTPC).
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/217057-noctua...
Kommer även monteras på en A10 7850K.

Hade AMD kommit med sin nya tidigare hade jag nog nöjt mig med den, de flesta nöjer sig med en kylare som är tyst och kyler skapligt, skall man överklocka behövs nog något kraftfullare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

@sgtspiff:

du ringde?

Visa signatur

5600G

Permalänk

Gjorde inte Intel en större referenskylare också?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av heffaklumpmamma:

Gjorde inte Intel en större referenskylare också?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, de minskade deras kylare...och idag får man ingen alls till nyare Intel CPU'er

Varför så mycket hat mot AMD?! massa negativt...inte precis som ni går i förlust eller nåt?! Tvärtom..

Släpp fanboismen..den gynnar absolut ingen förutom...företaget ni är fanatiska för..

Visa signatur

-Filma inte med din mobil vertikalt-

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Gjorde inte Intel en större referenskylare också?

Skickades från m.sweclockers.com

Du tänker på denna kanske?

https://www.komplett.se/product/850934/datorutrustning/kylnin...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

De får gärna uppdatera grafikkylarna också så att recensenter inte tar upp kritiken att de är för dåliga typ 10ggr som har följden att korten får dåliga rykten från dag 1.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av anon159643:

Jag föredrar att ingen kylare medföljer alls då folk har så olika smaker, men vad jag såg av testet så var dock kylaren en sådan som jag skulle kunna acceptera till en AMD-cpu.
Fast när jag tänker AMD så tänker jag framförallt på att bygga en riktig billig maskin och få ut max prestanda per krona.

Med tanke på att vettiga CPU-kylare, d.v.s. sådana som faktiskt är bättre än vad man typiskt får med, startar på runt 500 kr så är ju AMDs drag här helt rätt! Om den medföljande kylaren är "tillräckligt bra" så betyder det en minskning av priset med minst 20% för en CPU-modell kring 2000 kr sträcket.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer