Permalänk
Medlem

Sli Brygga (Tips)?

Tjenare!

Det är så att jag kanske ska köra 2 nvidia kort i sli, men vet dock inte var man kan få tag på bra sli-brygga som är flexibel och bra kvalite så att säga
Tänkte höra med er på Sweclockers, (själv är jag lite noob på datorer), om det behövs speciell märke av sli brygga för att jag har msi moderkort och det finns msi sli bryggor med.

Någon som kan tipsa mig om vart man kan få tag på dom som är bra? (Kollade på inet hittade en sli brygga av märket gigabyte, men de är ej i lager längre)

Permalänk
Medlem

@Kudden01
Jag vågar inte lova nåt men de borde gå med vilken som helst.
sli brygga

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

^

Ok, ska läsa lite på forums och se om någon vet om de krävs viss märke :), Men tack ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kudden01:

^

Ok, ska läsa lite på forums och se om någon vet om de krävs viss märke :), Men tack ändå

Vilket SLI-brygga som helst kommer fungera. Det här med "Super duper bra SLI-brygga för 900kr!" är precis som en HDMI-kabel som ska vara 10000gånger bättre än en vanlig bara för det är guld istället.
Det kanske är stabilare när det kommer till extremöverklockning, men för en vanlig dödlig så kommer det knappast spela någon större roll.

Bryggan som följde med i moderkortslådan (eventuellt grafikkortets låda) fungerar annars ypperligt.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB