Permalänk
Avstängd

Elektronisk förhandsinformation har mottagits.. samt ett mail om att varan postats ...

men va fan hände sen?? stått så sedan 29 december.. e ju iallafall 3-4 arbetsdagar utan något hänt..

bluffar ni om att ni skickar saker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej alla!

Vi ber om ursäkt för att det varit tyst här under julhelgen, vi är nu på plats igen som vanligt och hoppas på att det inte ska bli liknande avbrott i svar.

Då kan ni ju svara på vad som hände med utlovad kompensation?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd
Skrivet av captur605:

Elektronisk förhandsinformation har mottagits.. samt ett mail om att varan postats ...

men va fan hände sen?? stått så sedan 29 december.. e ju iallafall 3-4 arbetsdagar utan något hänt..

citerar mig själv...

fick nog mitt livs mest oseriösa svar från cdon på facebook där jag skrev samma sak som här.. julen är dessutom över haha

den 29e december lämnade varan erat lager o påstods vara postad.. sedan dess har det bara stått att Elektronisk förhandsinformation har mottagits.. när skickar ni egentligen??
GillaKommenteraDela
Kronologiskt
Kommentarer
Saga Från Kundtjänst
Saga Från Kundtjänst Hej ,

Varan lämnade vårt lager den 29e december, men jag hoppas att du vet att tomten bara levererar paket om man är snäll.

Med vänliga hälsningar,
Saga

Permalänk
Avstängd
Skrivet av captur605:

citerar mig själv...

fick nog mitt livs mest oseriösa svar från cdon på facebook där jag skrev samma sak som här.. julen är dessutom över haha

Varan lämnade vårt lager den 29e december, men jag hoppas att du vet att tomten bara levererar paket om man är snäll.

Med vänliga hälsningar,
Saga

Verkar ju seriöst.....

Tror ni att CDON har tappat mycket anställda nu sista tiden för att de inte orkar med ledningen strul?
Troligen har CDON tappat mycket kunder med, för CDON har alltid för mig varit "finns produkten ingen annan stans alt att CDON är mycket billigare så handlar man på CDON butik", har nog aldrig fått ett100% korrekt bemötande någonsin från CDON, utan man får alltid tjata sig till någon som helst form av kompensation, eller en lösning.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Skrivet av captur605:

Sedan 29 December har det varit två arbetsdagar nu, 31 December är dag före röd dag så den blev som en lördag, 1 Januari är röd och går som söndag. Sedan blev det helg vilket inte är arbetsdagar. Kvar blir 30 December och 4 Januari och dagens 5:e

Skrivet av captur605:

citerar mig själv...

den 29e december lämnade varan erat lager o påstods vara postad.. sedan dess har det bara stått att Elektronisk förhandsinformation har mottagits.. när skickar ni egentligen??
GillaKommenteraDela
Kronologiskt
Kommentarer
Saga Från Kundtjänst
Saga Från Kundtjänst Hej ,

Med vänliga hälsningar,
Saga

Den typen av svar ska verkligen inte förekomma på ett seriöst företag, svaren ska vara informativa och inte försök till att leka clown.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Den typen av svar ska verkligen inte förekomma på ett seriöst företag, svaren ska vara informativa och inte försök till att leka clown.

Ingen som reagerar på att alla tidigare frågor besvarats av cdon-kontot på facebook?
Kanske någon som inspirerats av https://www.facebook.com/kundtjenst/ ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Ingen som reagerar på att alla tidigare frågor besvarats av cdon-kontot på facebook.

Tydligt troll. Speciellt när kontot heter kundtjänst. Det är inte CDON som svarat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av keyser:

Ingen som reagerar på att alla tidigare frågor besvarats av cdon-kontot på facebook.

Oj, tänkte inte på att det var från Facebook och inte CDON:s chatt...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Oj, tänkte inte på att det var från Facebook och inte CDON:s chatt...

Officiella är här och före jul var det arga kunder från hela norden här.

https://www.facebook.com/cdon.com/?fref=ts

Efter Black Friday så sluta jag handla från denna butik helt och köpte ett likadant headset åt grabben från en annan butik som var 150 kr dyrare en Cdon.

Kundservice och snabba leveranser och om nått händer är värt mer pengar enligt mig.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Skrivet av Jonas79:

Officiella är här och före jul var det arga kunder från hela norden här.

https://www.facebook.com/cdon.com/?fref=ts

Efter Black Friday så sluta jag handla från denna butik helt och köpte ett likadant headset åt grabben från en annan butik som var 150 kr dyrare en Cdon.

Kundservice och snabba leveranser och om nått händer är värt mer pengar enligt mig.

Upprepar, missade att det var på FACEBOOK, och inte på deras chat på deras egen hemsida.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bäste kund,
Vi måste tyvärr meddela dig att din order blivit något försenad i hanteringen och därför kan komma att levereras ett fåtal dagar senare är[SIC] utlovad leveranstid. De varor du beställt är inte slut i lager, utan det rör sig om en försening i hanteringen på grund av ett väldigt högt ordertryck.

Har beställt den populäraste hårddisken enligt prisjakt, innan jul. Den finns i lager, levereras av cdon.com med uppskattad leveranstid 1-3 dagar.
Vad är ett fåtal dagar i er värld? 28? 45? 60?
Hur svårt är det att gå ner till arbetsförmedlingen och hyra in några arbetslösa som stoppar i produkt X i paket Y och lägger bland utgående post? Är det strejk på lagret?
Aldrig mer CDON

Permalänk
Medlem
Skrivet av wakka:

Bäste kund,
Vi måste tyvärr meddela dig att din order blivit något försenad i hanteringen och därför kan komma att levereras ett fåtal dagar senare är[SIC] utlovad leveranstid. De varor du beställt är inte slut i lager, utan det rör sig om en försening i hanteringen på grund av ett väldigt högt ordertryck.

Har beställt den populäraste hårddisken enligt prisjakt, innan jul. Den finns i lager, levereras av cdon.com med uppskattad leveranstid 1-3 dagar.
Hur svårt är det att gå ner till arbetsförmedlingen och hyra in några arbetslösa som stoppar i produkt X i paket Y och lägger bland utgående post? Är det strejk på lagret?
Aldrig mer CDON

Jag har fått samma behandling, i väntan på en WD Blue 1TB.
http://cdon.se/hemelektronik/wd-blue-wd10ezex-64mb-1tb-3-5-p2...

Beställde en sådan den 22:a December. Sedan dess har den, enligt all CDON's information (inklusive kundtjänst) legat redo för att skickas, så jag kunde inte göra ändringar i ordern.

Jag fick samma mail som du om att ordern är "något försenad" för ett par dagar sedan. Var i kontakt med chatten för någon timme sedan, och idag ska någon ny info ha kommit in där min order tydligen ska makuleras eftersom den fastnade någonstans.
Alltså blir det att rulla tummar just nu, och vänta på ett mail som säger vad som händer med hårddisk och pengar.

Vill bara tillägga att jag inte tidigare har haft problem med CDON någonsin. Beställde två skärmar under BF. Båda kom hit, den ena var kass, så skickade tillbaka den - gratis - och fick en ny på någon vecka. Men nu sitter jag med två olika ordrar som lades runt jul. De har två väldigt olika problem, men slutresultatet är att jag inte har en aning vad som händer med någon av dem. Suck.

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Inaktiv

Beställde en vara 21/12 som tydligen var i lager, står fortfarande som behandlas. Mailade kundtjänst i måndags och fortfarande inte fått svar... GG cdon, GG... Börjar bli dags för att fixa telefonsupport snart kanske?

Permalänk
Medlem

Hej,

Har ännu inte hört nått tillbaka angående min Motorola X-Play som levererades på julafton med trasig skärm:
http://imgur.com/a/q9nYN

Besviken att skärmen redan efter två dagar började glappa av och på, samt nu sedan ett tag lagt av helt men sträck över hela skärmen i olika färger.
Då det är en företagsmobil som jag behöver både privat och i tjänst är det lite bråttom. Vill helt enkelt ha varan reklamerad.

Lovades svar inom 24h som har gått och passerat, så här sitter jag utan mobiltelefon. Förstår att ni har mycket att göra men jag behöver en fungerande telefon.
Ref#: 1017644

Tack så mycket.

Mvh,
Johan

Permalänk
Inaktiv

Varning för wall of text, tänkte bara dela med mig av min erfarenhet av deras så kallade kundtjänst. Har nog aldrig varit med om ett företag som misskött sig så gravt så frekvent, och ändå lyckas behålla kunder.

Customer service
Välkommen till kundservice! Du pratar med Anton. Hur kan jag hjälpa dig? Om din fråga gäller en specifik order, vänlig ange ditt ordernummer i ditt svar till oss.

You: Hej! Jag gjorde för snart en vecka sedan två beställningar (ordernummer … och …), båda bad jag om att få avbeställa samma dag som jag lade ordern på (dvs söndag 3/1). Avbeställningen var er tillhanda medan båda beställningarna låg under ”Behandlas”, dvs de hade ej skickats.

You: Ni hänvisade mig till att ni på kundtjänst inte kunde avbeställa ordern direkt, utan var tvungna att maila lagret angående detta. Nu, 5 dagar senare, ligger en order hos Posten för uthämtning och en annan fortfarande under ”Behandlas”!

You: Den enda order jag inte avbeställt (ordernummer …), och som enligt er skulle levereras på 1-3 dagar, ligger dag 5 fortfarande under behandlas. Så nu är min fråga till er; Hur kan det komma sig att ni lyckats skicka det som skulle avbeställas inom utsatt tid, men inte det som faktiskt skulle levereras?

Customer service: Då har lagret inte kunnat avbeställa, eftersom det varit för sent. Jag hjälper dig gärna med en kostnadsfri retur.

You: Men hur kan det vara för sent att avbeställa den ordern som 5 dagar från avbeställningen fortfarande ligger under "behandlas"?!

You: Den har ju uppenbarligen inte lämnat ert lager under den tiden, eller hur?

Customer service: Lagret har sina rutiner, och när ordern har gått förbi ett visst stadie är det för sent att avbeställa. Nej den ser inte ut att ha lämnat lagret.

You: Det kanske vore bra om de anpassade sina rutiner efter svensk konsumenträtt istället? Såvida inte varorna har lämnat ert lager så HAR jag rätt att avbeställa sakerna. Jag ska inte behöva gå till Posten för att neka uthämtning en och en halv vecka efter avbeställning

You: Och vad har hänt med det som skulle skickas senast idag, dvs den sistnämnda ordern?

Customer service: Den sistnämnda har skickats med kollinummer …

You: Kommer order nr 2 (den avbeställda) att gå iväg ifrån er trots avbeställningen?

Customer service: Dessvärre, ja. Ser nu att det är den som har skickats med ovan kollinummer. Båda ordernumrena slutar på .. vilket ställde till det i hjärnkontoret. Jag hjälper dig som sagt gärna med en kostnadsfri retur.

You: Och den som skulle skickas har med andra ord inte skickats?

You: Ja, kostnadsfri retur skulle vara trevligt. Men enligt den jag pratade med hos er så skulle det bara vara att neka uthämtning hos posten?

Customer service: Så är det, då meddelar du bara postombudet att du nekar uthämtning.

You: Hade den andra ordern skickats? Den som faktiskt skulle skickas?

Customer service: Nej, dessvärre inte då jag såg fel på ordernumrena.

You: Och den kommer att skickas när?!

Customer service: Den borde absolut skickas i början av nästa vecka.

You: Den BORDE absolut ha skickats i början på den här veckan, så det känns aningen sent. Hur kan 1-3 dagar bli 7-10?

Customer service: Vi upplever dessvärre förseningar för tillfället och det finns ingenting jag kan göra mer än att beklaga. Du kommer snart att få leverans av din order.

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har haft otroliga problem med retur/reklamation av en vara. Gäller en datormus vid namn "Mionix Castor". Jag fick en ny mus skickad till mig samt ny faktura från Qliro, med instruktioner att skicka tillbaka den defekta musen. Fakturan skulle makuleras så snart produkten var mottagen.

Varan skickades iväg i början av december och enligt kolli-id anlände paketet den 9:e december , och det har nu gått över en månad. Varit i kontakt med er kundservice och det lovades uppskjutningar av förfallodatum och hantering av retur inom ett par dagar mm. Senast i fredags fick jag svar att fakturan skulle vara makulerad, men vid inloggning på Qliro står den fortfarande kvar. Vid kontakt med Qliro skulle förfallodatumet uppskjutas ytterligare till den 20:e januari då de inte har fått info om hanterad retur el. makulering, men den står kvar på 15:e januari. Jag har förövrigt fått påminnelsefaktura, med påminnelseavgift och ränta. Härnäst blir det inkassobolag.

Vad är det som händer? Aldrig varit med om något liknande. Det är som och prata in i en vägg med dessa två företag, det lovas hit och dit men ingenting händer.

Permalänk
Cdon.com

Har du upplevt problem med order/leverans får du gärna kontakta kundtjänst så ordnar vi med kompensation!

Skrivet av Fredag:

Då kan ni ju svara på vad som hände med utlovad kompensation?

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Vi har dessvärre för närvarande problem med ett av våra mindre lager som levererar främst hemelektronik, de ligger efter oerhört mycket i sin orderhantering vilket leder till längre leveranstider för en del produkter. Vi uppdaterade under förra veckan den beräknade leveranstiden på dessa produkterna på hemsidan och försöker nu även gå ut med informationen direkt till alla drabbade kunder. Vi förstår att det är frustrerande och ber om ursäkt för att informationen inte funnits att tillgå tidigare!

Skrivet av wakka:

Bäste kund,

Aldrig mer CDON

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Har du upplevt problem med order/leverans får du gärna kontakta kundtjänst så ordnar vi med kompensation!

Det var det jag gjorde, men det ignorerades...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Vi har dessvärre för närvarande problem med ett av våra mindre lager som levererar främst hemelektronik, de ligger efter oerhört mycket i sin orderhantering vilket leder till längre leveranstider för en del produkter. Vi uppdaterade under förra veckan den beräknade leveranstiden på dessa produkterna på hemsidan och försöker nu även gå ut med informationen direkt till alla drabbade kunder. Vi förstår att det är frustrerande och ber om ursäkt för att informationen inte funnits att tillgå tidigare!

Du menar att ni uppdaterade ert intranät med beräknad leveranstider?
1-3 dagar har det stått sen jag beställde. Varje dag.
Om ni nu har uppdaterat, så borde du kunna svara på vad "den beräknade leveranstiden är".
90 dagar?

Nej, CDON, det blir inte bättre av copy paste svar på allt.

Du skriver att: "försöker nu även gå ut med informationen direkt till alla drabbade kunder".
Jag har fått den informationen, för 2 veckor sen, du har citerat den. "därför kan komma att levereras ett fåtal dagar senare är[SIC] utlovad leveranstid."
Kommer jag få ett nytt mail där det står "därför kan komma att levereras en jävla massa dagar senare"?
Om man läser andras kommentarer är det lönlöst att avbeställa, då det förmodligen tar längre tid att få tillbaka pengarna, även om mina produkter kommer lagom till nästa jul.

Kan ni inte helt enkelt skriva att ni har inte en jävla aning om vad ni sysslar med?
Det verkar vara alltid vara någon annans fel...

Permalänk
Medlem

Jag beställde en Synology NAS den 27/12 som skickades direkt. Dessutom beställde jag en WD RED 3TB den 27/12 samt en till den 1/1. Det stod 1-3 dagars leveranstid vid beställning.

Mina 2 hårddiskar har fortfarande inte skickats. Jag har varit i kontakt med kundtjänst via chat och mail ett flertal gånger för att få information om när hårddiskarna kommer att skickas. Den information jag får är att dom inte har en aning. När jag försöker avbeställa så skriver dom att det inte går, utan jag får säga till postombudet att denna ska i retur om/när dom skickar mina beställningar.

Idag fick jag detta svar från CDON:

----------------------------------------------

Tyvärr så kan jag inte kompensera er med mer än en rabattkod på 50kr.
Vi har inte lämnat någon form av löfte när det kommer till era ordrar. De leveranstider som vi anger på våran hemsida är inga löften från vår sida. Det är endast den tid som vi beräknar kunna leverera om allt fungerar som det ska. Nu har tyvärr allt inte fungerat som det ska och därför har leveranstiden blivit påverkad. Vid den tid som ni lade era ordrar så kunde vi inte veta att de skulle bli försenade såhär länge så vi kunde inte ange någon annan beräknad leveranstid på varorna än.
Jag beklagar att ni har missförstått våra leveranstider som löften men tyvärr är de ej det.
Ni kommer få era ordrar inom kort.

-----------------------------------------------

Jag har fått en NAS som jag inte kan använda. Jag har betalat för hårddiskar som CDON inte har skickat.
Eftersom jag betalade med Paypal blir det nog att göra en reklamation där för att få tillbaka pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Jag beställde en Synology NAS den 27/12 som skickades direkt. Dessutom beställde jag en WD RED 3TB den 27/12 samt en till den 1/1. Det stod 1-3 dagars leveranstid vid beställning.

Mina 2 hårddiskar har fortfarande inte skickats. Jag har varit i kontakt med kundtjänst via chat och mail ett flertal gånger för att få information om när hårddiskarna kommer att skickas. Den information jag får är att dom inte har en aning. När jag försöker avbeställa så skriver dom att det inte går, utan jag får säga till postombudet att denna ska i retur om/när dom skickar mina beställningar.

Idag fick jag detta svar från CDON:

----------------------------------------------

Tyvärr så kan jag inte kompensera er med mer än en rabattkod på 50kr.
Vi har inte lämnat någon form av löfte när det kommer till era ordrar. De leveranstider som vi anger på våran hemsida är inga löften från vår sida. Det är endast den tid som vi beräknar kunna leverera om allt fungerar som det ska. Nu har tyvärr allt inte fungerat som det ska och därför har leveranstiden blivit påverkad. Vid den tid som ni lade era ordrar så kunde vi inte veta att de skulle bli försenade såhär länge så vi kunde inte ange någon annan beräknad leveranstid på varorna än.
Jag beklagar att ni har missförstått våra leveranstider som löften men tyvärr är de ej det.
Ni kommer få era ordrar inom kort.

-----------------------------------------------

Jag har fått en NAS som jag inte kan använda. Jag har betalat för hårddiskar som CDON inte har skickat.
Eftersom jag betalade med Paypal blir det nog att göra en reklamation där för att få tillbaka pengarna.

Haha, vilket förtroende man får för dem när man läser det där! Det känns ju som att om man vill ha saker inom skälig tid och över huvud taget vill kunna lita på leveranstiderna angivna på hemsidan så är ju inte CDON företaget man skall köpa ifrån iaf! Vilka tomtefasoner....

Permalänk
Medlem

Ni måste omgående införa möjlighet att avboka en ej behandlad order. Det är helt sjukt att ni i nuläget måste be kunder att inte hämta ut sina paketet. Hur miljövänligt är det? Därtill blir massa strul med fördröjd återbetalning eller fakturapåminnelser och inkasso för att er interna kommunikation inte fungerar.

Permalänk

nånting jag funderar på när jag läser allas kommentarer här är, hur många jobbar det på varje lager och hur många beställningar får varje lager/dag. beställde rainbow six siege i söndags. det är inte direkt en stor order. men nu idag när jag förvänta mig att den skulle ligga i brevlådan så va det tomt. då tog jag och kollade orderstatusen och till min förvåning har inte min order blivit behandlad än. för mig är det inte acceptabelt att det tar mer än en arbetsdag för en order att behandlas/skickas ut. har beställt mycket från internet och aldrig har det tagit så lång tid att behandla en order. kan ni inte hantera mängden beställningar som sker runt julen hyr då för fan in temp arbetare. detta är skamligt. man får ju känslan av att det är två fas 3 praktikanter som står för alla orderhanteringar.

Permalänk
Skrivet av Hampamatta:

nånting jag funderar på när jag läser allas kommentarer här är, hur många jobbar det på varje lager och hur många beställningar får varje lager/dag. beställde rainbow six siege i söndags. det är inte direkt en stor order. men nu idag när jag förvänta mig att den skulle ligga i brevlådan så va det tomt. då tog jag och kollade orderstatusen och till min förvåning har inte min order blivit behandlad än. för mig är det inte acceptabelt att det tar mer än en arbetsdag för en order att behandlas/skickas ut. har beställt mycket från internet och aldrig har det tagit så lång tid att behandla en order. kan ni inte hantera mängden beställningar som sker runt julen hyr då för fan in temp arbetare. detta är skamligt. man får ju känslan av att det är två fas 3 praktikanter som står för alla orderhanteringar.

Vill du ha varan i brevlådan dagen efter ska du aldrig använda CDON, har inte en enda gång varit med om att det kommer så fort från dem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

väntat sen den 28 på grejer ja beställt och inget har skickats en av grejerna var 7 dagars leverans på. Jag får höra olika skit hela tiden o lika mail, nu vart jag trött på och ville bara få fram varför grejerna inte är skickat och hon i chatten bara avslutar chatten.
mycket trevligt cdon.

man försöker få fram något men får bara höra skit helatiden
att det är på något lager läste även att niu väntar 7 dagar och om allt inte är skickat så skickas resten men inget händer.

Arbesa: Välkommen till kundservice! Du pratar med Arbesa. Hur kan jag hjälpa dig?
Om din fråga gäller en specifik order, vänlig ange ditt ordernummer i ditt svar till oss.
Du: Hej,
Tack för ditt mail.
Du har beställt varor som inte är lagerhållna, utan beställs från vår leverantör när du registrerar din order. Jag måste tyvärr meddela att det uppstått en försening i leveransen till oss, och vi har därför inte kunnat skicka dem till dig ännu.
Vi gör vårt yttersta för att du ska få varorn
Du: 51651336
Du: Om du lagt en beställning på varor med olika lång leveranstid så väntar vi upp till en vecka på att samtliga produkter ska komma in till vårt lager innan vi skickar din order. Om inte alla varor kommit inom en vecka skickar vi det som finns i lager, och resterande del av din order levereras separat. Givetvis betalar du
Du: vilken vara säger ni iva från levrantör
Arbesa: Håll kvar så ska jag kika på din order.
Du: tack
Du: läste även detta
Du: Om du lagt en beställning på varor med olika lång leveranstid så väntar vi upp till en vecka på att samtliga produkter ska komma in till vårt lager innan vi skickar din order. Om inte alla varor kommit inom en vecka skickar vi det som finns i lager, och resterande del av din order levereras separat. Givetvis betalar du
Du: om en grej är försenad
Du: borde inte resten skickas då ?
Du: först va de tryck på lager sen va det olika levernas tider sen är det inte från erat lager o försenat hör olika hela tiden ...
Du: och alla grejer ja beställt fanns i lager när ja beställde igår pratade även med en i chattet som sa samma sak
Du: och hon sa att det var konstigt att det inte va skickat. eftersom det fanns i lager när jag beställde osv
Du: har även alla chattar och allt prntscreenat
Du: vet att det vart röda dagar osv men fan gått en halv månad nu
Du: saknas nått äre så kan ni ju ba skicka resten iaf
Arbesa: Jag kan se att vissa av dina varor har leveransdagar på 7-13 dagar och sen att alla dina varor kommer från ett annat lager och väntas på att skickas till vårt huvudlager.
Du: DDR4-DIMM-2133 Kingston HyperX Fury Black DDR4 PC17000/2133MHz CL14 2x8GB
Du: va den enda som va 7 som stod på sidan resten stod upp till 3
Arbesa: Ja dem andra borde ha skickats, men du fick ett meddelande på att dem inte fanns på lager, stämmer det?
Arbesa: Då tar det lite längre tid att skicka ut varorna tyvärr.
Du: nej när jag beställde fanns allt i lager så borde fått den sista att det mesta
Du: och det sa även hon igår inget va slut i lager när jag beställde
Du: nu är det mesta slut men va inte då
Du: nej har inte fått något om att det inte fanns i lager
Du: eller det jag fick i dag som någon skicka vet inte va det är men alla av er säger olika hela tiden
Du: men vet att inget var slut i lager när jag beställde den ända ja kan va lite osäker på är ram minnena kanske men resten vet jag garanterat att det inte var
Du: så du säger alltså att inget finns i ert huvudlager redo för leverans eller ?
Arbesa: Vi har tre lager, och dina varor befinner sig på det ena lagret nu och har därför inte skickats iväg ännu.
Du: så alla varor är där alltså ?
Arbesa: Ja precis.
Du: varför är dom där då ? när det står 1-3 på dem flesta varorna ??
Du: ni skickar ju inte med posten mellan lagren
Du: vet att ram minnena har 7
Du: dagar
Du: men resten va 3
Du: sy tycker resten borde skickas
Du: chatta med en förra veckan och hon garantera mig skickas den veckan en "mimoza" sa att det borde komma denna vecka ..

och här avslutade "hon"

Permalänk
Medlem

Oj, nu börjar det hända grejer här.
1 av hårddiskarna har nu skickats, endast 18 dagar efter beställningsdatum.

Permalänk
Medlem

Hej CDON! Jag beställde: https://cdon.se/hemelektronik/fractal-design-650w-edison-modu... (1099 kr) under BlackMarket-rean för 599 kr. Jag fick bekräftelsebrev och hela köret, sen så annullerades ordern ett par dagar senare för att den var slut i lager. Samtidigt så lades varan till i ordinarie lager igen.

Jag mailade kundtjänst och undrade vad som pågick och de svarade inte direkt på min fråga, utan poängterade bara att det kanske var någon som avbeställt och att jag kunde köpa produkten igen. Fick en rabattkod på 50 kr som kompensation. Jippi?

Varför går en beställning ens igenom om det finns ett begränsat antal (och de är slut)? Det mest frustrerande var ju att man missade andra bra erbjudanden för att man trodde att man redan köpt det man var ute efter...

Permalänk
Inaktiv

Går det fortfarande att beställa från cdon?

oavsett vad jag beställer så tas det bort efter några dagar utan att man hör någonting.

konkurs på G?

Permalänk
Medlem

Man blir ju fundersam om vad som pågår på Cdon när man läser den här tråden. Utnyttjade ångerrätten efter jul för att skicka tillbaka ett par datorhögtalare men trots att jag via trackingnumret kan se att posten levererat returen till Cdon för tio dagar sedan har jag ännu inte hört ett ljud därifrån. Mail till kundtjänst om att få en bekräftelse på att returen åtminstone har tagits emot har inte besvarats. Konkurs runt hörnet kanske? Mot bakgrund av alla sura kommentarer här så undrar man ju.