Inom hur lång tid måste jag skicka tillbaka varan?
Jag vet att jag måste ångra köpet inom två veckor men efter hur lång tid måste varan skickas tillbaka?
Jag är i en situation där jag ångrade köpet direkt när jag packade upp produkten och omedelbart kontaktade företaget via mail vilket de inte svarade på. Efter det har jag skickat mailet en gång till och varit i kontakt med dem på telefon där de sagt åt mig att de ska skicka ut retursedlar till mig under dagen men det var igår och jag har fortfarande inte fått några retursedlar. Idag har de en automatisk telefonsvarare som säger deras ordinarie telefontider och att telefontjänsten är stängd (trots att det fn är deras ordinarie telefontid). Detta har hänt en tidigare dag när jag ringde också.
Nu har jag börjat bli orolig för att företaget medvetet försöker försvåra returer. Efter att jag uppdagat att produkten inte stämde överens med beskrivningen på hemsidan och mailade om retur så sökte jag på nätet och fann att företaget är ökänt för att sälja överprisade produkter.
Jag ska resa bort i två veckor fr.o.m. måndag varför jag förmodligen inte kommer kunna skicka tillbaka produkten förens tre veckor efter att jag mottog den, detta trots att jag redan legat på dem om att skicka fraktsedlarna i en veckas tid nu via både mail och telefon.
Finns det några regler kring efter hur lång tid jag måste skickat tillbaka varan? Är det en möjlighet för mig att posta paketen själv medels addressen som de skickade produkten ifrån eller bryter jag mot avtalet då?
Tacksam för svar