Silverstone lanserar instegschassit RL05

Permalänk
Melding Plague

Silverstone lanserar instegschassit RL05

Prismedvetna entusiaster får större valmöjligheter på chassifronten när Silverstone lanserar sitt instegschassi RL05. I fokus står både genomtänkt layout och vänlighet mot plånboken.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Hehe, verkar som han inte gillar straffskatten på allt i Sverige

Visa signatur

-Filma inte med din mobil vertikalt-

Permalänk
Entusiast

Ser ut som mycket chassi för pengarna om det landar under 700 kr. Får Jonas plats med ett exemplar i resväskan eller måste vi vänta på att det faktiskt släpps innan vi får se det i testlabbet?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

59$ borde väl rinligtvis översättas till 650-700:- när all skatt och moms lagts på? Känns som att det måste hamna under just 700:- för att inte bli för dyrt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Hmm bara jag men inga fläktplatser i topp? Så många som kör AIO kylare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

Hmm bara jag men inga fläktplatser i topp? Så många som kör AIO kylare...

Det här chassit riktar sig nog inte mot de som vill överklocka, snarare samma målgrupp som väljer i3 och GTX 950 eller inbyggd grafik.
Med det sagt så ser det ut att ändå få plats med AIO-kylare i fronten.

Permalänk

Synd jag blev faktiskt lite sugen, tyckte det såg enkelt och snyggt ut.

Permalänk
Medlem

Lite besviken att allt fokus ligger på ATX-storleken. Finns det ingen marknad för mindre chassin eller har det inte varit några på årets CES? Föredrar personligen matx eller mitx framför ATX. Hade varit kul att se lite nyheter från dessa format med.

Permalänk
Medlem

Nu när ni säger det...det ser onekligen ut som att det är bara en plan yta i toppen, dvs ingen möjlighet för eventuella fläktar. Å andra sidan är det en väldigt grumlig bild, så det är svårt att avgöra.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Blicken när han säger "exklusiv asiatisk produkt" - Vilken dramatik!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerWigren:

Det här chassit riktar sig nog inte mot de som vill överklocka, snarare samma målgrupp som väljer i3 och GTX 950 eller inbyggd grafik.
Med det sagt så ser det ut att ändå få plats med AIO-kylare i fronten.

Tror inte det behövs två 140mm fläktar i fronten för att kyla ett i3-system utan expansionskort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av saturday_sun:

Tror inte det behövs två 140mm fläktar i fronten för att kyla ett i3-system utan expansionskort.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kör utan insug på mitt chassi...gör 0c skillnad i load, med en FX8350.

Visa signatur

-Filma inte med din mobil vertikalt-

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Lite besviken att allt fokus ligger på ATX-storleken. Finns det ingen marknad för mindre chassin eller har det inte varit några på årets CES? Föredrar personligen matx eller mitx framför ATX. Hade varit kul att se lite nyheter från dessa format med.

samma här. gillar verkligen kompakta m-atx och m-itx lådor. använder bara ett atx chassi för att jag inte hittade ett bra m-atx chassi då

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Lite besviken att allt fokus ligger på ATX-storleken. Finns det ingen marknad för mindre chassin eller har det inte varit några på årets CES? Föredrar personligen matx eller mitx framför ATX. Hade varit kul att se lite nyheter från dessa format med.

Håller med - själv sitter man och väntar på en vettig uppgradering till mitt mATX chassi SilverStone TJ08-E men icke!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Kan vara något Om kpåan för natagget går att plocka bort för det lär ju inte vara helt optimalt om man har passivt kylt nätagg.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WindForceX3:

Jag kör utan insug på mitt chassi...gör 0c skillnad i load, med en FX8350.

Låter inte så bra.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av saturday_sun:

Låter inte så bra.

Som sagt 0c skillnad..Låter mer än vad det presterar, om man har fläkten på max 1500RPM får man ner tempen 0,5c under full load...men hur roligt är det att ha oväsen?

Detta är på ett H440 chassi med.

Man behöver bara fläktar som blåser ut värmen.

Visa signatur

-Filma inte med din mobil vertikalt-

Permalänk
Medlem
Skrivet av WindForceX3:

Som sagt 0c skillnad..Låter mer än vad det presterar, om man har fläkten på max 1500RPM får man ner tempen 0,5c under full load...men hur roligt är det att ha oväsen?

Detta är på ett H440 chassi med.

Man behöver bara fläktar som blåser ut värmen.

Det är väl olika för olika system och chassin. Jag har ett ganska kompakt mATX-chassi (se i min signatur) med en 180 mm fläkt i fronten. Märker direkt på temperaturerna, framför allt på grafikkortet, om jag har den på lågvarv eller ej. Särskilt då fläktarna på det börjar yla, och då låter jag hellre frontfläkten brumma lite mer.

De allra flesta chassin har luftintag både fram, ofta ordentligt tilltagna, och det är av en anledning. Det jag menade med mitt första inlägg var att man knappast behöver ha det om man ska köra low-endpryttlar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av saturday_sun:

Det är väl olika för olika system och chassin. Jag har ett ganska kompakt mATX-chassi (se i min signatur) med en 180 mm fläkt i fronten. Märker direkt på temperaturerna, framför allt på grafikkortet, om jag har den på lågvarv eller ej. Särskilt då fläktarna på det börjar yla, och då låter jag hellre frontfläkten brumma lite mer.

De allra flesta chassin har luftintag både fram, ofta ordentligt tilltagna, och det är av en anledning. Det jag menade med mitt första inlägg var att man knappast behöver ha det om man ska köra low-endpryttlar.

Problemet med H440 är ju fronten..fläktarna får inte så mycket luft att jobba med då detta chassi har dåligt med ventilation..därav insugsfläktar har ingen verkan, om man nu inte vill ha 3st 120mm vinande på 2000RPM, eller 2st 140mm på max..för att få ned tempen 0,5c mot 30db.

Funderar på att köpa ett nytt chassi pga det.

Visa signatur

-Filma inte med din mobil vertikalt-