MSI släpper gaminginriktad AIO-dator med externt grafikkort

Permalänk
Melding Plague

MSI släpper gaminginriktad AIO-dator med externt grafikkort

Taiwanesiska MSI satsar på ordentlig spelprestanda med sin nya AIO-dator 27XT 6QE, som kommer med möjligheten att montera ett fullstort grafikkort på baksidan.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fy satan vad ful..

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Riktigt ful... Och är man trångbodd finns ju ITX-datorer med mycket bättre pris/prestanda.

Visa signatur

4770 | 980

Permalänk
Medlem

Nog allt är den liten, men inte tillräckligt än för att göra den mer platsvänlig vs egen skärm + mini-ITX. Man har till och med alternativet att väggmontera de flesta skärmar för att spara ännu mer plats.

Men nog allt ska det klappas händer för att man kan montera in ett eget grafikkort. Tyvärr är det ju också det som gör att den blir så tjock som den är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DraLetterZ:

Riktigt ful... Och är man trångbodd finns ju ITX-datorer med mycket bättre pris/prestanda.

Den är väl ganska ful.. mest tack vare draken och all "gaming" överallt.. men priset?

Brukar inte dessa Grafikkorts stationer gå för runt 11-12k? Har för mig att jag såg en sist göra de?
Här får du en skärm, station, samt dator för 700 dollar? Instegspris då.. Vad de nu ska betyda gällande skillnaderna mellan modellerna.. men just att stationen hänger med för 700 är väl ändå de billigaste just nu?

EDIT: Nvm, missade 1an.. 1700 dollar ändra på hela synen.

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Den är väl ganska ful.. mest tack vare draken och all "gaming" överallt.. men priset?

Brukar inte dessa Grafikkorts stationer gå för runt 11-12k? Har för mig att jag såg en sist göra de?
Här får du en skärm, station, samt dator för 700 dollar? Instegspris då.. Vad de nu ska betyda gällande skillnaderna mellan modellerna.. men just att stationen hänger med för 700 är väl ändå de billigaste just nu?

Instegsmodellen är 1700 dollar utan grafikkort, inte 700 så nja, billig är den definitivt inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Instegsmodellen är 1700 dollar utan grafikkort, inte 700 så nja, billig är den definitivt inte.

Huehuehue, jag missa 1:an... ska gå o äta mig till döds nu

Permalänk
Medlem

Diskret var ordet här, ser ju inte alltför illa ut. Ger det bra pretanda så...det syns ju inte om man inte kollar från sidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Den var grann, trevligt att kunna montera GPU för att uppnå optimal prestanda.
Ni som tycker att den är så förbannat ful, jag väntar på era designbidrag.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Den var grann, trevligt att kunna montera GPU för att uppnå optimal prestanda.
Ni som tycker att den är så förbannat ful, jag väntar på era designbidrag.

/Lifooz

Så bara för jag tycker att en one piece jumpsuit ser förjävlig ut så måste jag designa något snyggare själv?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Den är väl ganska ful.. mest tack vare draken och all "gaming" överallt.. men priset?

Brukar inte dessa Grafikkorts stationer gå för runt 11-12k? Har för mig att jag såg en sist göra de?
Här får du en skärm, station, samt dator för 700 dollar? Instegspris då.. Vad de nu ska betyda gällande skillnaderna mellan modellerna.. men just att stationen hänger med för 700 är väl ändå de billigaste just nu?

EDIT: Nvm, missade 1an.. 1700 dollar ändra på hela synen.

Läser du på mobilen? 1 var på en annan rad så jag läste endast 699 jag med, blev lite förvånad xD

Visa signatur

Dator 1: i7 4790k | EVGA 1070
Dator 2: i5 3570k | Asus 960
"Allting blir bättre med Boost"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Så bara för jag tycker att en one piece jumpsuit ser förjävlig ut så måste jag designa något snyggare själv?

Aaah, den underbara känslan av att stiga in i getingboet.
Skämt åt sido, vad är det i designen som du och ett par till, stör er på?
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Aaah, den underbara känslan av att stiga in i getingboet.
Skämt åt sido, vad är det i designen som du och ett par till, stör er på?
/Lifooz

Jag stör mig inte direkt på designen men bara för det ber jag inte folk som tycker den är skitful att komma med sina egna.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naque:

Läser du på mobilen? 1 var på en annan rad så jag läste endast 699 jag med, blev lite förvånad xD

Yupp läste i mobilen, och sedan läste kommentaren, och såg, för dyrt.. liksom 699? xD Stupid phone.

Permalänk
Medlem

Vem betalar dyrt för det där när du kan få det här:
https://originpc.com/landing/2016/omni/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Vem betalar dyrt för det där när du kan få det här:
https://originpc.com/landing/2016/omni/

Skickades från m.sweclockers.com

Då får man köpa en transformator för 3000 spänn också. Nätaggen som sitter i Origins datorer är gjorda för 110 V.
Ja, under förutsättning att man inte bryter garantin när man byter ut det inbyggda nätagget då.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Ja billigt är det inte i nått fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Ja billigt är det inte i nått fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, det är vi överens om. Jag tycker helt klart att Origins alternativ är betydligt hetare. Inbyggd vattenkylning och grafikkortet sitter på insidan av skärmen, dessutom med 4K och 21:9. Ganska svårslaget faktiskt.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

På en riktigt fet skärm dessutom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.