Paypal banköverföring

Permalänk

Paypal banköverföring

Nu är det så att jag försökt koppla mitt bank konto för att överföra pengar från paypal till bank-kontot.

Jag skrev in följande, men tog bort sista siffran alltså fyran. För att det skulle bli 14 siffror sammanlagt.

Har jag gjort fel? Var är det femman i clearing nummret man skulle tagit bort?
1234-5<----------

(Exempel)
1234-5,678 901 234-4

Visa signatur

Intel® Core™ i9-9900K
1x Video Card NVIDIA GeForce RTX 3080
RAM 32 GB
Operating System Microsoft Windows 10 (build 15063), 64-bit
Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz

Permalänk
Medlem

Normalt skriver man kontonumret först sen clearingnummer utan streck, 12345678901234

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Du skall aldrig ta bort siffror från ditt kontonummer.

Så ja. Det är 5:an i ditt clearingnummer som skall bort om du har för många siffror enligt paypal.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av redgroove:

Nu är det så att jag försökt koppla mitt bank konto för att överföra pengar från paypal till bank-kontot.

Jag skrev in följande, men tog bort sista siffran alltså fyran. För att det skulle bli 14 siffror sammanlagt.

Har jag gjort fel? Var är det femman i clearing nummret man skulle tagit bort?
1234-5<----------

(Exempel)
1234-5,678 901 234-4

Exempel:
1234-5,678 901 234-4
Blir då 1234 678 901 2344
Dvs ta bort sista siffran i clearing-nr som tidigare påtalat.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av redgroove:

Nu är det så att jag försökt koppla mitt bank konto för att överföra pengar från paypal till bank-kontot.

Jag skrev in följande, men tog bort sista siffran alltså fyran. För att det skulle bli 14 siffror sammanlagt.

Har jag gjort fel? Var är det femman i clearing nummret man skulle tagit bort?
1234-5<----------

(Exempel)
1234-5,678 901 234-4

Japp, se denna tråden på Swedbanks Facebook-sida.

Citat:

(Tagit bort FB-namn) Problemet kan bero på att PayPal för bankkonto accepterar maximalt 14 siffror. För Swedbankkonto med komplett clearingnummer inklusive kontrollsiffra (5 siffror totalt) blir det 15 siffror. Bortse från clearingnumrets femte siffra (kontrollsiffran), sk...See More
Like · Reply · 8 · February 5, 2015 at 10:53am · Edited

Swedbank Sverige Hej xxxx! Det stämmer precis som du skriver att man kan ta bort den sista siffran i clearingnumret helt och hållet och skriver då in 14 siffror istället. Då ska det förhoppningsvis fungera bättre smile emoticon Ha en bra dag! /Marielle

Edit: För slö.. :/

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Ja fyfan, nu har man skickat iväg fel överföring. Går det att avbryta på något sätt?

Tackar för hjälpen btw.

Visa signatur

Intel® Core™ i9-9900K
1x Video Card NVIDIA GeForce RTX 3080
RAM 32 GB
Operating System Microsoft Windows 10 (build 15063), 64-bit
Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz

Permalänk

Sen vart det också någon som påstod att man skulle skriva in SWEDSESS istället för Swedbank under bank namn??

Visa signatur

Intel® Core™ i9-9900K
1x Video Card NVIDIA GeForce RTX 3080
RAM 32 GB
Operating System Microsoft Windows 10 (build 15063), 64-bit
Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av redgroove:

Ja fyfan, nu har man skickat iväg fel överföring. Går det att avbryta på något sätt?

Tackar för hjälpen btw.

Kontakta Paypal asap. Du kan även kontakta Swedbank och förklara läget.

Skrivet av redgroove:

Sen vart det också någon som påstod att man skulle skriva in SWEDSESS istället för Swedbank under bank namn??

Det ska dock inte spela någon större roll, SWEDSESS är Swedbanks BIC-namn (används när man skickar pengar till utlandet).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Okej, tackar för hjälpen. Får väl ringa paypal imorgon. Skickade iväg ett email nu. @Kent:

Visa signatur

Intel® Core™ i9-9900K
1x Video Card NVIDIA GeForce RTX 3080
RAM 32 GB
Operating System Microsoft Windows 10 (build 15063), 64-bit
Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz

Permalänk
Medlem

Tyvärr så tror jag inte att Paypal kan hjälpa dig: https://www.paypal.com/selfhelp/article/FAQ855

Skrivet av Paypal kundtjänst (FAQ):

Hur avbryter jag ett uttag?
När du väl har begärt ett uttag från ditt PayPal-konto går det tyvärr inte att avbryta det.

Lite surt också att kundtjänsten (via telefon) inte öppnar förrän på måndag kl 09:00.

Permalänk
Medlem
Skrivet av redgroove:

Ja fyfan, nu har man skickat iväg fel överföring. Går det att avbryta på något sätt?

Tackar för hjälpen btw.

Det lär det inte göra då du skickar till ett bankkonto.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av redgroove:

Ja fyfan, nu har man skickat iväg fel överföring. Går det att avbryta på något sätt?

Tackar för hjälpen btw.

Om du har skickat pengar till ett felaktigt inskrivit konto kommer pengarna att studsa bara och kommer tillbaka till paypalkontot och du får betala några kronor i avgift.

Skrivet av redgroove:

Sen vart det också någon som påstod att man skulle skriva in SWEDSESS istället för Swedbank under bank namn??

Paypal använder inte BIC då slantarna skickas enbart nationellt från deras konto på SEB
Men om det funkar eller inte att skriva SWEDSESS vet jag inte.

Jag som kör Nordea som bank har skrivit Nordea där i mitt paypal.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jag funderar på om det är möjligt att göra en betalning via PayPal anonymt så att mottagaren inte ser mitt namn?

Visa signatur

🎮 ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 9 7900X @ 5,6 GHz | MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 12GB | 32 GB DDR5 @ 5600 MHz | 1 TB PCIe 3 SSD
💻 Asus TUF Gaming A15 | AMD Ryzen 7 5800H @ 4,4 GHz | NVIDIA GeForce RTX 3060 | 16 GB DDR4 @ 3200 MHz | 512 GB PCIe 3 SSD
📽 Intel NUC 8 | Intel Core i3 8109U @ 3,6 GHz | 8 GB DDR4 @ 2400 MHz | 250 GB SATA SSD
📺 LG OLED65B16 | 📺 ASUS VA247HE | 🖱 Logitech G502 X | ⌨️ Logitech G413 TKL | 🔈 Argon Audio Forte A5 | 🎧 Sennheiser HD 650 & FiiO K5 Pro ESS

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Beemo:

Jag funderar på om det är möjligt att göra en betalning via PayPal anonymt så att mottagaren inte ser mitt namn?

Nej.
Fråga på det hela: Varför skulle du vilja göra en betalning anonymt via PayPal?

Permalänk
Medlem

Vi hade tänkt lura en kamrat, men då sket det sig

Visa signatur

🎮 ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 9 7900X @ 5,6 GHz | MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 12GB | 32 GB DDR5 @ 5600 MHz | 1 TB PCIe 3 SSD
💻 Asus TUF Gaming A15 | AMD Ryzen 7 5800H @ 4,4 GHz | NVIDIA GeForce RTX 3060 | 16 GB DDR4 @ 3200 MHz | 512 GB PCIe 3 SSD
📽 Intel NUC 8 | Intel Core i3 8109U @ 3,6 GHz | 8 GB DDR4 @ 2400 MHz | 250 GB SATA SSD
📺 LG OLED65B16 | 📺 ASUS VA247HE | 🖱 Logitech G502 X | ⌨️ Logitech G413 TKL | 🔈 Argon Audio Forte A5 | 🎧 Sennheiser HD 650 & FiiO K5 Pro ESS

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Beemo:

Vi hade tänkt lura en kamrat, men då sket det sig

Kan utveckla mitt svar lite mer.
Svart nej gäller således när det är betalkort/kreditkort som är personliga. Dvs att det står ett visst namn på kortet.

Svar ja: Nu vet jag inte längre om det finns kvar att köpa och använda i Sverige, men det finns ju opersonliga "kontantkort" som är visa/mastercard om jag inte minns fel (SpendOn). Är det ett opersonligt kort utan något tryckt namn på kortet så kan man ju ange vem som helst som avsändare vid betalning, laglig väg.