SweClockers provkör Sony Playstation VR

Permalänk
Avstängd

Jag tro att Sony Playstation VR blir den som folk använder mest.

Så som jag ser det är det bara att koppla in trycka igång ett spel och så är du igång. Vad jag förstår av tex Oculus Rift ska man koppla tre usb sladdar en HDMI kabel och sedan hålla på att konfigurera alla de spel som inte har direktstöd. Och kanske är det till och med så att man måste ta av och på masken otaliga gånger när man gör sina inställningar för att det ska bli perfekt. Särskilt då i spel med fullösningar.

Kom ihåg hur det var i DK1. En del spel gick bäst i clonat läge och andra om man skickade hela signalen till Oculusen. Skrivbordet visades bara delvis och rörelser som skapade nackspärr krävdes när man konfiguerade om man inte orkade ta av sig masken. Och varför ville man inte gärna ta av sig masken? Jo, sladdar och i mitt fall glasögon på och av.

Blir Sony Playstation VR lika lätt som att använda en Wii blir den bombsäkert en vinnare även om den tekniskt är sämre än sina konkurrenter. Swecklockare som är intresserade av VR kommer nog köpa både till PS 4 och PC

Har alltid undrat hur han på bilden klarade av att spela med en hand. Kontrollen till Virtual Boy (egentligen bara en 3D konsoll) kan bara användas med två händer och man fick ligga på golvet eftersom det inte fanns något nackband, bara en vinglig ställning.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Jag tro att Sony Playstation VR blir den som folk använder mest.

Så som jag ser det är det bara att koppla in trycka igång ett spel och så är du igång. Vad jag förstår av tex Oculus Rift ska man koppla tre usb sladdar en HDMI kabel och sedan hålla på att konfigurera alla de spel som inte har direktstöd. Och kanske är det till och med så att man måste ta av och på masken otaliga gånger när man gör sina inställningar för att det ska bli perfekt. Särskilt då i spel med fullösningar.

Kom ihåg hur det var i DK1. En del spel gick bäst i clonat läge och andra om man skickade hela signalen till Oculusen. Skrivbordet visades bara delvis och rörelser som skapade nackspärr krävdes när man konfiguerade om man inte orkade ta av sig masken. Och varför ville man inte gärna ta av sig masken? Jo, sladdar och i mitt fall glasögon på och av.

Blir Sony Playstation VR lika lätt som att använda en Wii blir den bombsäkert en vinnare även om den tekniskt är sämre än sina konkurrenter. Swecklockare som är intresserade av VR kommer nog köpa både till PS 4 och PC

http://images.nintendolife.com/news/2015/06/the_current_state_of_virtual_reality_just_isnt_fun_says_nintendos_reggie_fils-aime_n/attachment/0/630x.jpg
Har alltid undrat hur han på bilden klarade av att spela med en hand. Kontrollen till Virtual Boy (egentligen bara en 3D konsoll) kan bara användas med två händer och man fick ligga på golvet eftersom det inte fanns något nackband, bara en vinglig ställning.

Tror att med medföljande ekosystemet för oculus alternativt steam kommer det vara relativt enkelt för dom flesta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@Todilo: Det får vi hoppas på

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

VR kommer rent krasst ha väldigt få spel och gimmickvarning många år framöver. Skulle VR nu slå igenom så småningom (och jag är väldigt tveksam, tänk bara på 3D gaming, Kinect, PS Move osv), så finns det bättre hårdvara att köpa om några år.

3000-4000 kr är en max gräns för mig i nuläget så Sonys lösning är den enda intressanta. Men det kanske blir en sån som leksak för skatteåterbäringen eller nåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lepr86:

Beror ju helt på vad man vill åstakomma, är tanken att ha det bästa alternativet rent tekniskt så ja, men historiskt sett är det väldigt sällan det "bästa" blir det som blir standard eller säljer bäst, se på tex VHS.
Jag tillhör själv skaran som hellre betalar lite extra för en bättre produkt, vill dock tro att majoriteten inte gör det, man nöjer sig med en ok TV, en lagom dator etc.
Jag tror att PSVR också har en mycket bredare bas att stå på också (bara spekulation från min sida) med sina ~35m enheter, och om nu priset blir några tusenlappar mindre har dom ett försprång redan där.

Japp, angående PSVR så finns det en del som talar för att den kommer att säljas mest. Sony har inte så bra track record vad det gäller att fortsätta supportera sina tillbehehör. Playstation eye, o.s.v. Men de säger att de inte tänker tjäna pengar på hårdvaran. Kanske t.o.m kommer att gå med förlust på den (mitt personliga fundering).

"We are bringing a console mentality and also making developers test it fully before using their content. We tend to price hardware not to make money from it but to get as many install base so that content can be sold."
Källa: http://www.digitalspy.com/gaming/interviews/a677156/playstati...

Skrivet av Frux:

VR kommer rent krasst ha väldigt få spel och gimmickvarning många år framöver. Skulle VR nu slå igenom så småningom (och jag är väldigt tveksam, tänk bara på 3D gaming, Kinect, PS Move osv), så finns det bättre hårdvara att köpa om några år.

Ska tydligen vara "100 spel på gång" till PSVR.
Källa: http://www.bbc.com/news/technology-35249215

Visa signatur

Hur många datorer är för många?