Dustin vägrar kommentera om mitt trasiga Nätagg

Permalänk

Dustin vägrar kommentera om mitt trasiga Nätagg

I Juni 2015 så beställde jag ett 750W nätagg tillsammans med ett Radeon R9 Fury X grafikkort, men eftersom att AMD hade patent problem med pumparna så tog det nästan 4 månader att få kortet.

När jag äntligen fick delarna så var tydligen nätagget DoA (Dead on Arrival) så det ända som hände var att LED lampan på moderkortet lös upp, inget annat. Detta var i Oktober!

Jag sitter fortfarande på mitt gamla CX500W och hoppas att den inte tar livet av sig (minsta rekommenderade nätagget för Fury korten är 750W, leker med döden). Senaste uppdateringen av Dustin är från November och är markerad som "Aktivt: Pågående".

De säger alltid samma sak när man ringer till dem: "Vi uppdaterar ditt ärende så snart som möjligt", jovisst!

Någon annan som har haft problem med Dustins skitsupport?

Permalänk
Medlem

Dom har varit bland de bästa jag haft o göra med någonsin och då pratar vi om att jag beställt både privat och genom företag för miljon belopp på olika nät butiker.
Köpte headset som gick sönder fick ut nytt 3 gånger utan att behöva skicka in de gamla.
Hade en router som led av värme problem dom skickade ut en ny direkt.
Hade en produkt som jag inte levde upp till specifikationerna dom skrev och fick därmed 1000kr avdrag på produkten efter köp.

Man kan säga det finns flertal gånger där dustin i mina ögon har gjort mycket som jag aldrig varit med om att någon annan firma skulle ställt upp på, förutom om det varit någon lokal firma där man känner dom som jobbar.

Snabbt och smidigt och oftast kunnig personal

Olyckligt att det blivit som de blivit med ditt, frågan är om det faktiskt är dustins fel och kanske dom bara skickat vidare det till corsair så ärendet ligger hos dom och framtill dom gör ett beslut kring det så kan inte dustin göra mycket.

Eventuellt att du får ligga på och få dom att skicka ut ett nytt och ersätta dig nu eftersom det gått så långt tid och att dom får stå för det där med corsair och RMA själva.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe:

Dom har varit bland de bästa jag haft o göra med någonsin och då pratar vi om att jag beställt både privat och genom företag för miljon belopp.
Köpte headset som gick sönder fick ut nytt 3 gånger utan att behöva skicka in de gamla.
Hade en router som led av värme problem dom skickade ut en ny direkt.

Snabbt och smidigt och oftast kunnig personal

Tror att ditt kundbemötande kan påverkas av hur stor kund du är hos dom. Jag har aldrig haft problem med CDON senaste 4 åren och tycker dom är kanon men det är en del på forumet som ogillar dom starkt. Svårt för företag att vara konsistenta i sitt kundbemötande och i vissa fall där dom inte hade gett kunden rätt så gör dom det med tanke på att dom vet att du kommer fortsätta handla där(i ditt fall för väldigt höga summor).

Permalänk
Rekordmedlem

Har du reklamerat kortet eller har du gjort nått annat typ garanti ?
Är det frågan om en reklamation så är det för lång tid för att reparera det och då borde du kunna häva köpet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTra1tor:

I Juni 2015 så beställde jag ett 750W nätagg tillsammans med ett Radeon R9 Fury X grafikkort, men eftersom att AMD hade patent problem med pumparna så tog det nästan 4 månader att få kortet.

När jag äntligen fick delarna så var tydligen nätagget DoA (Dead on Arrival) så det ända som hände var att LED lampan på moderkortet lös upp, inget annat. Detta var i Oktober!

Jag sitter fortfarande på mitt gamla CX500W och hoppas att den inte tar livet av sig (minsta rekommenderade nätagget för Fury korten är 750W, leker med döden). Senaste uppdateringen av Dustin är från November och är markerad som "Aktivt: Pågående".

De säger alltid samma sak när man ringer till dem: "Vi uppdaterar ditt ärende så snart som möjligt", jovisst!

Någon annan som har haft problem med Dustins skitsupport?

Beställde du delarna i juni men sedan fick du dem levererade i oktober? 4-5 månaders leveranstid?

När skickade du in ditt nätagg till Dustin?

Permalänk

Har exakt samma problem. Skiclacke in mitt nätagg till Dustin i början av November. Senaste uppdateringen är från mitten av november där det står "pågående".

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem

Min arbetsplats som tillhör gigantiskt IT-företag får alltid exakt vad de vill ha, all hjälp som behövs. Jag har trots att jag även handlat där som privatperson fått exakt om inte till och med bättre service än vad jag känner att dessa fått.

Dustin är otroligt bra och jag misstänker att det måste vara en absolut tillfällighet.

Har du försökt ringa deras kundtjänst? Hör efter med dem om de kan lämna lite detaljer? I supportärenden är det ingen hemlis att dem lägger ärendet vidare och du får ta del av den informationen mer än ofta.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amzo:

Tror att ditt kundbemötande kan påverkas av hur stor kund du är hos dom. Jag har aldrig haft problem med CDON senaste 4 åren och tycker dom är kanon men det är en del på forumet som ogillar dom starkt. Svårt för företag att vara konsistenta i sitt kundbemötande och i vissa fall där dom inte hade gett kunden rätt så gör dom det med tanke på att dom vet att du kommer fortsätta handla där(i ditt fall för väldigt höga summor).

Möjligen men jag har inte alltid varit en storkund och jag har haft samma smidiga kundbemötande även när jag inte hade handlat mycket där, det e nu på senare tid som de blivit lite mer.

Cdon är svåra speciellt vid reklamationer och det är ett faktum med det menar jag att det tar tid, sen att beställningar priser och annat funkar bra det är en annan femma.
Sen har jag inte handlat där själv på senaste tiden men dom hade väll minskat ner eller plockat bort delar av sina tekniskt kunniga där antingen på telefonsidan eller på deras verkstads sida med så hörde från folk de tog evigheter innan deras reklamations ärende kunde påbörjas.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Avstängd

Ta fingrarna ur röven och ring dom och sett krav/press på dom...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe:

Olyckligt att det blivit som de blivit med ditt, frågan är om det faktiskt är dustins fel och kanske dom bara skickat vidare det till corsair så ärendet ligger hos dom och framtill dom gör ett beslut kring det så kan inte dustin göra mycket.

Eventuellt att du får ligga på och få dom att skicka ut ett nytt och ersätta dig nu eftersom det gått så långt tid och att dom får stå för det där med corsair och RMA själva.

Oavsett om det är en underleverantör som står för fördröjningen så är det Dustin som är ansvariga gentemot kunden. Om reklamationsärendet har tagit flera månader så bör Dustin ersätta kunden med en produkt eller återbetalning, precis som du säger.

Permalänk
Medlem

Om det är fråga om en reklamation är de långt över den tid som anses skälig, tror även att det skulle anses oskäligt om det är inne för reparation. Kan vara så att Dustin har problem med någon leverantör eller en reparationsfirma men det ska inte påverka dig som kund och om det gör det bör de informera om problemet.

Jag skulle säga åt dem att det inte är skäligt att vänta så länge, normalt är 2-3 veckor för elektronik innan man börjar glida över på vad som kan anses vara för lång tid.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av twk:

Beställde du delarna i juni men sedan fick du dem levererade i oktober? 4-5 månaders leveranstid?

När skickade du in ditt nätagg till Dustin?

Det tog så lång tid eftersom att nätagget var på rea när jag beställde dom och jag ville ha delarna så tidigt som möjligt så jag ville inte avbryta mitt köp och gå ur den långa kön (Dustin var ett av de första och billigaste butikerna i Sverige som fick Fury X, tro det eller ej). Jag skickade nätagget 11 dagar efter jag fick det (tog ganska länge innan jag fick reklamations mailet).

Permalänk
Rekordmedlem

Enligt den praxis som finns så är skälig tid för reparation 3-4 veckor för datorer/delar, såvida man inte fått en lånedel under tiden.
Tar det längre bör man kräva att köpet hävs.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft problem med Dustin:s support. Supporten är oftast mer än vad lag och praxis föreskriver.

@MrTra1tor Lyft luren till Dustin:s support ock kräv att dom skickar ett nytt PSU till dig eller pengarna tillbaka.
Dustin har grovt åsidosatt Konsumentköplag(1990:932) 26§, där reklamation ska åtgärdas inom skälig tid.

Om Dustin inte skickar nytt PSU eller pengar tillbaka efter en vecka, vänd dig till konsumentvägledare i din kommun.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTra1tor:

Jag sitter fortfarande på mitt gamla CX500W och hoppas att den inte tar livet av sig (minsta rekommenderade nätagget för Fury korten är 750W, leker med döden).

Tror inte du behöver oroa dig så mycket på den fronten (om du inte har andra delar som är enormt strömkrävande).
Kollar man testet här på Sweclockers tog deras system 390W från väggen med Fury X.
Gott om plats kvar på 500W om man inte fyllt datorn med led, fläktar och hårddiskar

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Tror inte du behöver oroa dig så mycket på den fronten (om du inte har andra delar som är enormt strömkrävande).
Kollar man testet här på Sweclockers tog deras system 390W från väggen med Fury X.
Gott om plats kvar på 500W om man inte fyllt datorn med led, fläktar och hårddiskar

2 180mm fläktar och 5 hårddiskar (6 med SSD, men dom drar väl inte så mycket ström?)