Samsung finslipar 4K SUHD för 2016

Permalänk
Melding Plague

Samsung finslipar 4K SUHD för 2016

Koreanska Samsung fortsätter att utveckla egna tv-konceptet 4K SUHD. För 2016 är det bland annat tunnare design och ny mjukvara som står på menyn.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Snusfri

Tror att Samsung kommer att "förlora" panel-kriget pga att de inte kör med OLED.

Får hoppas att det kommer en TV som mer är som en skärm senare, utan så kallade smarta funktioner och annat totalt onödigt.

Vill ha en "skärm" som bara är en bildvisare utan tv-tuner, "smarta" funktioner osv i 65" eller större.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Är det först nästa år Samsung har tänkt på allvar dra igång med OLED? Snacka om att LG får ett rejält försprång på den teknik som dom flesta säkert väntar på ska slå igenom på allvar och bli tillgänglig för den breda massan...till ett humant pris då så klart.
Nu stod det inget i artikeln om det men, fan om alla dessa modeller är böjda. Dom verkar ju tycka att det är det bästa av det bästa.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Är det först nästa år Samsung har tänkt på allvar dra igång med OLED? Snacka om att LG får ett rejält försprång på den teknik som dom flesta säkert väntar på ska slå igenom på allvar och bli tillgänglig för den breda massan...till ett humant pris då så klart.
Nu stod det inget i artikeln om det men, fan om alla dessa modeller är böjda. Dom verkar ju tycka att det är det bästa av det bästa.

Stod att samtliga modeller var det tyvärr.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Stod att samtliga modeller var det tyvärr.

Aj fy fan. Största dealbreakern ever om jag vore på jakt efter en ny tv. Om dom nu tvunget måste köra på skiten, så höj priset några enstaka 100-lappar och installera en liten motor så man åtminstone kan ställa in den hur man vill. Vet att jag såg det nån gång under CES förra eller förrförra året, så så svårt är det inte att fixa om dom nu fått sån fnatt på Curved.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Har en curved TV och det är en upplevelse..Blir nog aldrig mer en flat screen igen.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

LCD känns helt ointressant ändå så Samsung kan få böja sina apparater hur mycket dom vill tycker jag. Det viktiga är att LG med sina OLED har insett att platt är vägen att gå.

Jag hoppas LG har fått ner input lag på årets OLED-modeller. Det är ju något som Samsung nu för tiden faktiskt är riktigt bra på och ersatt tidigare kungen Sony (på den punkten).

Permalänk
Medlem

Foliehatten på.
Ibland undrar man varför det ena företaget kör lcd välvda och det andra OLED platta och hur länge sedan var det sydkoreanska myndigheter sa att de gick in för att läsa tvister mellan dem? Två år sedan?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Vill ha en "skärm" som bara är en bildvisare utan tv-tuner, "smarta" funktioner osv i 65" eller större.

Kikat på "public displays" något? Det borde finnas det du önskar.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Avstängd

Är inte helt övertygad om "curved" är rätt väg att gå. Har endast tittat på dem i butik men gillar platt mer.
Hellre en 75" platt utan en massa extra bjäfs men med bra skärm än en massa finesser som aldrig kommer användas.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

OLED kommer så småningom säljas av alla, just nu sparar man ju r&d-pengar på att avvakta!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kul, men det kommer nog aldrig att bli en Samsung TV för mig igen någonsin. Inte sedan de började pusha ut reklam i sin "Smart" mjukvara som kan visas spontant när man kollar på film genom HDMI ingången.

Permalänk

"komplett LED-paket" ?

Kan man köpa det löst, om man har slitit ut sitt LED-paket eller har ett icke-komplett LED-paket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Foliehatten på.
Ibland undrar man varför det ena företaget kör lcd välvda och det andra OLED platta och hur länge sedan var det sydkoreanska myndigheter sa att de gick in för att läsa tvister mellan dem? Två år sedan?

Hörde från någon som jobbade på Samsung att OLED inte är moget ännu. LG är trots allt ledande i världen på det för tillfället och Samsung ligger efter.

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Avstängd

Är den snabb då?

Något jag erfarit med många TV-apparater är att dom är långsamma och klumpiga.
Svårt att byta kanaler, speciellt när vissa kanaler är analoga och andra digitala.
Samt att det går långsamt att byta kanaler, över en sekund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Har en curved TV och det är en upplevelse..Blir nog aldrig mer en flat screen igen.

Sitter på en Curved skärm vid datorn, ärligt talat så ser jag bara att den är kurvad när jag reser mig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av downup:

Sitter på en Curved skärm vid datorn, ärligt talat så ser jag bara att den är kurvad när jag reser mig.

Har alltid tänkt att det måste vara väldigt skönt att ha exakt samma avstånd till hela skärmen.. Men väl se framför mig att man vänjer sig efter ett tag och då är det ju lite mer "strunt samma" kanske

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrfish:

Hörde från någon som jobbade på Samsung att OLED inte är moget ännu. LG är trots allt ledande i världen på det för tillfället och Samsung ligger efter.

Tror faktiskt inte att den är det men de sa det för ett år sedan också så om du nu hör det så är det inte så konstigt.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Har en curved TV och det är en upplevelse..Blir nog aldrig mer en flat screen igen.

Intressant, finns verkligen dem som tycker om en förvrängd bild.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Lite oroväckande att dom tar till så många superlativ att beskriva TVn utan att nämna HDR en enda gång.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Intressant, finns verkligen dem som tycker om en förvrängd bild.

Förvrängd??

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Hoppas att fler kommer igång med OLED så att priserna pressas nedåt.

Permalänk
Skrivet av dealerovski:

Lite oroväckande att dom tar till så många superlativ att beskriva TVn utan att nämna HDR en enda gång.

Saknar tiden när säljtexterna innehöll skryt som;
"Inbyggd lysdiod!" och "4 IC-kretsar!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Är inte helt övertygad om "curved" är rätt väg att gå. Har endast tittat på dem i butik men gillar platt mer.
Hellre en 75" platt utan en massa extra bjäfs men med bra skärm än en massa finesser som aldrig kommer användas.

Om de kunde installera en liten motor så man själv kan välja hur man vill att skärmen ska vara. Vet att det går då nån tillverkare visade upp det på förra CES...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@fermia: Ja, förvrängd sett till hur du ser bilden om du inte sitter i "sweetspot".

punkt 3: http://www.cnet.com/news/trouble-with-the-curve-what-you-need...

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

@fermia: Ja, förvrängd sett till hur du ser bilden om du inte sitter i "sweetspot".

punkt 3: http://www.cnet.com/news/trouble-with-the-curve-what-you-need...

Aha ok nää jag har alltid sweetspot eftersom jag bor själv

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Finns 2016 modellerna ute för försäljning ännu?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz | Mobo: Asus ROG Strix Z370E Gaming ATX | Minne: G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3200MHz 2x8GB C14 | GPU: Asus GeForce GTX 1080ti Strix Gaming 11GB | SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | HDD: 3TB Seagate Barracuda | Nätagg: Corsair HX750i 750W 80 Plus Platinum | CPU-kylare: NZXT Kraken X62 v2 | Chassi: Fractal Design Define C Temp G | Chassi-fläktar: 2st 120mm fläktar