AMD Confirms Zen Releasing by Q4 2016?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ostgösta:

jo det var cpu sidan jag snackade om
g-korten är ju fortfarande med i toppen

Nja dom finns även inom "industri"sidan när det kommer till cpu/apu om jag inte missminner mig nu?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Problemet är att Intel kan ge bort sina desktop processorer utan att gå back, vilket de har gjort på den mobila marknaden i ett par år.
AMD har inga pengar till att köpa marknadsandelar och Intel kan sätta vilket pris de vill plus ett 100ggr starkare varumärke.
Kan bli en grym processor om AMD inte ljuger som förra gången, kommer fortfarande inte rädda AMD från konkurs även om siffrorna skulle vara bättre i verkligheten.

Prestandan kan man räkna på och om siffrorna stämmer ger det en ganska bra bild hur den kommer att prestera vid en viss HZ.
Hur den klockar och till vilket pris är svårare.
Vad är roligare än att spekulera, plus att frågan uppstår ska man vänta eller inte. Jag väntade över ett halv år på skräpet bulldozer helt i onödan, så jag köpte en 2500k istället.

Har personligen svårt att förstå hur spekulationer som handlar om ett ponerat misslyckande och ett företags undergång skulle vara underhållande.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Nja dom finns även inom "industri"sidan när det kommer till cpu/apu om jag inte missminner mig nu?

Jo de sitter allt AMD CPU/GPU i endel maskiner vi har i fabriken. (kantpressar med Cybelec system)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av skruvis:

Nja dom finns även inom "industri"sidan när det kommer till cpu/apu om jag inte missminner mig nu?

okej ... uttryckte mig inte tillräckligt precist menade ju bara konsument sidan...
dom har ju fortfarande opteron och liknande för server sidan.
dock tycker jag mest jag ser intel på den sidan (servrar) också...
därför uteslöt jag amd på den sidan...fel av mig jag vet

Visa signatur

finns det inte ... skapa det!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ostgösta:

okej ... uttryckte mig inte tillräckligt precist menade ju bara konsument sidan...
dom har ju fortfarande opteron och liknande för server sidan.
dock tycker jag mest jag ser intel på den sidan (servrar) också...
därför uteslöt jag amd på den sidan...fel av mig jag vet

Nja inte server utan typ. industriapplikationer.
http://www.amd.com/en-us/solutions/embedded/industrial

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

har jag råd när den kommer ut så ska jag köpa en zen för att stödja AMD.

sen vill jag faktiskt säga att typ vilken modern cpu som helst duger i spel nu, å lär ha ännu mindre betydelse i framtiden.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Dock tror jag att amd vinner tillbaka stora marknadsandelar genom deras bristol ridge/stoney ridge/ Zen apu:er för både desktops men framförallt mobila enheter som har blivit sjukt mycket större än vad det var förr...

Och en väldigt stor trend mot mindre desktop datorer har också blivit realitet och många börjar tänka mer på wattage/värme.

Så det ser helt klart ljust ut för amd detta år och framöver:) nu gäller det bara att de börjar spotta ut deras nya prylar .. man blir ju så jävla ivrig!