Lian Li PC-Y6 är chassi för hemmaskepparn

Permalänk
Medlem

Vattenkylning på moderkort och GPU, dra slangar med öppna nipplar ut ur skrovet. Sedan flyter båden i ett akvarie som agerar ress. Hur fräckt hade inte det varit?! Som en riktig båt som dra in kylvatten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Vattenkylning på moderkort och GPU, dra slangar med öppna nipplar ut ur skrovet. Sedan flyter båden i ett akvarie som agerar ress. Hur fräckt hade inte det varit?! Som en riktig båt som dra in kylvatten!

Suverän idé, då kan man ju ha riktiga fiskar också! Nåt säger mig att det där chassit inte har särskilt bra flytförmåga, men med rätt material så!

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikolajban:

Suverän idé, då kan man ju ha riktiga fiskar också! Nåt säger mig att det där chassit inte har särskilt bra flytförmåga, men med rätt material så!

haha as nice!

ankaret kan vara enda inkopplingen till datorn också för el.. resten blir via trådlös bildöverföring, trådlöst wifi, trådlösa tangentbord etc. hörlurar..

ballt!

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Skrivet av Nikolajban:

Suverän idé, då kan man ju ha riktiga fiskar också! Nåt säger mig att det där chassit inte har särskilt bra flytförmåga, men med rätt material så!

flytförmågan ska inte vara ett problem om man har insug under vattennivån då skulle ju gamla båtar med Volvo penta motor inte kunna flyta. ska man ha riktiga fiskar i akvariet så bildas det alger, får du in det i vattenkylningen så kleggar ju allt igen.

kan funka som Ghettomod om akvareie pumpens utlopp är insuget för vattenkylningen

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Jag vill nog fan ha ett sånt där om priset blir rimligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

ska man ha riktiga fiskar i akvariet så bildas det alger, får du in det i vattenkylningen så kleggar ju allt igen.

Värmeväxlare skulle kunna vara en lösning. T.ex. via en radiator som kyls av omgivande vatten istället för luft.

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

De hade ju en tågversion som faktiskt fungerade så då är frågan, fungerar båten?

Bara ta med sig i badkaret och testa.

Roligt att de tänker lite utanför lådan (hö-hö), samma som med snigelchassit.

Permalänk
Skrivet av Mizcak:

Värmeväxlare skulle kunna vara en lösning. T.ex. via en radiator som kyls av omgivande vatten istället för luft.

då måste du ju ha nån framdrivning för att flytta vatten genom radiatorn ?
Plastfiskar och vanlig Kylar-glykol är nog en bättre ide.. ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

då måste du ju ha nån framdrivning för att flytta vatten genom radiatorn ?
Plastfiskar och vanlig Kylar-glykol är nog en bättre ide.. ?

Antingen läggs radiatorn i en behållare och en separat pump för akvarievattnet monteras, eller så placeras den med genomströmningsriktningen vertikalt så att konvektionsströmmning kan ske.

En tempsensor i akvariet kan nog vara bra också, om det skall vara levande fiskar däri..

Nåväl, lite offtopic det här..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikolajban:

Suverän idé, då kan man ju ha riktiga fiskar också! Nåt säger mig att det där chassit inte har särskilt bra flytförmåga, men med rätt material så!

Haha, riktiga fiskar är nog svårt. Då får du alger och fiskmat i loopen. Dessutom vill fiskar gärna ha en stadig temp på 25-28 grader beroende på sort. Hade ju varit sugigt om du kör ett benchmark och så ligger alla fiskar upp-o-ner i ytan

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Haha, riktiga fiskar är nog svårt. Då får du alger och fiskmat i loopen. Dessutom vill fiskar gärna ha en stadig temp på 25-28 grader beroende på sort. Hade ju varit sugigt om du kör ett benchmark och så ligger alla fiskar upp-o-ner i ytan

Man får helt enkelt bygga ett tvådelat akvarie där vatten ut från båten hamnar i behållara B bakom den ordinarie akviret som är behållare a där fiskar får leva. Och vatten pupas inte tillbaks till behållare A från B fören B har gått ner i temp. Att få båten att flyta då är däremot ett problem. Eller så får man skriva en TDP algoritm för alt i datorn för att få den att fungera mer som en termostat som bibehåller den temp man vill att vattnet ska vara.

Off toppic på denna tråd vart roligare än nyheten, även om jag vill se Jonas testa chassit.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

@hACmAn: Jag tror fortfarande att lite stenar på botten, plastväxter och plastfiskar hade varit det lättaste haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Under 300 enligt länken till prisjakt!
Faktiskt riktigt tufft. Hade lätt velat ha det om jag var den som bestämde inredningsdetaljer hemma.

Skickades från m.sweclockers.com

Inte riktigt rätt där, länken går till Playmobil Summer Fun 5205 Luxury Yacht.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Skrivet av Tauri:

Inte riktigt rätt där, länken går till Playmobil Summer Fun 5205 Luxury Yacht.

Jag var faktiskt ironisk, därav:

Jag tyckte deras prisjakt matchning var rätt kul. Antar att detta blir lika dyrt som alla andra Lian-li special-kreationer.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S