Permalänk

Ingen bild/inga kanaler!

Som sagt, på vår nya Panasonic 55CXC725 så va det problem med att få in kanaler på DVB-T men det löste sig. (Trodde vi)
Vi hittade alla kanaler och vi har all information om programmen som sänds, men det står bara ''Ingen bild''
Antennkabeln är inkopplad direkt till TVn och vi har CI modul. Har gått in på bildinställningar och kanalinställningar men jag hittar ingenting.

Vad gör jag för fel?

Permalänk
Medlem

Du har gjort kanalsökning igen?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Rekordmedlem

Ni får alltså fram kanalerna vid sökning men får ingen bild på nån ? Den visar alltså bild på menyerna om ni har kunnat kanalsöka ? Visar tvn bild från hdmi ingång ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Ni får alltså fram kanalerna vid sökning men får ingen bild på nån ? Den visar alltså bild på menyerna om ni har kunnat kanalsöka ? Visar tvn bild från hdmi ingång ?

Tidigare hade vi en boxer men hdmi till TVn och då fungerade allt sen köpte vi en Modul. Så kanalerna är inge fel på.
Lika så när vi använder modulen: Hittar kanaler, får fram all info om programmen (alltså när man trycker på ''Info'' på kontrollen), men det enda vi ser är en svart skärm med ''Ingen bild'' på.

Så jag antar att det måste va nån konstig bildinställning nånstans bara men jag har kollat precis överallt.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av AndImLikeWTF:

Tidigare hade vi en boxer men hdmi till TVn och då fungerade allt sen köpte vi en Modul. Så kanalerna är inge fel på.
Lika så när vi använder modulen: Hittar kanaler, får fram all info om programmen (alltså när man trycker på ''Info'' på kontrollen), men det enda vi ser är en svart skärm med ''Ingen bild'' på.

Så jag antar att det måste va nån konstig bildinställning nånstans bara men jag har kollat precis överallt.

Du menar alltså att det blir problem när du ska se på kodade kanaler när du använder en egeninköpt CA modul ? Plocka ut CA modulen och programkort och testa om du kan se de fria kanaler.
Har du kollat om CA modulen är godkänd av den tv operatör du använder ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.