Silverstone breddar sortimentet av SFX‑nätdelar på CES 2016

Permalänk
Melding Plague

Silverstone breddar sortimentet av SFX‑nätdelar på CES 2016

Taiwanesiska Silverstone fortsätter satsa på den krympta formfaktorn SFX med två nya nätaggregat. Bland nyheterna syns en större fläktlösning samt fler anslutningsmöjligheter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Petite är sexigt.

Permalänk
Medlem

Så trevligt. På tal om SFX, skulle inte corsair visa upp ett par nätagg i den mindre formfaktorn på ces? Hur blev det med det, någon som sett något?

Permalänk
Medlem

Dags för en mindre formfaktor

Permalänk
Medlem

Otroligt bra att höra att priset är i linje med resten, blev lite kallsvettig när allting ifrån Gold till modulärt slängdes runt.

Permalänk
Medlem

@JozEr:

Jo, de visade upp 600 och 450w 80+ gold.
Ser fram emot tester på dessa 4.
http://www.tomshardware.com/news/corsair-new-sfx-psus,30922.h...

Edit: dessa 5, för sfx-l 700 platinum borde väl också inkluderas http://www.tomshardware.com/news/silverstone-psus-cases-acces...

Permalänk
Medlem

@Blk:

Najs. Lite oroande att de också är semipassiva däremot.
Jag menar, viss oro finns för att råka ut för samma *klicke-ti-klack* som Silverstones dito

Permalänk
Medlem

Detta är inte SFX-L? De har aöötså lyckats trycka in en större fläkt i den vanliga SFX-formfaktorn?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Detta är inte SFX-L? De har aöötså lyckats trycka in en större fläkt i den vanliga SFX-formfaktorn?

Svar ja,

Det gjorde även Corsair som visade upp ett SFX nätagg till deras Bulldog som hade en 92 mm fläkt. Om jag inte minns fel var de först med det. Sen har Silverstone apat efter. Men bra det.

Permalänk
Medlem

Ser mycket fram emot de första testerna på nya sfx-gänget. Är lite småtrött på tickandet från min sfx-l 500w. Om 650-wattarn blir tyst och effektiv kan man ju tänka sig ett inköp. Men kommer hålla mig klädsamt skeptisk tills jag läst användarrecensioner också, då tekniksidornas testexemplar givetvis valts med omsorg och ej uppvisade de störande ljuden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gray:

Ser mycket fram emot de första testerna på nya sfx-gänget. Är lite småtrött på tickandet från min sfx-l 500w. Om 650-wattarn blir tyst och effektiv kan man ju tänka sig ett inköp. Men kommer hålla mig klädsamt skeptisk tills jag läst användarrecensioner också, då tekniksidornas testexemplar givetvis valts med omsorg och ej uppvisade de störande ljuden.

Har ett Silverstone SFX-L, har inte haft några störande ticks. Det har varit ett och annat ibland vid uppstart, men det varar i max 1 sekund. Om man dessutom har hörlurar på sig när man spelar som jag, så märker man det inte. Det är ju inte förräns vid spelade eller videouppspelning som den behöver mer ström.

Men har läst om andra som har haft liknande problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gray:

Ser mycket fram emot de första testerna på nya sfx-gänget. Är lite småtrött på tickandet från min sfx-l 500w. Om 650-wattarn blir tyst och effektiv kan man ju tänka sig ett inköp. Men kommer hålla mig klädsamt skeptisk tills jag läst användarrecensioner också, då tekniksidornas testexemplar givetvis valts med omsorg och ej uppvisade de störande ljuden.

Om du har SFX-L så är Silverstones 700W platinum SFX-L kanske mer intressant, särskilt då de åtminstone enligt egen utsago (Tony Ou) har lagt krut på bättre fläktstyrning, med en "riktig" kontroller istället för en supersimpel termistor.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

@Skonky: Jag har följt alla för mig relevanta SFF trådar på [H] så jag visste vad jag gav mig in i. Dock så är inte klickandet särskilt störande generellt och jag hör det inte alls med hörlurar. Tror ett relativt tätt chassi hade stängt ut det mesta av missljuden.

@backfeed:
Jag tycker 700w modellen verkar spännande ur ett rent ingenjörsperspektiv och hoppas Silverstone lär sig mycket under R&D-fasen av enheterna. Dock dröjer det nog innan jag får in komponenter i mitt Ncase M1 som kräver så mycket kraft! Tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gray:

Jag tycker 700w modellen verkar spännande ur ett rent ingenjörsperspektiv och hoppas Silverstone lär sig mycket under R&D-fasen av enheterna. Dock dröjer det nog innan jag får in komponenter i mitt Ncase M1 som kräver så mycket kraft! Tyvärr

Vad har du för komponenter i ett mITX chassi som kräver mer ström än 500-700w??!! O_O

Permalänk
Medlem

@Skonky:

Det jag menar, dagens komponenter och perifera tillbehör kräver inte så mycket. Men om framtiden bjuder på hysterisk prestanda med tillhörande krav på watt vet inte jag. Dock går ju mycket mot att optimera strömförbrukning idag, inte tvärt om. En kul tanke är om marknaden istället skulle försöka lägga sig kring en normförbruknig - på exempelvis ett grafikkort, säg 200w, och därefter bara öka prestandan allteftersom tekniska framsteg görs. Inte troligt bara roligt.

Permalänk
Medlem

Corsairs modeller kommer i slutet av februari...
http://forum.corsair.com/v3/showpost.php?p=830432&postcount=1...

Får väl se när Silverstone hinner få ut sina..

Permalänk