Bra android mobil för runt 2000 kronor?

Permalänk
Medlem

Bra android mobil för runt 2000 kronor?

Hejsan! Som rubriken lyder så söker jag lite tips på bra android telefoner för runt 2000 kronor som julklapp, är inte så kunnig när det gäller mobiler & vänder mig då hit & undrar om någon har något tips på en bra telefon!

Tack på för hand!

Mvh

Permalänk
Medlem

@voorkis: skulle kika på Xiaomi tex. Mi4 lite över budget, finns tex. Redmi note3 eller Kanske den nästan identiska mi3 under den budgeten.

Permalänk
Medlem

Oneplus X ser ut som att den skulle passa bra

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Oneplus X hade jag landat på om du har lust att sträcka dig till 2700kr, annars Moto G 3:e generationen.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Ytterligare en röst på Motorola Moto G3 här. Dock viktigt att det är modellen med 2gb ram, dvs. denna: https://www.proshop.se/Mobiltelefon/Moto-G-3rd-Gen-16GB-Black...

OnePlus X är mycket hårdvara för pengarna men är det en julklapp är mottagaren kanske inte allt för pigg på att behöva handskas med kundtjänst i Kina om det oturligt nog skulle uppstå något problem med telefonen.

Kan vara värt att kolla denna: https://www.youtube.com/watch?v=gTW7jrpF-qQ

Permalänk

Moto G eller OnePlus X

Visa signatur

1TB Western Digital Green | 120gb Intel 530 SSD | HyperX Fury 8gb 1600MHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | Gigabyte GTX 980 G1 Gaming | Fractal Design Define R4 | Fractal Design Integra M 550W | ASUS Z97-A | Intel Core i5 4690k | Windows 10

Permalänk
Medlem

Skulle snarare säga att svaret är varken oneplus X eller motogen 3.

Enligt mig så är det:

Letv 1s

eller

Redmi Note 3

som gäller.

Note 3 har bättre kamera och stort batteri (4000 mah) medan Letv 1s har snyggare design.

Ganska svårt val tycker jag iaf

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Moto G 3 från Amazon, och den är på väg till mig nu. Känns som om den är en av dom bättre för runt 2000:-

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Samsung SM-G350 under 1000 lappen, funkar utmärkt för den som inte är intresserad
av det nyaste teknik stuff

Permalänk
Medlem

oneplus X som någon sa. ca 2600 om du köper ny men finns på blocket för någon hundring billigare.