Permalänk
Medlem

LG G4, G3 eller One+2?

Hejsan! Sitter och kikar på ny mobil och har fastnat för tre,
LG G4 för 4000 kr
One+ Two för 3800 kr eller
LG G3 för 3000 kr

Vad anser ni att jag borde skaffa och varför? Är LGs android ok förresten?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

@NobSWiX:

Köpte just en LG G3 hos netonnet i deras lagershop och den är extremt prisvärd, varit sugen på den i över ett år så tyckte det var dags:P Tycker också det är mycket trevligt med 6.0 Marshmallow, när telefonen är lite äldre.

Finns en del stora nackdelar med oneplus telefonerna som gör att jag valde bort deras telefoner. Och den största för mig är dyr frakt och det tar lång tid att få den (sett många som säger sig ha väntat mer än 8 dagar och dessutom bor i södra Sverige), tror den skickas från deras lager i England. Man får inte något headset med heller, vilket man gör med LG G3. Dom saknar NFC och lite annat som jag vill ha också, samt att många saker var slut i deras store som skal och andra prylar när jag funderade på att köpa. Har även läst lite saker om deras usb typ c laddare som inte är så positiva. Men nog om det, tror det är en grym telefon ändå och var sjukt nära köpa en.

Har hört mycket bra om LG G4 men har ingen egen erfarenhet av den.

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk

Jag är grymt nöjd med min LG G4.

Jag har varit Android-puritan och använt Nexus-telefon sen de lanserades. Jag valde att prova Samsung S4 ett år eftersom jag var missnöjd med kamerakvaliteten på Nexus-telefonerna. Men jag höll på att bryta ihop över Samsung implementering av Android. Mycket rörigt gränssnitt och en massa trams att avinstallera. LG:s Androidupplevelse är mycket bra.

Så här skrev jag om telefonen alldeles nyss i ett annat inlägg:

LG G4
+ skärmen (2560x1440)
+ kameran
+ inte så mycket onödigt lull (hej Samsung)
+ snabb
+ nära stock android
+ bakstycke i läder
+ batteritiden
+ priset
+ möjligt att sätta in SD-kort, viktigt för mig som har mycket musik utanför Spotify

- det svängda bakstycket
- långsam kamera vid dålig belysning
- LG-loggan på framsidan

Den bästa telefon jag ägt.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har en LG G4 som jag köpte för 3300 från SIBA. Bra deal ;). Har haft lite galaxylurar tidigare och även LG G2.

+
• Kameran är kononbra, och det var för min del avgörande för valet av lur.
• Telefonens gränssnitt tilltalar mig (fast jag kör nova launcher så ser inte allt av det).
• Snabb lur med intressanta alternativ till baksidan (läderbakstyckena)
• SDkortplats
• Det går att byta batteri utan konstigheter.
• Riktigt snabba på att få marshmallowuppdateringen
• Prisvärd som attans (i mitt fall iaf)

-
• Skärmvalet. Skärmen är jättefin på alla sätt och så, men den är onödigt högupplöst vilket ger telefonen en del nackdelar men inga fördelar. Exempel på detta är att telefonen har en inställning som är påslagen per default vilken skalar ner spelen från 2560*1440 till 1920*1080 för det syns ändå ingen skillnad vid vanligt bruk. Något många inte ens känner till. Ja det gör väl inget?Näe, men man hade ju kunnat välja en billigare skärm och som inte behöver lika mycket beräkningskraft vilket ger mer kraft till annat eller iaf bättre batteritid...
Å andra sidan gäller det ju för typ alla high-end lurars skärmar nu för tiden. Säljsiffror snarare än faktisk funktion.
• Batteritiden. Den är väl inte kass och flera verkar nöjda med batteritider. However, jag upplever batteritiden ändå som märkbart sämre än min LG G2 där batteriet använts under två år så där blev det en liten nedgradering.
• SDkortläsaren. Eller snarare LGS version av marshmallow som gör kortläsaren svåranvänd. Med marshmallow har det blivit svårare att flytta över material till externa SDkort. Appar har inte rätt att ändra data på kortet så att flytta över appar eller editera material på kortet funkar inte längre. Tanken är att man istället ska använda den nya funktion "adopt SDcard" som gör att SDkortets utrymme läggs till telefonens huvudminne. Men den här funktionen har LG inte tagit med i sin marshmallowversion. Lite synd.

Verdict: Jag är väldigt nöjd med luren ändå.
Utgick själv från swedroids recension av luren som finns här nedan när jag valde min telefon:
http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/vi-testar-lg-g4/

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled