Permalänk

Minecraft server

Håller på o fipplar med en minecraft server men själva fönstret i java typ bara försvinner när de har laddat klart varför blir de så och jag har rätt java det är FTB jag håller på med.

Visa signatur

//mrkjellman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Kjellman:

Håller på o fipplar med en minecraft server men själva fönstret i java typ bara försvinner när de har laddat klart varför blir de så och jag har rätt java det är FTB jag håller på med.

1. Har du accepterat EULA avtalet?
2. Har du ändrat något i settings?

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Öppna EULA.txt och ändra till true.

PS. Ursäkta om kapar tråden lite. OK?

Jag hade en "gammal" bukkitserver som körde 1.7.2, nu kör den vanilla 1.8.9 men jag skulle vilja fortsätta köra plugins likt bukkit.
Forge verkar inte riktigt ha den möjligheten, där ser det ut som att plugins installeras på både klient/server.

Hur ser det ut? Går det att lösa? Bara köra plugins på serversidan?

Permalänk
Medlem

lägg till "pause" i slutet av bat-filen

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Öppna EULA.txt och ändra till true.

PS. Ursäkta om kapar tråden lite. OK?

Jag hade en "gammal" bukkitserver som körde 1.7.2, nu kör den vanilla 1.8.9 men jag skulle vilja fortsätta köra plugins likt bukkit.
Forge verkar inte riktigt ha den möjligheten, där ser det ut som att plugins installeras på både klient/server.

Hur ser det ut? Går det att lösa? Bara köra plugins på serversidan?

Fortsätt med bukkit säger jag!
Alternativt Spiggot som bara är en optimerad bukkit

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Haptic:

Fortsätt med bukkit säger jag!

Bukkit utvecklas väl inte? Officiellt sett?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Bukkit utvecklas väl inte? Officiellt sett?

Koden utvecklas fortfarande, men får inte officielt byggas pga copyright.. men om du vill kan jag skicka spiggot och eller bukkit till dig i PM?

Senaste versionen verkar vara 1.8.8, bygger den nu, då den senaste jag redan hade byggd var 1.8.7.. Brukar ta ca 1 timme

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen