Seasonic introducerar nätaggregatsserien Prime med 80 Plus Titanium

Permalänk
Medlem

@enbom: Sant

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Inte detta skit igen...
Ska vi kalla dig tvåbom då eller? USB ska väl heta USC bara för alla vill ha den nya C-kontakten då eller?

80 PLUS är ett namn, precis som Corsair, ASUS, Sweclockers... varför ska de ändra ett certifierat namn bara för att folk inte kan tolka en specifikation.
Trodde ärligt att folk på denna sidan var mer påläst än att slänga ut sig denna kommentar på vartenda Titanium/Platinum certifierade agg som tas upp.

Wow. Chilla lite. Jag kanske inte är lika påläst som en del här på Swec... Alla 267 523 registrerade användare är nog inte lika kunnig som dig, tyvärr. Varför skulle de inte kunna göra ett nytt certifikat som heter 90 Plus? Så det finns två stycken? För personer som inte är lika pålästa så borde det ju vara lättare att förstå att 90 är bättre än 80 istället för att ta reda på om Platinum eller Titanium är bättre?

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Wow. Chilla lite. Jag kanske inte är lika påläst som en del här på Swec... Alla 267 523 registrerade användare är nog inte lika kunnig som dig, tyvärr. Varför skulle de inte kunna göra ett nytt certifikat som heter 90 Plus? Så det finns två stycken? För personer som inte är lika pålästa så borde det ju vara lättare att förstå att 90 är bättre än 80 istället för att ta reda på om Platinum eller Titanium är bättre?

Ledsen, har haft en hektiskt dag. Var inte meningen att gå på dig så.
Förstår att inte alla vet allt, och det gör verkligen inte jag heller, men just att samma notis återkommer om igen är det som förvånar mig.

Om de ska byta namn dock, borde de skippa "80/90" och ha ett sifferfritt namn, men det är lite som att en tillverkare eller organisation ska byta namn. Det sker inte ofta, och de anser väl inte det värt pengarna, kanske då 90 fortfarande är "över 80" vad vet jag. Oavsett Titanium/Platinum bör man alltid kolla deras sida dock (så att agget har vad de påstår), och då ser man vilket som är bättre antar jag. Är lite som CE märkningen, det fuskas.

Sen håller jag verkligen med dig att de borde valt något bättre än olika metaller.
Är lite som EU som tyckte märkningen på energieffektivitet mm skulle vara A/B/C/D/E/F... De lämnade ingen tanke till att saker skulle bli bättre än de var nu. Därför har vi nu A+++/A++/A+/A/B osv... är dumt tänkt från början helt enkelt, och nu är de fast i det.

Permalänk
Medlem

Snyggt!
Lite stora effekter bara, 300-450W blir fint för framtidens bygge och nästa generation top-GPU.
Svårt att ändra på en hel planets uppdiktade effektbehov, speciellt i USA.

Permalänk
Medlem

350w nätagg i titanium våre mums hade lätt blivit mitt nästa agg så länge sitter jag kvar på mina gamla vx 450 agg

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d