[Köpråd] Bästa TVn på El-giganten för under 5000kr?

Permalänk

[Köpråd] Bästa TVn på El-giganten för under 5000kr?

Tv:n bara slutade att starta(samsung) så nu är det dags för en ny. Sambon vill köpa en snarast på El-giganten och budgeten är satt på 5000kr.
Den kommer att användas för tv-tittande via hyreshusets bas-utbud i första hand. I andra hand film&serier via dator/NAS och i tredje hand för spel om jag lyckas fixa med kabeldragning från den stationära i rummet bredvid eller om jag i framtiden skaffar en nVidia shield eller liknande.

Mina krav är att den ska va 42" eller större. Så bra bild som möjligt, smart funktioner är inte så viktigt men kanalbyten får gärna ske snabbt och smärtfritt.
Dem jag finner intressanta är:

Sony 48"
SONYn känns ju som ett säkert kort, bra för gaming och dessutom prissänkt 2700kr så det "måste ju va bra grejer", eller?
TCL 55"
TCL har jag aldrig hört talas om förut så man blir ju direkt misstänksam men 55" för det priset och så står det ju att den är bra för spel sååå...

Ja vad säger ni lärda, är jag på rätt spår eller bör jag lägga ögonen på en annan skärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

TCL har jag aldrig hört talas om förut så man blir ju direkt misstänksam men 55" för det priset och så står det ju att den är bra för spel sååå...

Hade aldrig köpt en "TCL", oavsett hur bra elgiganten säger att den är.

Permalänk
Medlem

Ett tips är att gå in på prisjakt's hemsida och kolla omdömen på de tv apparater du är intresserad av.

Permalänk
Inaktiv

Sen kan man ifrågasätta hur nästan ALLA TV apparater verkar vara prissänkta och att man sparar flera tusen kronor, jämt! Priset dom begär är vad TVn kanske är värd, att tro att man får en TV som kostar nästan 3000 mer är båg. Dom säljer även en Samsung som är sänkt från 13000 till 8000, men den dealen körde dom även förra året på samma modell så 8000 är nog vad den alltid kostat fast man tror att man får en 13000 TV.

Permalänk
Skrivet av Blofeld:

Hade aldrig köpt en "TCL", oavsett hur bra elgiganten säger att den är.

Nej det är ju så jag känner också, men den kanske är riktigt bra! =S

Skrivet av Dassh:

Ett tips är att gå in på prisjakt's hemsida och kolla omdömen på de tv apparater du är intresserad av.

Will do!

Skrivet av anon244477:

Sen kan man ifrågasätta hur nästan ALLA TV apparater verkar vara prissänkta och att man sparar flera tusen kronor, jämt! Priset dom begär är vad TVn kanske är värd, att tro att man får en TV som kostar nästan 3000 mer är båg. Dom säljer även en Samsung som är sänkt från 13000 till 8000, men den dealen körde dom även förra året på samma modell så 8000 är nog vad den alltid kostat fast man tror att man får en 13000 TV.

Jovisst är det så, men det ger ju en fingervisning om vilket segment produkten tiilhör/tillhörde..

Men ingen som har lite konkreta förslag?

Permalänk
Medlem

Just den Sonyn på elgiganten är inte så bra.
Om du prompt måste handla på Elgiganten få du ni gå ner till 40 tum för att få en vettig tv:
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/KDL40W705CBAE/s...
48tums varianten säljs på flera andra ställen för 5990:-

Jag valde mellan den Sonyn och Panasonic tx40cs520e men valde Panasonicen då jag tyckte svärtan och bilden var strået vassare dock på bekostnad av 2 mindre hdmi portar.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB