Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

Grattis!

100M är ett stort steg. Kändes själv som att det tog evigheter att komma upp dit.

Tack! Det har tagit sin tid... Jäkla tur att utvecklingen på hårdvarusidan går så fort. Tänk om vi fortfarande satt och foldade på gtx 8800. Önskar bara att alla registrerade foldare på sweclockers kunde ha klienten liggande och gnugga på tomgång i bakgrunden. Tar ingen märkbar effekt, men hade gjort underverk för laget.

Visa signatur

i7-5930K @ 4,3Ghz - H100i - Evga X99 classified - Corsair Vengence LPX 2666Mhz 32Gb - Evga GTX980 SC SLI
Evga Supernova 1300 G2
Laptop: ASUS G55V

Permalänk
Medlem

Wohoo! 70 miljoner!

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk

Wohoo! 20 miljoner poäng

Någon som har koll på hur det går med forskningen inom området? Det verkar inte ha publicerats någon artikel i år.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Inaktiv

Knäckte 40 miljoner för ett par dagar sedan. Två GPUer som rasslar på gör susen för poängsamlandet; den ena går dygnet runt, den andra bara när jag inte spelar spel.

CPUerna viker också såklart, men ger i sammanhanget inga större poängsummor; speciellt inte min äldre maskin.

Skulle bra gärna skaffa en 10-kärnors Broadwell-E... Fan va grymt det skulle vara! Vikning på 20 trådar i 3.5GHz. Kanske lite överklock ovanpå detta också; kan man få upp den i 4GHz vore det ju guld.

Permalänk
Medlem

Dags för mig att utbrista i ett WooHooo! igen (och kanske för Balaklava i ett NeeHeee), då jag just passerat denne medfoldare för att inta plats 9 i laget. Nu 160 miljoner poäng, ca 1 år till 200 miljoner i denna takt

Om allas vår DrFredrik / @Carl_XII skulle sluta folda nu, så har jag i nuvarande takt 40 år tills jag kommer ifatt, men vi hoppas väl alla att han fortsätter?!

Nu får vi bara hoppas på en lite kyligare vinter, inte för att jag tycker om kyla, men det blir så olidligt varmt inomhus hos alla foldare annars..

Permalänk
Medlem

@Mizcak: Grattis! Jag kommer förbi dig om ca 1 år 10 månader så akta dig
Passar även på och ger mig själv ett nytt Woohoo! Plats 58 och ökar, synd bara att det inte så aktivt på forumdelen längre som det var för något år sedan.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Hej på er - lagkamrater!
Tänkte bara meddela att jag inte tänker sluta med folding. Tyvärr kan jag inte generera lika mycket poäng som tidigare då "Bigadv" fanns, men mina Supermicro-moderkort kör vidare och foldar för fullt (just nu köra bara tre av fyra kort pga läckage i vattenkylningen som skadat en CPU-sockel - det kortet kan förhoppningsvis snart köra vidare på tre av fyra 16-kärniga CPUer).
God Jul och Fold On!
\m/

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk

Ett wohoo och grattis!

Nu har vi passerat 10 miljarder poäng!
Fold on!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Uppdaterade precis grafikdrivrutinen för min dedikerade foldingdator och tredubblade PPD för två av mina tre GTX 970 Borde ge mig ungefär dubbelt så mycket avg PPD totalt

WOOHOOOOO!

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Woohoo! Har återupptagit folding igen med nacl clienten och nyss uppnått 7 miljoner poäng

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem

Woohoo! precis nått 40 miljoner poäng!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Har lyckats plocka förstaplatsen på top producers i laget, woohoo!

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelo:

Har lyckats plocka förstaplatsen på top producers i laget, woohoo!

Grodan boll kämpar med i toppen!! Hur gamma GPU/CPUer kör du med?

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Grodan boll kämpar med i toppen!! Hur gamma GPU/CPUer kör du med?

Kör två GTX 970 dedikerat för folding och ett GTX 970 i speldatorn när jag inte spelar

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Woohoo för 10 Miljoner!!

Målet är iaf att komma upp till top 100 i laget igen

Visa signatur

"Man kan aldrig vara bäst ändå så.. "

// Haseman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haseman:

Woohoo för 10 Miljoner!!

Målet är iaf att komma upp till top 100 i laget igen

Grattis!!

Med din PPD är ju topp 100 inget o komma med tycker ett lite svårare mål kan du sätta

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk

Woohoo 1000 WU's

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Woohoo top 100
Topp 99 even

Visa signatur

Main: Core-i7 2600K@stock, Noctua NH-U12S, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Corsair Vengeance 1600MHz 32GB, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, Corsair HX750 PSU, MSI GTX 1080 Gaming X, Win 10 Pro 64 bit eng, Acer XB270HU Predator, Logitech MX-518
Nettop: Samsung NC10, Tablet: Samsung Galaxy Tab 3, Phone: Honor 8

Permalänk
Medlem

300 miljoner, woohoo!

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Woop woop! 40 miljoner poäng och 5000 WU's avklarat!

EDIT: Vem är den nya topp 1 som pungar ut 1,3 miljoner PPD?! (Kjetil_Lura)
http://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t=...

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Vem är den nya topp 1 som pungar ut 1,3 miljoner PPD?! (Kjetil_Lura)
http://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t=...

Undrade precis samma sak, det var rejält med poäng denne någon drar in åt laget, vilket vi så klart är oerhört tacksamma för.
Kjetil_Lura @ extreme overclocking
Kjetil_Lura @ free-dc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizcak:

Undrade precis samma sak, det var rejält med poäng denne någon drar in åt laget, vilket vi så klart är oerhört tacksamma för.
Kjetil_Lura @ extreme overclocking
Kjetil_Lura @ free-dc

Jadu 6 miljoner på 24 timmar, möjligtvis 10st 980Ti eller Titan's?

Vi tackar och bockar för denna människa som skjuter oss i höjden!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Kan det kanske vara samme Kjetil_Lura som i Hardware.nos foldinglag?

Antingen har personen gått över till Sweclockers, eller så är det en (för oss lyckosam) felskrivning i klienten, då teamnummerna är ruskigt lika. Swec: 37451, Hw.no: 37651

Om det nu var en avsiktlig övergång så hade det vart trevligt om personen ville göra sig tillkänna

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Brainsplitter:

Jadu 6 miljoner på 24 timmar, möjligtvis 10st 980Ti eller Titan's?

Personen har 21 klienter igång, så det är snarare mellanklasshårdvara, och rätt så mycket hårdvara.

Kjetil är ju ett rätt typiskt Norskt (eller Isländskt, för den delen) namn, så en felskrivning förefaller väl rätt sannolik. Å andra sidan har denna Kjetil inte foldat för Hardware.no sedan den sjunde februari, så han har inte skrivit fel i bara vissa klienter. Det kan ju tyda på att det var avsiktligt... Dessutom har han foldat för Overclockers Australia också, så att gå på rent geografisk lojalitet är tydligen ett osäkert stalltips i den här herrens fall.

Permalänk
Medlem

Verkar som han gått vidare igen. Men kan inte se att han gått tillbaka till hardware.no
Edit: Verkar som han gått till Overclockers Australia

Visa signatur

Main: Core-i7 2600K@stock, Noctua NH-U12S, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Corsair Vengeance 1600MHz 32GB, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, Corsair HX750 PSU, MSI GTX 1080 Gaming X, Win 10 Pro 64 bit eng, Acer XB270HU Predator, Logitech MX-518
Nettop: Samsung NC10, Tablet: Samsung Galaxy Tab 3, Phone: Honor 8

Permalänk
Inaktiv

Tjaja, kul sålänge det varade!
Vi typ dubblade produktionen i någon vecka eller två...

Permalänk
Medlem

Ser ut som att en ny storfoldare är på väg upp i toppen, Jimi84. Tror inte att det är ett misstag den här gången, han har foldat en del för oss tidigare

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

WooHoo. 20 miljoner poäng och top 80

Visa signatur

Main: Core-i7 2600K@stock, Noctua NH-U12S, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Corsair Vengeance 1600MHz 32GB, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, Corsair HX750 PSU, MSI GTX 1080 Gaming X, Win 10 Pro 64 bit eng, Acer XB270HU Predator, Logitech MX-518
Nettop: Samsung NC10, Tablet: Samsung Galaxy Tab 3, Phone: Honor 8

Permalänk
Medlem

Wohoo, top 1000 i laget klart! Går ju framåt iallafall ^^ Nästa mål är 1 mil points (650k kvar) Sen är det top 100 som kommer efter det. (Detta kommer ta ett tag haha ^^)

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghollghost:

Wohoo, top 1000 i laget klart! Går ju framåt iallafall ^^ Nästa mål är 1 mil points (650k kvar) Sen är det top 100 som kommer efter det. (Detta kommer ta ett tag haha ^^)

Härligt, trägen vinner som det heter

Visa signatur

Main: Core-i7 2600K@stock, Noctua NH-U12S, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Corsair Vengeance 1600MHz 32GB, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, Corsair HX750 PSU, MSI GTX 1080 Gaming X, Win 10 Pro 64 bit eng, Acer XB270HU Predator, Logitech MX-518
Nettop: Samsung NC10, Tablet: Samsung Galaxy Tab 3, Phone: Honor 8