[Android] hur tar jag bort denna "mailpopup"?

Permalänk
Medlem

[Android] hur tar jag bort denna "mailpopup"?

Hur tar jag bort denna "nytt meddelade" popup? Fick den aldrig förr men nu måste jag swipa bort den hela tiden. I detta fallet är det min mail, men får samma popup från annat tex WhatsApp. Vill att det fortfarande visas nya mail i listan man kan dra ner.

Någon som vet?

Permalänk
Medlem

jadu? kör du gmail-appen eller någon annan epost-app?
du har kanske nån ebay-app som ge dej popups?
kolla så inställningen block pop-ups är aktiverad i browsers,epost-klienter.
annars installera nån pop-up blocker.

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem
Skrivet av fAkkFejz:

jadu? kör du gmail-appen eller någon annan epost-app?
du har kanske nån ebay-app som ge dej popups?
kolla så inställningen block pop-ups är aktiverad i browsers,epost-klienter.
annars installera nån pop-up blocker.

Det är inte en pop-up i browsern, jag råkade bara ha sweclokers uppe på bilden. den visas även om jag använder andra appar eller bara har "skrivbordet" framme. jag använder yahoo-mails app men har kollat igenom alla inställningar utan att hitta något om att avaktivera detta. eftersom jag får precis samma ruta som kommer upp när någon skriver på whatsapp tänker jag att det lär vara någon inställning på mobilen och inte i själva mailappen? har kollat lite under appaviseringar men där verkar man bara kunna förhindra appen att avisera något alls. jag vill ju fortfarande se att någon har skrivit med en ikon där uppe, vill bara inte att dendär rutan ska komma upp hela tiden.

har tex en grupp i whatsapp där flera skriver, de kan alltså skriva till varandra medan jag håller på läsa en text eller något. då ser jag gärna en ikon där uppe att någon har skrivit, men jag behöver inte få denna ruta som dyker upp 30 gånger bara för att de skrivt 30 meddelanden. förr dök inte rutan upp utan jag såg det endast i listen där uppe, tror att det var vid senaste systemuppdateringen som denna störande ruta började dyka upp.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av taubot:

har tex en grupp i whatsapp där flera skriver, de kan alltså skriva till varandra medan jag håller på läsa en text eller något. då ser jag gärna en ikon där uppe att någon har skrivit, men jag behöver inte få denna ruta som dyker upp 30 gånger bara för att de skrivt 30 meddelanden. förr dök inte rutan upp utan jag såg det endast i listen där uppe, tror att det var vid senaste systemuppdateringen som denna störande ruta började dyka upp.

Just gällande Whatsapp så finns det under inställningar ett alternativ som heter "Aviseringsruta" och jag har hos mig valt "Ingen pop-up" där och får således aldrig några rutor i skärmens överkant.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av taubot:

Hur tar jag bort denna "nytt meddelade" popup? Fick den aldrig förr men nu måste jag swipa bort den hela tiden. I detta fallet är det min mail, men får samma popup från annat tex WhatsApp. Vill att det fortfarande visas nya mail i listan man kan dra ner.

http://i.imgur.com/kCKsQEp.jpg
Någon som vet?

Appaviseringar, Appen i fråga...
Sen finns det hos mig 4 val:

Blockera - Av
Visa på låsskärmen - Av
Inaktivera beständiga aviseringar - På
Prioritet - Av

Då får jag bara upp en ikon i meddelandefältet

Inaktivera beständiga aviseringar - Av
Då får jag upp en ruta på skärmen som ligger kvar tills jag kvitterar = extremt jobbigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Just gällande Whatsapp så finns det under inställningar ett alternativ som heter "Aviseringsruta" och jag har hos mig valt "Ingen pop-up" där och får således aldrig några rutor i skärmens överkant.

Har också valt "ingen pop-up" men det gör då ingen skillnad :<

Skrivet av klp65:

Appaviseringar, Appen i fråga...
Sen finns det hos mig 4 val:

Blockera - Av
Visa på låsskärmen - Av
Inaktivera beständiga aviseringar - På
Prioritet - Av

Då får jag bara upp en ikon i meddelandefältet

Inaktivera beständiga aviseringar - Av
Då får jag upp en ruta på skärmen som ligger kvar tills jag kvitterar = extremt jobbigt!

Märkligt, detta är inte de inställningar jag har under appaviseringar. om jag går in i appaviseringar och väljer tex whatsapp har jag alternativen:
blockera - Av
prioritet - Av
känsligt - Av

tror att de har ändrat något i senare versionen av lollipop, har googlat en del och många verkar ha problem med detta. uppenbarligen kallas denna popup "heads up", och jag har just laddat ner en app som heter Headsoff för att få bort dessa "heads up". får se om det fungerar, håller tummarna
hittade appen här:
https://www.androidpit.com/how-to-disable-android-lollipop-no...

edit: Japp! verkar funka fint, tack ändå för hjälpen!

Permalänk
Medlem

@taubot: Om du långtrycker på notisen och sedan information så ser du väl vilken app som skickar popupen? Efter det kan du avinstallera den sketna appen efter du gett den 1 stjärna med en arg kommentar.

Permalänk
Medlem

Du kan svepa den uppåt för att skicka tillbaks den till att endast synas som en symbol i baren.
Att den poppar upp och ger möjlighet till interaktion var en ny finess som dök upp iochmed någon version av Android, vet inte om det går att skippa funktionen.